A VW régi, még 20 évre tervezett autója
Szöveges ítélet
1993 tavaszán Olaszországból sikerült megmenteni a kicsikét a por, és gaz fogságából. (Eredetileg egy 1.6 GTD IIes golfért mentünk, de azt széthajtották, mire odaértünk :( és a BOntó tulajdonosa, akinek neve "GINO" volt, rámutatott az I-es járgányra ami a bontó sarkában állt, benőve gazzal, és kb 1 centi vastagon porral, abszolut nem bíztunk benne, hogy jól járunk az autóval, de mikor a bontó tulaj odaadta IIes golf 1,6os TD motort ajándékba a GOlf Ihez, azonnal megegyeztünk akkori (1993) pénzben kb. 140e forintnak megfelelő összegben)
MIkor beért Magyarországra, legelső volt egy gyűrűzés, olaj, olajszűrő, légszűrő, vezérműszíjj, hengerfej tömítés csere.
Onnantól kezdve kb. 2 évente szinte csak műszakira kellett vinni. Ez már egy 5 sebességes váltóval szerelt, Golf Ies modell volt, mondhatni az utolsó kiadott darabok között. nagyon kényelmes utazási tempója, jó nyomatéka van még így 450000 km után is, pedig a motorhoz nem lett nyúlva komolyabban, önindító is gyári még, és a hengerfej is.
Egyszóval a VW ezzel a szívódízel modellel egy elnyűhetetlen autót rakott össze. Jobb első féltengely csere is 430000nél vált esedékessé, akkor is még ment az autó, csak kanyarokban már nagyon rotyogott. Természetesen az autó folyamatosan megkapta amit kért. (Nem Tesco-s olajat kapott, Hanem Castrol GTX3 volt mindig benne, és ez sztem sokat jelentett. rendszeres vezérműszíjj csere, lég-olajszűrő csere) tavaly év nyarán megkapta élete második festését, -25 év után- KIS lakatolásokkal, kapott két Síküveges lámpát, Jel nélküli rácsot Hifi berendezést, és bontott, megeerősített kalaptartó konzolt, mert kb 5 éve gondolt egyet, és egyszer csak leszakadt mind a 2 konzol. Még most is, annak ellenére, hogy az évek teltével egy kicsit már azért hallatja kalapáló hangját a VW féle dízel motor, az utcán megnézik az autót állapota miatt.
(ez a történet talán még belefér:
kb 1 hónapja történt az eset, Siófokon átutazóban voltam, Pest felé. Rendőrautó jött mögöttem, egyszer csak levillogtatott az útról. hírtelen nem tudtam miért. Odaért, elkérte az iratokat, és csak az autót akarta megnézni, majd kérdezett róla néhány dolgot, és megdícsérte állapotát.)
Egyszóval semmi bajom nem volt a kalaptartó tartót kivéve az autóval. nagyon szerettem, és szeretem most is. Bár most már van mellette egy GOlf III 1,6i. eladni pedig nem fogom, mert már nagyon hozzám nőtt.
Kíváncsi leszek, hogy a cég 5ös modellje, fele ennyi km-t elmegy-e ennyi hozzányúlással. (bár már titkon sejtem a választ)
(képeket amiket tettem fel, első: festés előtt, második, harmadik: most)
Hibalista
- akksi (átlag 5 év), fékbetétek, vezérműszíjj, légszűrő, olajszűrő, ablaktekerő, csomagtér ajtó tartó, féltengely, kalaptartó konzol (de ez szerintem típushiba)
Ide hordtam szervizbe
saját magam szereltem. :D
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 214000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 230000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Kadett 1,3 | Következő autója? | Golf III 1,6i Pink Floyd |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |