Caddy ami több mint kisáruszállító
Szöveges ítélet
Számomra a Caddy a majdnem tökéletes autó. Belefér a tolószék(sajnos), a gyerekkocsi a bicikli és gyakorlatilag minden. A tesztekben gyakran írják, minek ekkora légtér? Nos mozgáskorlátozottat szállítva egy áldás. A gyerekek is imádják a tolóaljtót és sem a parkolóban sem a garázsban nem nyitják rá az ajtót semmire. Belefér a bicikli anélkül, hogy szétszedném, így az is megoldva. Sajnos ez a Caddy már nem az előző Caddy. Euro6 miatt AdBlue-s, ami miatt a kipufogónak tényleg semmi szaga, összehasonlítva az 1,9 PDTDI-vel. A motor is tele lett mindenféle érzékelővel. A fogyasztása összetettben viszont 6,5 liter akár mit csinálok, hiába a vitorlázó funkció a váltóban, start-stop, zaj és fogyasztáscsökkentő gumik.
A DSG váltóról néhány szó. Összességében imádom, hogy nem kell váltanom, ki kell kanyarodni, vagy besorolni, csak gázt adok és megy. Néha azonban összeveszünk, mert én más fokozatot választanék, vagy egy előzést nyomatékból is megoldanék, de hiába teszem manuálba, a kocsi vált magától, ha úgy gondolja. Ezt nehéz néha megszokni, főként ha egy enyhébb kanyarból kijövet visszavált és beleprésel az ülésbe, csak mert gázt adok.
A Touran után viszont hiányoznak a hátsó független állítható ülések, nem értem miért nem lehet a jó gyakorlatot tovább örökíteni.
Végül az ára. Mivel megszoktam a VW minőséget ezért kifizettem a relatíve magas árat. Lemondva néhány extráról, amik már más márkákban alapból benne vannak.
Összességében azért jó, hogy magasan ülök, át lehet látni a forgalmat, nem akarnak letolni az autópályán pedig a gyerkőcök miatt sem száguldozom de ha előzni kell azért a 2.0 diesel megnyugtatóan teszi a dolgát. A zajszigetelés viszont tényleg jó sikerült, 130-nál óra szerint 6.ban (DSG) 2200-at forog a motor, amiből az utastérben nem hallani csak a szélzajt.
Plusz pont: A távolságtartásért, meg az ütközésre figyelmeztető rendszerért, főleg esőben és ködben. Egy nyári zápornál amikor a előtted a belső sávban beletaposnak a fékbe, a Caddy hamar jelzi, hogy a távolság elérte a biztonságos szintet, illetve ha indokolt akkor fékez. A városban is megmentett már egyszer, és tényleg durván megállítja a kocsit, attól féltem, hogy a mögöttem lévő jön belém, mert ha fékez akkor nem tudom felülbírálni.
Hibalista
- Még nem romlott el, szép is lenne
Ide hordtam szervizbe
Lukács és Tamás Vác
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Touran | Következő autója? | Multivan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |