A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bora (1998-2005)

Bora 2.3 V5 Sportline 125 KW=170 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Vrooom-Vroooooom :-)

Szöveges ítélet

Üdvözlet az oldal Szerkesztőinek és az Olvasóknak!
Gondoltam billentyűzetet ragadok, és írok kicsit a gépről. Előljáróban annyit, hogy kulcsos autó volt, én csak vezettem, de annyira beleszerettem, hogy majdnem megvettem magamnak egy ilyet (akár Seatból is van, tök ugyanaz). Különben sofőrködöm is, van tapasztalatom, ennek fényében olvassák a lentieket.
Szabadon, ami eszembe jut.. Az autó egy különleges kiadás volt, olasz piacról szerezték újkorában, fekete szín, 16 collos 6 ágú alupapucsok, gyári sportfutóművel, spoilerezéssel. Acél küszöbök és csomagtartóperem. Na, valamelyik korai főmufti még lejjebb ültette a gép elejét (persze, miért is ne), tehát úgy képzeljék el, hogy járdára nem lehetett vele felállni, viszont vadítóan nézett ki, ahogy lent hordta az orrát és fent a seggét, és állati jól ment.
Belül fekete szövetkárpitos sportülés (ide már kell az oldaltartás), fabetét az ajtókon, középkonzolon és a váltógombon, könyöklő, ESP gomb (ez fontos :-), 3 ágú bőr sportkormány, fémpedálok, bicskakulcs. Ja, és jó VW szokás szerint bunker érzés, sőt, a központi zár akkora dörrenéssel zár be, hogy azt hinni lőnek (hogy ez minek?).
Na, induljunk el. Beülünk a padlón lévő sportülésbe, öv beköt (!!), motor beröffent. Mivel 5 hengeres, ezért olyan gépies, nyugtalan, szabálytalan hangja van, nem duruzsol, hanem mormog, egyenetlenül jár. Ha kicsit megtúráztatjuk, rögtön előjön az ördögi hang, és odanéz mindenki. A´sszem 6500-nál tilt, amit az első 4 fokozatban könnyen ki is próbáltam. 5-ösben csak 6400-ig forgott le a végsebességen :-) Na, kapcsoljuk is ki az ESP-t, aztán jön a sárga háromszög a műszerfalra, és adunk egy kis gázt. Nade ez nem olyan gázpedál, mint az átlagos kocsikban. Ez félállás után olyan kemény, hogy izomból kell nyomni. Ugye erős kocsinál vigyáz a gyártó, hogy ne padlózzunk állandóan, tehát erősebb benne a rugó. A kocsi simán végigradírozza az utcát és otthagyja 50 méteres kerékjegyét, és még hármasban is kereket nyikkant, ha sok pénzünk van kuplungra. Na, a kuplung, az meg betonkemény = nehéz vele finoman elindulni, mert vagy lefullad, vagy kipörög a kerék. De inkább pörögjön!! Na ha elindultunk, állatira nekilódul a gép, teljesen egyenletesen adja le a nyomatékot (1500-tól már használható), tehát 3000-nél elváltogatva még lehet vele normálisan közlekedni, de ilyenkor kicsit zöttyen a hajtáslánc, nem könnyú vele szépen araszolni. Ha viszont tovább nyomjuk leeresztett ablakkal, akkor tódul be az üvöltő morgás meg a gumifüst, és a gumidarabok röpködnek, és állva hagyunk (majdnem) mindenkit.
A kocsi ördögien elrugaszkodik, és egy pillanat alatt beleforog a tiltásba, nincs turbólyuk, csak repül. Annyira lehet vele menni, hogy már-már veszélyes, mert a többiek észre sem veszik, és már mellettük is vagyunk. Szóval a motor tetszik. A váltó pontos, de kicsit lötyögős és hosszú utakon jár, de férfias mozdulatokkal szépen lehet kezelni. Nade az élmény!! Mindig hajtottam, ami a csövön kifért. A vége óra szerint 235 km/h, (kevésbé szívbajosok már Érdnél (felfelé is megvan a 230!) vagy Mogyoród után is simán elérhetik ezt) ami azért már tisztességes érték, de az mégjobb, ahogyan ezt eléri. 