Teherautó, de annak kiváló! (hátsó izzó csere itt!)
Szöveges ítélet
Eddigi legjobb autóm (kispolszki 2x, S Swift 1.0). Ami legjobban meglepett benne, hogy 3 és fél év és 115.000km használat után, ha szépen kitakarítom, és lemosom, el lehetne adni újként. Minden teljesen ugyanúgy működik benne, mint amikor megvettem, nem lazult ki, nem esett le, stb... Már sokszor elgondolkodtam, hogy érdemes lett volna-e másik márkát vennem anno (elég alaposan körbenéztem), de mindig arra jutok, hogy jól döntöttem... Ahhoz képest, hogy mekkora batár, a 6,5 literes átlagfogyasztás nem vészes, teljesen vegyes (sok városi) autókázással. A klímát mindenképp érdemes volt megvenni bele, mert az ablakokat borzasztó tornamutatvány letekerni. A tompított izzó cseréje már csukott szemmel is megy, de én mondjuk égetem éjjel-nappal, így kb. fél évet bírnak a h7-esek. De legalább nem kell szervizbe vinni miatta, nagyon könnyű hozzáférni az izzókhoz. (legalábbis elöl, hátul már elég macerásnak tűnik, bár még nem ment ki ott egy se szerencsére) (update: azóta kiment egy féklámpa, a csere művelete a következő: hátsó lámpa belső oldali fekete műanyagot alul-felül megnyom ott, ahol van mögötte hely a lemezig (nem húzni!), erre az lepattan, némi harc a kábelköteggel, és le is jön, alatta 2db csavar kicsavar, és már jön is ki az egész lámpa, utána meg már pofonegyszerű. Negyedóra össz-vissz, ha tudjuk a titkot, amit a szerviz gyanítom elég jó pénzért árul...) Nem valami halk, de a teherautó futómű miatt nem aggódok, hogy szétesik az első kátyúnál.
Most néztem utána, hogy időközben már nem biztos, hogy érdemes lenne ugyanígy megvenni az alapváltozatot (csak klímát kértem bele), mert már nem jár se a hátsó ablakfűtés, se a hátsó ablaktörlő, se az elektromos szervokormány (ami rendkívül jó), csak sima hidraulikus szériában. Ezek szerint minden autóról félévente kéne tesztet írni az újságoknak, mert már nem is ugyanaz a kocsi???
Ahogy olvasom a többi véleményt, látom, hogy bizonyára ezt a járgányt is szét lehetne hajtani, de én vigyázok rá... Remélem meghálálja...
Hibalista
- először a hűtő, aztán a klíma ventilátor, még garis volt. A napi számláló az órával együtt néha nullázódik, de teljesen rendszertelenül, van, hogy egy napon belül, van, hogy félévig nem történik, még nem derült ki, miért. Ez utóbbi jelenség időközben elmúlt. Amit még cserélni kellett: vízhőfok jeladó (5eHUF), mindkét oldali stabilizátor pálca, mert kopogott a futómű (8kHUF/db), ékszíj feszítőgörgő (10kHUF)
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 168000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | Valszeg ugyanez |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
