Durrogós büdöske
Szöveges ítélet
Elözö autóm "halála" után kénytelen voltam venni valamit, ez jó vételnek tünt. Mivel kb. fél évet állt, nehezen kelt életre.
Tanácsok alapján kicseréltem az üzemanyagcsöveket, akkumulátort. Télen hajlamos levegösödni, érdemes kicserélni a gázolajszürö házát is (fém légtelenítöcsavar hamar kiszedi a menetet az aluminium házból.Kaphato komplett szürö a régi helyett) Mínuszokban is szinte rögtön indul, városban ideális, de hoszabb útra is elindulhat vele az ember. Városon kivül 110-120-as utazósebességel a világból kimegy. Sajnos elözö gazdája nem törödött vele, apróbb bosszuságok mindig elöjönnek.
A kényelem miatt, illetve mert nagyon lelakott volt, a gyári müszerfal és kormány kukába ment, megkapta egy TD 1-es Golf cuccait. Ülések ugyanekkor cserélve lettek, szintén a TD-böl.
Ami nagyon nem tetszik: ex-tulaj annyira összeb***ta az elektromos hálózatot, hogy azon képtelenség eligazodni. Ha ilyen baja van, fél nap a hibakeresés. Persze a javitás során normálisan lesz megcsinálva.
Egy évig futárkodtam vele, napi 70-80 km városban, télen-nyáron, minimum 50 megállás-elindulással. Nyikk nélkül türi a gyürödést, szinte csak tankolni kellett bele. Most már nem hajtom annyit (munkahelyváltás :-) ), tud kicsit pihenni.
Lassan idöszerü lesz egy motorgenerál, csöpögteti
az olajat, néha fura hangokat hallat, de még mindig megy.
Mindent összevetve, nem volt rossz vásár, de csak olyanoknak ajánlom, akik értenek kicsit az autószereléshez, vagy van jó szerelöjük a szomszédban. Törödni kell vele, de nagyon meghálálja.
A lényeg: jelenleg is (eddig kb. 50000 km-t raktam bele)
megy, és megy, és megy........
Hibalista
- Megvételkor:
- Négy ajtózár csere (boltból ~8000 Ft.)
- Gázolajszürö, levegöszürö csere,
- AC-pumpa híján kézi légtelenítö pumpa beszerelése (3000 Ft)
- Bal elsö fékmunkahenger beszorul, tisztítása után jól müködik.
- Azóta:
- fékszabályoztatás, fékbetétek cseréje (~12000 Ft)
- Uj gázolajszürö rendszer (~2000 Ft), a régi mindig levegösödött,
- Kátyufogás után két elsö féltengely, felni, gyolyaláb csere, ugyanakkor adagolocsere törött adagoloház miatt. Az alkatrészek bontásbol jöttek, kb 15000 Ft. volt.
- Önindito "ledarálta" a szénkeféket, csere (10000 Ft)
- Karosszériajavitás (barátomnal ingyen), festés, müszaki vizsga (a festés haveri alapon) kb 30000 Ft.
- Ablaktörlömotor kihajtása letört, bontóbol csere (3000 Ft)
- Küszöbjavítás, mindkét oldal, kivül-belül ismerős kasznisnál (6000 Ft anyaggal)
Ide hordtam szervizbe
Ernöke barátom, nem volt még olyan, hogy ne tudta volna megjavitani.
Ezen kívül saját magam, az apróbb dolgokat.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkaszervízeket, hivatásos szerelőket hanyagolom,
csak a szájukat húzzák, hogy ez egy öreg vacak, nem éri meg,
cseréljem újabbra :-((
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 380000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiat 127 | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