0-ról 160-ra pillanat alatt felugrik, és ha utána rakunk egy négyest, akkor simán megy tovább 220-ig, majd utána már kicsit várni kell, de meglesz a 235 km/h. Jó érzés, amikor a BMW-k kóstolgattak, mégpedig úgy, hogy 200-nál kijöttek elém, de nyomtam a gázt és hamar rájöttek hogy jobbratartás van. :-) Mivel a kocsi nem volt új, ilyen tartós padlógázas szakaszokon azért feljebb ment a vízhőmérséklet 100-110 fokig. Följebb nem, tehát ok. Erős hajtáskor rossz minőségű főúton, nyomvályús, huplis szakaszokon vigyázni kellett, mert a porig ültetett kocsi tök máshogy viselkedik. Magyarán kisebb a rugóút, tehát relatíve hamarabb megcsúszik és eltolja az orrát (akár fékezéskor is), aztán elszállhat a fenébe. Mindezt persze nem 80-nál, hanem 160-nál, csak észre se venni, hogy már ott jár. A fékek nagyon jók, de taposni kell a pedált. Különben mivel a Passatnál rövidebb, ezért jobban lehet vele cikázni, mozgékonyabb, hamarabb megfordítható kézifékes fordulókkal. Na, ha valamelyik kocsira kell a prémium gumi, akkor ez az! Ja, a rádió nem sokat ér, a klíma hatásos, ha működik.
Na, praktikum. Az nincs. A csomagtartó elég ugyan, de szűk a nyílás és mélyre kéne behajolni. A hátsó üléssor 2 gyereknek elég, felnőttek 180 cm alatt se férnek el normálisan. A fényezés hamar karcosodik, dehát arra való. A lámpák kritikán aluliak, mert nem visznek elég messze, és nem xenonok; ebből kifolyólag nagy hajtásnál reflektorral kell menni sajnos.
A legnagyobb hibákat felsoroltam. Tapasztalatom szerint a hasonló kaliberű autókhoz képest (tehát amik erősek, és ahol a gázpedálnak csak két állását ismeri a sofőr) nem volt több baja. Aki szeretne egyet, talán még talál egy megkímélt (haha:-) vagy annak tűnő példányt. Rendbe kell tenni, aztán lehet gyepálni, mert az érzés és a hang kárpótol. Azért nem olyan finom autó, mint egy Alfa vagy egy BMW, de aki azokért él hal, az aligha fog Borát venni. Családi autónak kicsi, de minden autó úgy van, hogy ha normális (értsd: kelően erős) motorral veszzük, akkor simán megszerethető, mert a lényeg, hogy menjen és élvezzük. Na ezek után nem meglepő a fogyasztás, mert a kicsike simán benyakalt átlagban 12 litert. Ha az emberre rájön a környezettudatosság (és feltartja a forgalmat), akkor le lehet nyomni 8 literig is, de aki ilyet vesz, azt nem a fogyi érdekli. Engem sem érdekelt, örültem, hogy nem 15 lityi volt, mert egy hasonlóan erős gép annyit is megehet.

Tiszteletem

Hibalista

- Kesztyűtartó zár eltörött; csomagtartó zár tönkrement, persze éppen bezárva; 3x leverték az olajteknőt - ilyenkor tréler (az ültetés ezzel jár sajnos), majd a végén féltengelyes lett, és áthatóan remegett a kocsi; természetesen lengőkarokat kellett cserélni; meg szíjakat, olajokat, szűrőket; fékeket mindenestül. Ja, 2x szétment a kuplung is, hiába volt gyári, ezért harmadszorra került bele egy 210 lóerőig jó versenytárcsa. Volt hogy csak 140 km/h felett fújt hideget a klíma. Hát nem olcsó, de azért a menetteljesítmények és a használat ezzel jár.

Ide hordtam szervizbe

Szerelő az kellett. VW speckó srác. Mindent megoldott simán. A lényeg számomra a motor; azt mondta, hogy nincs elájulva tőle; nehéz szerelni, mert cipőkanállal rakták be a motortérbe, keresztben. Én azért szerettem (mármint a motort :-)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? az erős motor a lényeg
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bora 1998

További ítéletek (162 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)