A puntzimágnes.
Szöveges ítélet
ÜdVW!
Az autót nem teljesen A-ból B-be menetre vásároltam. Igazából fél évig tartott mire egymásra találtunk. Sokkal inkább szerelem ez a kultikussá avanzsált, "ez még autó volt" Volkswagenek felé. És nem is annyira ítélet ez mint pár jó tanács azoknak akik egy ilyen kemény és ritka fába szeretnék vágni a fejszét. Tudom, rengeteg internetes oldal, blog foglalkozik az ilyenekkel, de lehet, hogy akadnak olyanok akik itt kezdik az információ gyűjtést. De vissza az autóhoz. Ha valaki keresgél 1-es vagy 2-es Golfot építés céljára egy nagyon fontos dolog van. Egy makulátlan rozsdamentes kaszni sokkal többet ér, mint egy frissen felújított motor. Inkább keressen olyat ami külsőre és belsőre kifogástalan, mert egyre ritkábbak az alkatrészek, kiegészítők. Én például egy gyári antennáért 6 hónapot kajtattam és arany áron sikerült hozzájutnom. Az én golfom egy 1,1 es LX ami igen ritka a Golfok közt és ezzel szerencsém volt. Bár a teljes felújítás még messze, de egy CULT sosincs kész. Amire számítani kell: karburátor felújítás, futómű, fékek, elöregedett műanyag alkatrészek (pl. vízcsövek), elöregedett kábelek és a rozsda. A futóműre és a merevítésekre nem szabad sajnálni a pénzt. Egy jó minőségű Gewinde futóművet beszereléssel kb. 200000 Ft-ért tudhatunk magunkénak. Én megvételkor először az elektromos és motorikus felújítás helyeztem előtérbe. Mint önindító felújítás (7000 Ft), generátor felújítás (11000 Ft), kábelcserék (10000 Ft), majd a futómű (Gewinde, szilentek kerékcsapágyak 300000 Ft) és most jutottam el a kaszni lakatolás fényezésig ami kb 150000-200000 Ft lesz előre láthatólag. Bár én kényesen ügyelek az apró részletekre és valószínű, hogy olcsóbban is meg lehet úszni. Igen, nem olcsó játék ez. De azok a megdöbbent arcok és lefagyott tekintetek amik az autót követik többször is visszaadták már a befektetett munkát, pénzt és időt. Amúgy az autó még sosem hagyott cserben. Amit imádok, hogy egy kanállal meg lehet szerelni, ha gond van. És nem kell hozzá szerelőnek lenni. Egyszóval mindenkinek ajánlom aki egy kicsit is elvetemült! A golf az tényleg AZ AUTÓ!
Ha valakit érdekel a fejlődés:
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=76209
ÜdVW!
Hibalista
- Karburátor teljes felújítás. 12500 Ft + jatt - Bosch indító relé 3700 Ft + jatt - Olajcsere 13000 Ft (Castrol 10W-40, Bosch olajszűrő, levegőszűrő, szelepfedél tömítés) -
Ide hordtam szervizbe
Sziller JózsefBudapest, Megyeri út / Thaly Kálmán utca sarok06 20 362 5626https://www.facebook.com/profile.php?id=100001517696897&sk=info
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 124600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Arosa 1.4 PDTdi | Következő autója? | Golf IV 1,9 Td Gti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
