Szomjas, de még a feleségemnek is tetszett
Szöveges ítélet
Mexikóvárosban az Európára tekintő középosztály autója. Csak néhány motortípussal készül, a legkisebb az 1,8 T, a 2.0-ás a "közép". Pueblában szerelik, és közkedveltségét bizonyítja, hogy a formai újítás (megjegyzés: ott a Jetta a régi, a Bora az új, 2005-ös változat) ellenére tovább gyártják, bizonyára még hosszú ideig. Bolti ára (2002-es típus) kb. 200.000 peso, vagyis 4 M Ft, ez ott sok, itthon nem, főleg számos extrával (ABS, 4 elektromos ablakemelő, elektromos tükörállítás, klíma, könnyűfém felni, metálfény, sötétített üveg stb). A kaszni határozottan erősebbnek tűnik az európainál, a 195-ös gumival kitűnő az útfekvés, rossz úton különösen kellemes. A 2 literes motor teljesítménye "európai" szemmel kicsit lomha, de ez annak is betudható, hogy a stabilan 2000 m feletti magasságnál kb. 20 %-kal kevesebb az oxigén és a legjobb minőségű benzin is csak 91-es oktánszámú (86-ost sosem mertem beletölteni). De azért lehet sportosan vezetni, nagyobb fordulatnál - hegyi terepen is - az automata váltó rácáfol saját magára. A hangja ilyenkor különösen szép, még a helyi benzinnel is. Az automata váltó egészen kitűnő és a hegyi terepen - pl. a kivezető autópályák 3000 m feletti szerpentinjein - akár 5 (!) felnőtt utassal is megfelelő nyomatékot és sebességet ad. Erény, hogy teljes terheléssel is nagy a menetstabilitása, amit a hatalmas csomagtartó sem ront le. A belső kényelem és kidolgozottság, anyagminőség a méltatlanul lenézett mexikói kezek által sem degradálódott le, sőt. A fogyasztás: hát....
A mexikóvárosi dugókban a 15 litert szinte kötelezően hozta, persze a magasság és a rossz (de olcsó!!!) benzin együtthatójaként. Ez amúgy észak-amerikai viszonylatban nem sok, mert a VW Boránál (Jettánál) kisebb motorokat csak a gagyiba raknak. Autópályán viszont 160-as átlagnál ennél sokkal jobbat produált és mindezt csendben. Kár, hogy ott is "alap" a kazettás magnó, amiről végre leszokhatna a VW. A klíma általában kellett, de ez lényegében nem érződött a fogyasztáson.
Mindent egybevetve kitűnő autó és kitűnő választás volt. Vérzett a szívem, hogy ott kellett hagynom, hazahozni ugyanis többe került volna, mint amennyiért eladtam (itt a kettő árát hozta volna, de a konténerezéshez és a bürokráciához nem volt kedvem). Érdemes lenne behajózni egy szállítmányt, mindenki jó üzletet csinálna vele. Ja, és számos Magyarországon gyártott alkatrész található benne.
Hibalista
- Jobb első ablakemelő automatika
Ide hordtam szervizbe
Mexikóváros, VW Olé Polanco (a Coronitát is gyártó Modelo sörgyárral szemben:-)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A benzinkutasok kedvence
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 406 | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
