Életem felét töltöm benne
Szöveges ítélet
Másfél év alatt 80 ezer km felér egy tartós teszttel.
Néhány bosszantó dologtól eltekintve ez egy nagyon-nagyon jó autó. Masszív, 80 ezer km után sem nyiszog össze vissza. Jó vezetni, én 190 cm magas vagyok, de elférek benne.
Jó a futómű, igazán felig rakottan érzi jól magát, ilyenkor szinte úszik az úton.
Kuplung, gáz, kormány, váltó remek.
Nem egy repülőgép, de nagyjából ugyanúgy megy 700 kilóval mint üresen - és meg is áll! A fékek harapnak. Hiába, minden keréken nagy tárcsa...
Az elejétől fogva úgy ciripel az utastér ventilátora, mint valami beteg tücsök, Borzalmasan zavaró, ha egyszer eladom, az ezért lesz. Ami érthetetlen: ha belső keringésre kapcsolom, vagy résnyire lehúzom az ablakot, illetve (!) hátramenetbe teszem a váltót, abbahagyja. A szervíz szerint ez normális, minden Caddy ilyen.
Fogalmam nincs, miért kellett kispórolni belőle summa 10 euró megtakarításával a vízhőfok-mérőt, az sem megnyugtatóbb, hogy mostanában nívósabb gyártók is ilyen hülyék.
A beltér széles, az ajtókon van kartámasz - csak alacsonyan, onnan nem lehet vezetni. Ha feljebb teszed a karod az üveg mellé az ajtó felső peremére, akkor azzal találkozol, hogy a perem az üveg felé lejt és a műanyag borítás sarka a könyökcsontjaid közötti érzékeny részt nyomják.
Lehet, hogy Günter így pont beleklappolt a gépbe, de ez bosszantó hiba, ettől eltekintve hosszú távra is kényelmes a kocsi, napi 7-800 km-t is mentem vele és nem döglötten szálltam ki belőle.
Nem túl megnyugtató, hogy egy magasabb padkára való felállásnál történő erőltetés hatására már jön a kuplungszag.
A fogyasztás nem túl kevés, de végül is ez egy 1400 kilós nagy doboz (az én Caddym 2 személyes puttonyos).
Ami "vicces", hogy ha 100-120-al jársz vele, kijöhetsz 7 literből, de ha 140-el, akkor 10 felett eszik.
Hibalista
- Üzemanyag szivattyú csavarok (vagy valami ilyesmi), ez gyári visszahívás volt.
- A tél végével egyszerűen nem indult el a klíma. Nem értem rá vele megállni, csak most, amikor muszáj volt mert meleg lett. Gáz van benne, a mérőműszerek tesztje szerint jó a klíma. Csak éppen nem kapcsol be. Lehet, hogy az utastérben található tekerőkapcsoló a hibás. Ennek ellenőrzése még hátra van.
Ide hordtam szervizbe
VW márkaszervíz, Székesfehérvár
A kocsival nem volt sok gond, a kötelező 15 ezres szervizeken kívül. Ami lett volna (utastér ventillátor szörnyen zavaró hangja), azzal nem csináltak semmit.
Valszeg Ali baba rokonai üzemeltetik a a VW szervízeket, mert 1 liter olaj közel 5 ezer Ft (ugyanaz másutt kevesebb mint fele).
És egy olajcsere nem két óra. Ahogy mentek előre a kilométerek, úgy nézett ki, hogy annyi ft a szervíz, ahány km van a kocsiban, pl. a 60 ezres szervízre ugyanennyi Ft-ot mondtak előre. Ezen a ponton "vettem ki" a kocsit a garanciás szervízből.
Valami baromarcú betörte az oldalablakomat, 9000 ft volt a gyári ablak - de a szervíz csak 5 nap múlva tudta volna kicserélni. Remek, hogy volt torx készletem...
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Most egy olajcsere 15 ezer ft nekem - gyári olajszűrővel. A gyári légszűrő is kapható (MAN gyártja a VW-nek, túl fiatal még a kocsi, nemigen van olcsóbb utángyártott) 4 ezer ft-ért. Ez egy nagyon jól felszerelt vidéki műhely, korrekt "mesterrel".
A garanciáról meg akkor tudod meg, mit ér, ha megpróbálod érvényesíteni. (Lásd később ventilátor)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | Chrysler Voyager |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
