Vadmacska
Szöveges ítélet
Nagyon viszolyogtam a VW-k "vonalzóval és egy körzővel" készített formavilág miatt, de ez a forma nagyon jól sikerült, már csak a Passat dögunalmas műszerfalát kellett elfogadni... Ez van minden nem lehet tökéletes. Az első széria első lámpái szebbek voltak, ennek meg a hátulja sokkal szebb, már nem tükörtojást idéz... Az ismerősök beleszerettek a formába és még több évvel a bemutatása után is tetszik sokaknak ez a kupés forma. A kocsi nagyon meglepően jól használható (persze 5üléses). Gyakorlatilag a passat méretei, csak a fejtér kisebb, de 190-ig még tetőablakkal sem zavaró és a csomagtér is nagy, csak a kis rakodónyílás miatt nehezebben pakolható. Ha nem a passat lenne a bázis biztosan ablakkal nyíló csomagtérajtó lenne, de így a kereszttartó a kalaptartónál nem teszi lehetővé. Apropó tetőablak...Ekkora szívást: nem próbáltam ki a megrendelés előtt, csak utólag derült ki, hogy nem elhúzható, hanem csak billenthető.... ha tudom, biztosan nem rendeltem volna meg, mert a vezető helyéről ráadásul a tető vonala miatt nem is lehet kilátni.
Elektronika, felszereltség a teljes, nem is hiányzik semmi, az adaptív lámpa talán az Insigniában jobb volt egy kicsit. A navigáció nem rossz, de nem egy BMW, Audié. A kezelése pedig az érintőgombokkal nekem nem jön be, mert nagyon lassú és (ez már az én hibám) folyton maszatos:). Néha annyira lassan indul be, hogy mire kitolatok indulás után, csak akkorra adja be a hátsó kamera képét... A kulcsnélkülisége zseniálisan jó, még az általam korábban kinevetett "alárugok" csomagtérajtónyitás is nagyon bevált.
Eddig sehol nem zörög, hiba nem fordult elő.
Na és a motor. Ez most talán a legnagyobb szívó motor a piacon (ebben a kategóriában biztosan). Egy turbós benzines vagy diesel után más a karakterisztikája, mert nincs az a hátbaverős érzés, csak végtelenül egyenletes gyorsítás lentről a leszabályozásig. Érzetre először gyengébbnek éreztem a turbós, kompresszoros Audikhoz, Opelhez képest, de a valóságban sokkal jobban gyorsul. Gyakorlatilag csak az Audi S-től felfelé és a BMW 335i, 550i től felfelé van hasonlóan jól gyorsuló autó. 5.6 sec 0-100kmh-ig. Ráadásul késlekedés nélkül.A DSG-is nagyon jól teszi a dolgát folyamatos gyorsulás és egyet visszaváltás esetén, minden más helyzetben a finomabb és gyorsabb is talán egy bolygóműves, nem is beszélve a BMW ZF-ről. (Az ráadásul határozottan zavar, hogy araszolgatáskor letekert ablaknál hallani a váltási és kuplungolási hangjait a robotizált váltónak.)
A fantasztikus menetteljesítmények mellett a hangja döbbenetes. Volt már több hathengeres kocsival dolgom, de ilyen szépen doromboló és ilyen vadállat módon üvöltő hangot még egyik sem adott. Viszont utazó tempóban nyoma sincs ennek csak a halk suhanás.
A fogyasztásán is leültem, mert 15.000km után kb. jó fél, majdnem egy literrel lement a fogyasztása és azóta az átlagom 10.5 körül van és nem lassan gurulgatok...
Szóval eddig nagyon élvezem (és ha nem szemből látom, ahol az egyen VW képe van, hanem oldalról, hátulról) még nagyon tetszik is!
Update: most 30.000km semmi hiba csak a sportülés oldala a beszállásoknál a farmerek fémjei miatt karcos... én hibám.
Update: 60.000km még semmi, olyan, mint egy doxa. Ilyen kell, hogy legyen egy kocsi. (Most volt fékbetétcsere mindenhol, a korábbi hasonlóan vezetett kocsimon kb. 25k km után kellett cserélni, meg is lepődtem.)
Hibalista
- undefined
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Insignia 2.8V6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
