Egyterű? Lófaszt! Kisbuszt a nagy családnak! (Life-i)
Szöveges ítélet
A védekezés nélküli szex velejárója a sok gyerek. Nekünk három van, plusz apa-anya. Sokat utazunk a mamához a Balatonra, így kellett egy olyan autó, amelyikben az egész család elfér. A gyerekek ülései (kevlar monstrumok)az ötös BMW hátsó ülésén csak cipőkanállal fértek el, a szükséges kiegészítők (babakocsi, bőröndök, kisbicikli, stb.) - amelyek kb. egy raklapnyi cuccot jelentenek - nem fértek be a bimmer csomagtartójába, így az utasteret is telepakoltuk minden úton. Néha a nagyival mentünk volna kirándulni, neki nem jutott már ülés. Kész kinőttük, kell egy családi autó.
A kocsi vásárlási paraméterei a lehető legegyszerűbbek voltak:
1. férjünk el benne (legyen 7 üléses);
2. legyen hely a csomagoknak
3. a 6.-7. ülésen utazók ne haljanak meg azonnal, ha nekitolatok mondjuk az útpadkának.
A 3. pont kilőtte az összes egyterűt. Ilyen egyszerű a képlet: az egyterű nem alaklmas hét személy szállítására. Több szempontból sem:
a; ha hét személy megy benne, nincs hely a csomagoknak
b; a hátsó két ülés halálülés, 10 cm-es gyűrődési zóna védi hátulról.
Ezért olyan járművet kellett keresni, amelyik kicsit busz, kicsit autó, kicsit teherautó. Na PONT ez a járgány a VW Caddy Life i.
Előre szóltak, hogy nem lesz kényelmes. Tényleg olyan menettulajdonságokkal rendelkezik, mint egy teherautó. Pattog az úton, a lengéscsillapítással nem foglalkoztak a konstruktőrök. Az ülései nagyon hasonlítanak a távolsági busz üléseihez. Olyan menetszele van autópályán, mintha az egyik ablak le lenne húzva benne (mert A4-es rajzlap méretű tükrei vannak). Virsli gumikon közlekedik, nem merném nekiengedni a kanyarban. És inkább busznak néz ki, mint személyautónak.
Miért mondom mégis, hogy ez volt a legnagyszerűbb autó, amit választhattunk Ebben a kocsiban MINDEN ÉS MINDENKI ELFÉR.
A hátsó üléseken a három gyerekülés kényelmesen megvan egymás mellett. A hátsó traktusba a beszállást csúszó ajtók teszik lehetővé, így a kölkök soha nem vágják rá az ajtót a melletünk parkoló kocsira. A csúszóajtón egy grizzly is könnyen bemászik, ráadásul a kicsit busz-szerűen lehet ki és beszállni, nem lefelé kell ülni, mint egy személyautóba. Ha a gyerekek bent vannak, az óriási oldalajtón könnyen bekötöm őket, azaz be lehet hajolni a középső gyerekhez is, akár a legszűkebb parkolóhelyen. Egyébként a kocsi csak olyan széles, mint egy személyautó, bevásárláskor a parkolás nem gond.
A harmadik üléssor (Istenem, mennyi esze volt annak, aki tervezte!) magasabban van, mint a második, így onnan is ki lehet látni előre is. Egyébként a kocsi olyan magas, hogy a harmadik üléssorban a 184 centimmel úgy tudok ülni, hogy kb. 10-15 centi még van a fejem fölött! A harmadik üléssorban jobbról és balról kb. 30 centis könyöklő van - olyan kényelmes, mint egy németalföldi fotel, pedig ezek is busz ülések!!
Mivel Life-i, (az i betű a hosszított változatot jelenti) a csomagtartó még úgy is, hogy bent van a harmadik üléssor, kb. 1 méter hosszú. Akár nyitva be lehet tenni a bababkocsit, de kiránduláskor (ami három gyerek esetén a "költözés" eufemizmusa) minden csomag elfér. Ha kivesszük a harmadik üléssort, akkor pedig egy teherautónyi csomagtérhez jutunk. Az ülések döntése olyan egyszerű, és könnyű, hogy eddig még soha nem jelentett problémát.
Ha családjával kirándul az ember, akkor nem hiányozik a száguldás, a sikító kanyarok, a driftelés, és a kézifékes fordulók. Mert ezekre ez a kocsi nem alkalmas. Ez az az autó, amivel minden sebességkorlátozást be kell tartani. A piros lámpától gyorsan eljön, mert a nyomatéka jó, de nem szeret 130-nál többel menni. Pont olyan élmény vele menni, mint az iskolai buszos kiránduláson. Hátul visongó gyerekek, elöl egy megbízható, jó fogyasztású, jó nyomatékú dízelmotor duruzsolása - ez klasszikus nagycsaládos életérzés. Fagyizáskor a kocsi három másodperc alatt kiüríthető - tudjuk, milyen baromi fontos ez.
Vezetni is jó. Nem személyautót, buszt vezetünk - erre kell kondícionálni magunkat, és minden azonnal a helyére pattan: a lepedőnyi tükrök oldalt, amelyben minden látható, a magasan elhelyezett, konflisszerű ülés. A kezelése, mint minden német autóé: egyáltalán nem érdekes, de roppant célszerű.
Összegzés: néha elhagy bennünket egy-egy Sharan, Galaxy. Nem csodálom, hogy tepernek, nekik van miért sietni: szeretnének megszabadulni attól a gyötrelemtől, amit az utazás jelent. Nézem a csomagtartóban ülő nagyit, a plafonig felstócolt csomagokat, majd összenézünk a feleségemmel, és azt mondjuk: életünk legjobb választása volt ez a kocsi. Majd hátul a gyerekek összevesznek valamin, és a röpke jókedv elszáll - egészen addig, amíg élettel összeegyeztethetetlen sérülések beígérése után a vita hátul abba nem marad, és meg nem látjuk a következő púposra tömött egyterűt, a tetején egy síboxszal.
Hibalista
- Egyelőre semmi, nekiment a nejem egy kerítésnek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fusion | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
