Azért nem volt olyan rossz
Szöveges ítélet
Ez se lesz rövidebb mint a kispolszkis hozzászólásom ("Inkább gyalogolj!!!" címmel.).
Kispolszkiból átülve ebbe hatalmas különbség volt, és a kezdeti gondok ellenére bátran ajánlom friss jogsival rendelkezőknek.
Amikor megakartam venni, jöttek a gondok. Először is alig indult és forralta a vizet. Mit később kiderült a hűtőgomba nem volt jó (megoldás belső kapcsoló), és el volt rakva a vezérlése így erő sem volt benne. Másodszor a fék, miután leértem a földútról 20-30 km/h sebességnél nyomtam egy satuféket tesztként, és 15-20 méter csúszott az autó, vittem is vissza és mondtam hogy így nem viszem el mert ezen nincs elsőfék. Még az eladónál leszedtük az első két kereket és akkor ért minket az igazi megdöbbenés, ilyet még nem láttam. Az egyik oldalon a féktuskó be folt állva, folyamatosan fogta a féktárcsát, azaz a féktárcsának a tárcsa részét ugyanis ez külön volt válva az agyra csavarozott részétől és így nyugodtan forgott a kerék. A másik oldalon pedig nemes egszerűséggel be se volt kötve a fékcső a tuskóba, hanem 10-15 cm-el feljebb vissza volt hajtva és el volt ütve hogy nem folyjon el a fékolaj. Ezt megcsináltuk és vittem. Apám szerelő ismerőse helyrerakta a vezérlést, utána nem is füstölt nagyon, húzott is eléggé egy dízelhez viszonyítva.
Az igazi használatát csak ezek után kezdtem meg, sok baj nem volt vele, teljesen megbízható volt, bár az izzításvisszajelző lámpa hiánya miatt nem mindig sikerült beindítanom úgy ahogy akartam. Nem hagyott ott sehol, és akkor jött a baj úgy 50-el beleszálltam egy, az utamat keresztező Fiat Seicento-ba. Leromboltam a fiat egész oldalát, de nagy meglepetésemre az enyémnek még csak egy lámpája se tört ki, igaz hogy az eleje pár centit elmászott oldalra (ez miatt totálkárra vették), de ezután így használtam és semmi bajom nem volt vele kivéve hogy a kormányt baromi nehéz volt tekerni (a fogasléc ferdülhetett el, mert kormánymű csere után jó lett). Telt az idő és eljött a második tragédia, ezt már nem élte túl szegényke.
Este közvilágítás nélküli Budapesti úton, az út közepén úgy egy méter magas tábla jelezte hogy ott bizony kátyú van, de a tábla nem lapjával, hanem élével nézett felém, és későn vettem észre, így sikerült elcsapnom a táblát és áthajtanom rajta. Bár haza még a saját lábán ment 20-25 km/h-ás sebességel, mikor alánéztem tudtam hogy már nem fogom megjavítani, trapézkar megcsavarodott féltengely elgörbült.
Azért még annyit hogy ez a kocsi is tudott álló helyzetben hibát produkálni (lehet hogy ez az ütközésnél deformálodott kaszninak volt köszönhető) ugyanis, este beálltam vele a parkolóhelyemre és reggel nővérem szólt hogy ki van esve a szélvédőm. Megnéztem és tényleg, etséről reggelre egyszerően kiesett a szélvédő. Fogyasztás jó, 6L környékén eljárt. Hangja nem volt olyan szörnyű, régi dízelektől megszokott. Zörgős volt, de mit akar az ember egy 20 év feletti autótól?
Kaszni rohadt itt-ott, de nem mondanám vészesnek, kisebb foltozgatás után átment a műszakin.
Összegzés: Bár pórul jártam vele is, simán bevallálnék egy nagyon jó állapotban levőt, és tudom ajánlani a friss jogsisoknak, vagy azoknak akik nem akarnak száguldozni.Tény hogy külföldre nem indultam volna el vele, de itt Mo-n bárhova bátran indultam el vele, elég sokat használtam vidékre is.
Hibalista
- - ablak felhúzó (eltört a kar + kiesett az ablak a sínből)
- - szélvédő.
- - olajfolyás
- - Hátsó ajtó teleszkóp.
- - fékek
- - kormánymű
Ide hordtam szervizbe
magam csináltam, meg egy ismim.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polski 126 | Következő autója? | Ford Orion, Mitsubishi Eclipse |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
