A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1974-1983)

Golf 1.6 GLS 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Elismerés a németeknek!

Szöveges ítélet

Szóval, azt mondtam az autószerelő haveromnak, hogy kéne egy verda, max 100eFt-ért - mondjuk egy Ladára, vagy Skodára gondoltam -...hát Golf I lett belőle 40eFt-ért. Az ár kedvező volt és még vizsga is volt rajta 4 hónapig, úgyhogy belevágtam.
A kocsi rövid történelme: 1981-es, 1993-ig Németországban volt, sárga színben pompázott, majt teljesen felújították, a végén bordó lett. Az utolsó gazdája 1 évet használta, tele rakta zenével, és valószínüleg "minden sarkon kézifékkel forduljunk be" stílusban közlekedett, majd nekiment egy fának, és eladta. Nincs olyan karosszéria elem, amelyen ne lenne min.1kg gitt. A motorban kb.365 000km van, ami maga a csoda. Amikor hozzám került a kocsi, látszott rajta, hogy az utóbbi időszakban már nagyon elhanyagolták, de az is érezhető, hogy ez nem volt mindig így; ezt a sok km-t nem "kapcsolóüzembe - azaz padlógáz-satufék" rakták bele a verdába, hanem ésszel, az biztos. Máskülönben nem mondta volna az autószerelő, hogy a motor szinte még "bejáratós". Szumma-szummárum, a karosszéria már nagyon megviselt - eleve törötten vettem meg - de a motor jó.
35000-ből levizsgázott (a haveromnál persze). Nem is volt vele sok gond, csak a hideg; ez az autó ennyi idősen utálja a hideget és a nedves levegőt.
A nagy hibát fél év múlva követtem el: télen belementem egy Fordba és darabokra törtem az elejét; az én ajtóm beszorult és a váltó is elszált. Feszítővassal szabadítottuk ki a kerekeket, hogy haza tudjak bicegni. mondanom sem kell a szívem megszakadt, hiszen addigra már nagyon a szívemhez nőtt a kicsi kocsi. Hihetetlen volt, hogy az nap este haza vitt minket. EZ AZ AUTÓ MAGA A CSODA! Egy igazi megviselt veterán. A haverom megjavította, de szegény már sosem lett a régi (foltozott tartóbakok, alapozóval feste(gete)tt sárvédő stb). DE még így is elégedett vagyok vele, mert ezután is nem egyszer megjárta a Mátrát és a motorháztetőt is csak néha kellett felnyitni.
Ezután hosszabb "semmi gond nincs" időszak jött egészen mostanáig....Hála a 26 éves kornak, a jó magyar utaknak, a jobb első hossztaró nyulvány elvált a doblemeztől, magyarán szólva - kerülve a diplomatikusságot - kiszakadt.....most várom, hogy ráérjen a haver, aki elvállalja a sebészeti beavatkozást.
Én már elengedtem ezt az autót. Úgy vagyok vele, hogy Ő már régen lerótta a kötelességét és a további időszak, amíg nálam lehet is csak ajándék számomra. Egyszerűen jó vele menni; hiányozni fog a "nyugtatóan hangos" motorzaj és a jó kis Old school feeling, amit ez az autó nyújt az újjal szemben. Egy öreg autónak már tényleg lelke van. :))
...Most módosítom - pontosabban folytatom - az ítélkezést....
A kiszakadt jobb első tornyot megcsinálták. Én alapoztam le sajátkezüleg a sárvédőket belülről, a doblemezt belülről és kívülről, majd bordó neoluxot is kapott. Egyúttal a jobb hátsó sárvédőt és a küszöböket is kigitteltem (ezt 1 évben egyszer meg kell csinálni valamelyik elemen). A doblemezek szinte teljesen szét voltak rohadva, de ez természetes ennyi év után....Szegény kicsi Hörbim a javítás közben elhányta magát; azaz indításnál a karburátorban elszakadt egy tömítés és a benzin úgy ahogy van kiömlött a résen. Tehát egy lendülettel a lakatolás mellett egy gyors - kábé 100 Ft költségű - karburátorjavítás is volt...Háát, nem aranyos? Egyszerűen így jelezte, hogy ha már bent állunk a BOXban, akkor nézzük már meg egyúttal azt is! Ezek után aki azt mondja nekem, hogy nincs lelke a Golfoknak, azt hókon nyomom! :))
