Vakfolt
Szöveges ítélet
Logikus dontes volt. Ezt nagyon fontos kihangsulyozni, mert ilyen autot nem vesz az emberfia erzelmi alapon. Olyannyira nem, hogy mindaddig, amig nem tulajdonolsz egyet felidezni is nehez, hogy pontosan mikent is nez ki. Olyan doboz persze, de valojaban sehogyse. Foleg a feher. Az konkretan egy nagyon erdekes autoipari vakfoltba esik bele: eszrevesznek mint jarmuvet, a kozlekedes reszet (neked jonni nem fognak), de kb ennyi. Volt mar olyan ugyfel, aki konkretan kozolte, hogy nem all auto a ceges parkoloban. Auto nem is allt, csak ket feher Caddy. Ez eszembe juttattja a masik nagyon fontos mondandot: ez NEM egy csajozos auto. Alufelnivel, lesotetitve sem nem. Sehogy se nem. A nonemuek be vannak ellene oltva (asszony szereti, de hat a fel eletet benne toltotte, probalna nem), egyszeruen nem latjak meg. Koltoien fogalmazva lesiklik rola a tekintet, de amugy egyszeruen: vegtelenul unalmas, legombolyitett teglalap/kocka.
Ennek elonye is van, mert rengeteget, de rengeteget lehet bele pakolni. Nem hangzik soknak az a 4-5 kobmeter pedig nagyon az. A teljesseg igenye nelkul: utazott mar benne hathengeres automotor, ket bringa, ket szerszamoslada, 60 liter gazolaj(persze kannakban), ket borond, ket tuja(ne kerdezd), egy gyerek gyerekulesben, egy heti hideg elelem, asszony, aktataska. Ez mind egyszerre persze. Nagy moka volt szo se rola.
A vezetopozicio kenyelmes, az ules kemeny, jol tart mindenhol, hosszu uton sem faj az sofor hata/valla. DE (es ez a de ket teljes pont levonast jelent) a kartamasz csupan jelkepes es az ules legalacsonyabb poziciojaban sem lehet rajta a karunkat pihentetni, mert meg akkor is tul alacsonyan van. Valojaban nem is kartamasz, hanem egy parnazott fedelu doboz.
A jo dolog a sofor pozicioban a hatalmas polc a fejem felett, a harom pohartarto plusz meretes ajtozseb, mobiltarto, irattarto a muszerfal kozepen (remek otlet bar teljesseggel elerhetetlen, am kellemes meglepetes, amikor menet kozben magatol kinyilik), - a korabban emlitett - parnazott fedelu doboz es fiok az ules alatt. Aki itt nem fer el az egy IFA-ban sem fog.
A muszerfal szurke es fekete, teljesseggel ugyanolyan, mint minden mas VW-ben, esztetikailag ertekelheto pontja nincsen. A gyari MP3as CD-Radio egyszeru(a szo minden ertelmeben) de turheto minosegu, kormanyrol vezerelheto. Ennel tobb emlitest veletlenul sem er.
A motor az unalomig ismert es elismert 1.9es turbodizel motor, abbol is a legalapabb 110 loeros kivitel egy viszonylag rovidre hangolt 5 sebesseges valtoval kombinalva. A valto varosra es teherszallitasra van hangolva, ami azt jelenti, hogy varoson belul (kb 100ig) meglepoen dinamikus(ez nem marketing rizsa, tenyleg "lep"). Varoson kivul ugyanakkor 120-130 felett a fizika torvenyei, az extra kilok es ugy altalaban a "szekreny kereken" elvek gyozedelmeskednek: 140rol elerni a 165os vegsebesseget kifejezetten turelmes embereknek ajanlott.
Cserebe: 140es legkondis atlagtempo orszaguton 7.8as atlagfogyasztast hozott 3000 kilometer alatt. Ha tenyleg odafigyelek, akkor terheletlenul akar 5.8ra is le lehet ezt tornazni es maximum terhelessel sem evett tobbet 10.5nel.
Fekek nagyon erosek, ABS nem idegbajos, futomu - hat - amennyire lehet kordaban tartja a dobozt (utalnek itt az elso bekezdesre, ez nem versenyauto).
A kezdetekben nagyon zavart a szelzaj. Olyannyira, hogy vissza is vittem a markaszervizbe. A szervizvezeto - egy buddhista szerzetes es egy sziu indian leszarmazottja - turelmesen bologatva vegighallgatott, kozolte, hogy igen ez egy tipushiba, a visszapillanto tukrok muanyag fedelenek illesztesenel levo apro res szelcsatornakent mukodik. Beballagott a szervizbe, hozott egy tekersz szigeteloszalagot es akkuratusan leragasztotta mindket tukor illesztesi hezagjat. Probalja meg igy - mondta es meg mindig nem rohogte el magat. Bucsuzoul azert hozzatette, hogy csodat ne varjak azert ez megiscsak egy doboz kereken.
Ha a fentiekbol nem derult volna ki: szeretem ezt az autot. Pontosabban nagyon megszerettem az egyutt toltott ev es 47ezer kilometer utan. Kenyelmes, eros, tagas, minden amit egy csaladi/munkaautoban varhat/elvarhat az ember.
Hibalista
- pont semmi.
Ide hordtam szervizbe
helyi Volkswagen markaszerviz - ahonnan vettem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mercedes C200Kompresszor | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
