A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1974-1983)

Golf 1.6D C 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

42000 Ft-os "pénztermelő"

Szöveges ítélet

Nem tartozok a sokat tapasztalt, mindent megjárt szakik közé. Autót belülről szeretek nézegetni, nem alulról (mármint ha a sajátomról van szó).
E bevezetőt azért írtam, hogy értsék miért nem értek (teljesen) egyet a Volkswagent körüllengő megítéléssel (legjobb, legmegbízhatóbb, legjobbannemhagycserben, leg+...).
A história 1 Passattal kezdődött, amit bő 3 éven keresztül használtam (és nem nyüstöltem). Nem akarok 2 értékelést összesűríteni, elég annyi, hogy a 2 tesztet majdnem csereszabatosra írhatnám (évjárat, megbízhatóság, stb. Szóval. Utolsó időszakában munkára használtam (mint kiszállító), de sajnos szanaszét törtem. Mit van mit tenni, keríteni kéne 1 pót autót.
Rövidesen Édesapám talált 1 Golfot 60000 Ft-ért, műszakival, mindennel, amit 42000 Ft-ig szépen le is alkudtunk. Azután neki álltunk rendberakni (az autó előző tulaja kőművesbrigádot fuvarozott vele; talán ez is volt a baj. A megtestesült munkásautó): teljesen kicseréltük a belső kárpitot, fék, váltó (1est, 2test, rükit nem szerette, így nem is vette), elektronika rendberakása, Honda ülés beleintegrálása, és már szaladhat is. Amivel nem is volt baj (155ös tempónál pl. még nem ért le a gázpedál). Egy darabig legalábbis. Mivel már az első hazamenetelnél Pesten, a Thököly úti aknamezőn teljesen szétrázódott a villamos berendezés. Ergó: ezek után ha bekapcsoltam a reflektort, kialudt minden lámpám:), index mint a mesében (hol volt, hol nem volt), kilométerszámláló néha mért, néha nem (de inkább nem:)), az ablaktörlő pedig természetesen a legnagyobb felhőszakadás közepette mondta be az unalmast (így muszáj volt megállnom, de akkor meg a csomagtartó kezdett beázni).
Emellett állandó utitársam volt a kőkemény felfüggesztés. Nem baj, legalább stabil - mondták. Aha, ennek az olajkályhának pont arra van a legnagyobb szüksége. Nekem meg 1 masszőr(csaj)ra, aki segít a felépülésemben egy hosszabb utazás után.
De a csúcs talán a mechanikája volt: munkaközben, főúton, csúcsforgalomban szakadt el a kuplungbowden (hiszen hol másutt kellett volna); 1essel kár volt nála próbálkozni (feltéve, ha 1általán vette a többit); egyik utam végén szabályosan eldurrant a hűtőcsövem (a műszer persze nem mutatta, hogy hé haver, gond van, így nyugodtan besülhetett volna a motor); máskor pedig a hűtőventillátor darálta be az akksi 1ik kábeljét (no comment).
Az önindító 2 esetben nem szeretett dolgozni: ha hideg, vagy ha meleg volt a motor. Így a végére egész gyakorolt Bekő Tóni lettem; főleg ha közben nem ugrott szét a váltó. De a kasztni legalább nem rohadt. Hanem porladt...
Amúgy más baj nem nagyon volt az autóval:).
Sőt, pozitívuma is volt! Ugyebár elsősorban az ára. Apám azzal bíztatott, hogyha csak leadjuk kilóra már megérte. Emellett mint munkásautó szépen termelgette is a pénzt. A fogyasztása pedig egyenesen verhetetlen volt: 4 lötyi országúton, 5 városban. Egy 25 éves gépezettől azt hiszem ez több, mint elismerő.
Golfom története eladásánál kerekedett ki igazán: vevője (aki nem tudom hogyan jött, hiszen meg se hirdettük:)) kezünkbe nyomott érte 90000 Ft-ot!
Ezek után eltöprengtem, vajon tényleg megérte-e a sok vesződést? Szerettem volna úgy igazán szeretni az autót, de a kora sajnos közbeszólt.
Ám a megbízhatóságról keringő legendák (ami gondolom új gazdáját is inspirálta valahol) számomra nem elég megalapozott sok tekintetben. Mondják ugyan, hogy nézd meg mennyiért vetted, meg hogy hány éves - De a megbízhatóság pont a korból fakad! Melyik új autó hullik szét rögtön? Ezt a kor hozza magával. Abban az időden pedig, amikor a Golfomat gyártották, még az "örökkévalóságnak készítették az autókat". De azt hiszem 1szerű a magyarázat: rosszul fogtam ki eddig az autóimat, ami nem a VW hibája.

Ui.: következő autóm 1 10 évvel fiatalabb Ford Sierra lett. Amikor e sorokat írtam már épp annyi ideje használom, mint anno a Golfot. Eddig 1 nyikkanásnyi baja sem volt. Ennyit számít 10 év.

Hibalista

- Gyakorlatilag fék nélkül vettük (ez kért komolyabb szerelői feladatot, de még így sem került 20000Ft-nál többe)
- Kuplungbowden.
- Váltó.
- Elektronika.
- Hűtőrendszer.
- Önindító.
- Karosszéria (amiből kislapáttal szedtem ki a rozsdát)

Ide hordtam szervizbe

Heves: Cseh János (Bütyök)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Győr: Horváth Tibor

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1982
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Passat 1.6D CL Következő autója? Ford Sierra 1.8TD GL
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1974

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)