Szóval kérem szépen. HÖLGYEIM ÉS URAIM! HÖRBI ÚJRA AZ UTAKON! (ami persze nyilvánvaló, hogy kulturált közlekedési szokásokkal, mert nem vagyunk már fiatalok.)
...ismét itt vagyok, ezúttal folytatom a beszámolómat. A 2 első torony javítása óta 3 hónap telt el. Eljőve az a pillanat, amitől mindíg is féltem: a vizsga. Egy ismerőshöz vittem az autót, aki azt mondta, hogy ha nem jó a fék, nem ég a lámpa, fenéklemez lyukas, fényezés kopott stb. akkor is átengedi az autót. Így nagy önbizalommal mentem a vizsgára novemberben. Aztán betett a ménykő; jött a telefon; az autó még itt sem ment át a vizsgán, mert a futóműtartók hátul kirohadtak és életveszélyes a verda. Mondanom sem kell, mennyire örültem. Kétségbeesetten mentem a lakatos haveromhoz, aki azt mondta, hogy meg tudja csinálni, de sokat kell rá várni. December végén kezdtük csak el. Behegesztettük a fenéklemezt és egy hatalmas krátert a futómű tartón. Szorgalmasan le is kentem matt alapozóval az egészet. Ja! És mindeközben a hideg teljesen hazavágta a motort. (Úgy néz ki, ez az autó utálja az állást, főleg hidegben.). Vettem gyújtáselosztót, megszakítót, rotort, elosztófedelet, gyújtáskábelt stb, "ha már lúd, legyen kövér" alapon. A haverok összerakták, de még mindíg volt egy rossz hangja, ami egyrészt a lyukas kipufogó, másrészt valami egyéb motorhiba miatt lehetett.
...Eljött a vizsga napja: Reggel hatkor, mínusz 5 fok, az autó nem indul. Pedig direkt elraktam a szomszéd garázsába, hogy kerülje a vizsga előtt a jeget, az akksit pedig töltöttem. Később az autó aztán beindult, sokat melegítettem, és alapjárat is lett, de valami gyengeséget éreztem. Úgy voltam vele, hogy a vizsgára jussak el - akár 3 hengerrel is -, mert ha a vizsga megvan, akkor a többi már nem gond...Meg is érkeztem a vizsgáztatóhoz, de nem jó érzéssel adtam át a kocsit.... 2 óra múlva telefonált, hogy az autó még így sem ment át, mert nem lakatoluk ki eléggé.....rá 1 óra múlva jött a végzetes rossz hír; az autóm motorja teljesen felmondta a szolgálatot, és csúnya, fekete füst kíséretében kilehelte a lelkét - a halál azonnal beállt. Még aznap hazavontattuk - persze húztuk 80-90-el is, hogy legalább így, utoljára érezze a sebességet - , és pár nap múlva eladtam 20 000 Ft-ért olyannak, aki talán meg tudja csinálni magának, vagy elbontja... :(((

Fájó szívvel váltam meg tőle, sokat álmodom azóta is vele, talán soha nem fog ennyire autó a szívemhez nőni. Sok mindenre megtanított engem, a páromat és a hugát is. Ha baj volt, mindig számíthattam rá; amikor a párom anyja agyvérzést kapott, 160-al téptem az autópályán a helyszínre. Augusztus 20.-án, a viharban megsérült a sógorom és én vittem be a kórházba. A mátrából 5-en, plusz egy 3 éves gyerekkel jöttünk haza, teljesen megpakolva...soroljam még?

Hódolatom a német autóiparnak és köszönöm a jó szolgálatot!!!
Viszlát HÖRBI!!!

Hibalista

- Karburátor tömítés, AC pumpa, biztosítótábla, jobb oldali hossztartó nyulvány leszakadt, féklámpa, benzintank oldalon rohadás, első-hátsó ablakmosó tartály. Futómű tartó kirohadt, vezérműlánc ugrott, gyújtás elosztó, kábelek stb....

Ide hordtam szervizbe

Nyugdíjas JózskabáLakatos PistiLakatos Gyuri, a szomszéd

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 365000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? Golf II. GTI 3 ajtós, jó állapotban
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1974

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)