Az első...
Szöveges ítélet
2001-ben vettem meg. Kezdő dolgozóként olyan autóra vágytam, aminek ár-érték aránya összhangban van, ezenkívül a fenntartása sem okoz majd gondot. Sokat törtem a fejem, márkán, évjáraton…, amikor is egy kedves barátom javaslatára egy alkalmas VW Golf-ot kezdtem el keresni. Azt kell, hogy mondjam nem bántam meg az autó melletti döntést, mondjuk nem az első utamba kerülőt vettem meg, amivel akkori barátnőm (mostani feleségem) idegeit elég jól kikezdtem. Kéz alól sikerült megvennem lelkiismeretes tulajdonosától, akinek családja egyébként megsiratta a „családtag” autót… dehát kinőtték.
A végtelen egyszerű felépítése, a logikus műszaki megoldások nagyon jó első autóvá tették. Mai napig hálával gondolok a kis gázolajosra, mert sosem hagyott úton. Lehet, hogy télen 70 km/h –val vitt el 10 km távolságba (mint utólag kiderült befagyott a gázolajszűrője és ennyi úton nem volt ideje kiolvadni), vagy beesett a taposólemezig a kuplungpedál (és így mentem vele haza), de az akarás benne volt. Állítom ennek az autónak lelke van. Igaz az is, hogy télen nehezen indult - az izzítógyertyák cseréje után is-, de ez egy vízmelegítő beépítésével megoldódott. Nem versenyzésre való – gyorsulása elhanyagolható és az utazója is 100 km/h körül van, de a benzinkúton kárpótolja az embert a 5,5 literes átlagfogyasztás. A kárpitok nagyon jól bírják, a műszerfal tetejének borítása már megrepedt. A korróziós foltok gyors kijavításával (úgy kétévente) a komolyabb összegek kasztnisnál történő otthagyását lehet elkerülni. A motorja még nem volt felújítva, most már, ha megállok vele olajfoltot hagy maga után. Két olajcsere között megeszik 3dl olajat is. Volt olyan év, hogy majdnem minden hétköznap mentem vele 160 km-t minden probléma, szerelgetés nélkül (már ekkor 22 éves volt!).
Az autóba csak (belevaló!) motorolaj és gázolaj kell és az ő komótos módján zörögve, kicsit füstölve, a benne utazókat tudósítva a kátyúkról kimegy a világból.
Aztán családot alapítottam, kibővült az utazni vágyók köre, így már kicsi lett, ezért és csakis ezért váltam meg tőle, vigyázva arra, hogy jó kezekbe kerüljön - megérdemli, hogy ne csak vezetője, hanem gazdája is legyen.
Hibalista
- -Izzítógyertya csere,
- -Hűtővíztartály csere,
- -Kipufogócsőrendszer csere,
- -Önindító kollektorcsere,
- -Hátsó ajtó teleszkópcsere,
- -Gömbcsuklócsere (sokszor).
-
Ide hordtam szervizbe
A barátomhoz!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 264270 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Passat 1,9 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
