A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1974-1983)

Golf 1,6 GLD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első...

Szöveges ítélet

2001-ben vettem meg. Kezdő dolgozóként olyan autóra vágytam, aminek ár-érték aránya összhangban van, ezenkívül a fenntartása sem okoz majd gondot. Sokat törtem a fejem, márkán, évjáraton…, amikor is egy kedves barátom javaslatára egy alkalmas VW Golf-ot kezdtem el keresni. Azt kell, hogy mondjam nem bántam meg az autó melletti döntést, mondjuk nem az első utamba kerülőt vettem meg, amivel akkori barátnőm (mostani feleségem) idegeit elég jól kikezdtem. Kéz alól sikerült megvennem lelkiismeretes tulajdonosától, akinek családja egyébként megsiratta a „családtag” autót… dehát kinőtték.

A végtelen egyszerű felépítése, a logikus műszaki megoldások nagyon jó első autóvá tették. Mai napig hálával gondolok a kis gázolajosra, mert sosem hagyott úton. Lehet, hogy télen 70 km/h –val vitt el 10 km távolságba (mint utólag kiderült befagyott a gázolajszűrője és ennyi úton nem volt ideje kiolvadni), vagy beesett a taposólemezig a kuplungpedál (és így mentem vele haza), de az akarás benne volt. Állítom ennek az autónak lelke van. Igaz az is, hogy télen nehezen indult - az izzítógyertyák cseréje után is-, de ez egy vízmelegítő beépítésével megoldódott. Nem versenyzésre való – gyorsulása elhanyagolható és az utazója is 100 km/h körül van, de a benzinkúton kárpótolja az embert a 5,5 literes átlagfogyasztás. A kárpitok nagyon jól bírják, a műszerfal tetejének borítása már megrepedt. A korróziós foltok gyors kijavításával (úgy kétévente) a komolyabb összegek kasztnisnál történő otthagyását lehet elkerülni. A motorja még nem volt felújítva, most már, ha megállok vele olajfoltot hagy maga után. Két olajcsere között megeszik 3dl olajat is. Volt olyan év, hogy majdnem minden hétköznap mentem vele 160 km-t minden probléma, szerelgetés nélkül (már ekkor 22 éves volt!).
Az autóba csak (belevaló!) motorolaj és gázolaj kell és az ő komótos módján zörögve, kicsit füstölve, a benne utazókat tudósítva a kátyúkról kimegy a világból.

Aztán családot alapítottam, kibővült az utazni vágyók köre, így már kicsi lett, ezért és csakis ezért váltam meg tőle, vigyázva arra, hogy jó kezekbe kerüljön - megérdemli, hogy ne csak vezetője, hanem gazdája is legyen.

Hibalista

- -Izzítógyertya csere,
- -Hűtővíztartály csere,
- -Kipufogócsőrendszer csere,
- -Önindító kollektorcsere,
- -Hátsó ajtó teleszkópcsere,
- -Gömbcsuklócsere (sokszor).
-

Ide hordtam szervizbe

A barátomhoz!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1982
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 264270
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? VW Passat 1,9 TDI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1974

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)