Kis drága = kicsi de drága
Szöveges ítélet
A kívánságlistának megfelelő (állapotú/árú/felszereltségű) Toyota nem lévén a piacon, valahogy belefutottunk ebbe a jól felszerelt 1.6-osba. 4 légzsák, digitklíma, fedélzeti sz.gép, 2 irányban állítható bőrkorm, CD-s rádió 6 hangszóróval, esőérz ablakt., könyöktámasz, ködlámpák, 4 el.ablak, el.+fűt. tükrök, első ülések magasságban állíthatók, vezetőülésben állítható deréktámasz, hitelesnek tűnő szervízkönyv, 1 év "W" gari.
Méretek:
Ennél kisebb autóba már kényelmetlen behajtogatni magát az embernek. Elöl egész jó a helyzet, de magam mögé már nem férek be kényelmesen. A vezetőülésben egész jól el lehet helyezkedni, de az ülőlap kicsit rövid a hosszú lábamnak.
Hátul a fejtér szűkös, 180cm fölött semmiképp nem ajánlott. 180-as emberkéhez beállított ülés mögé a 2. sorba már nem biztos, hogy befér a gyerekülés (0+ kat menetiránynak háttal)! A csomagtartóban sok a hely, az ülések előredöntésével tovább bővíthető, de a nyílás kicsi. Jók a csomagrögzítő kampók, és a tartóháló, nagy pakolórekesz a pótkeréknél. Egyszerűen nem érzem a hátulját, amikor már azt hiszem, mindjárt koppan, még van 1m a falig. Tolatóradar nem ártana. No igen, hátratekintés... A VW csoport nem tudom melyik fejlesztője találta ki, hogy a következő jacht-ját azon spórolja meg, hogy a jobb oldali tükröt fele akkorára gyártják mint a bal oldalit.
Motor:
Az 1.6-os 105LE-je nem teszi egy vadállattá, de családi autónak használható. Az előzések nem mennek olyan simán, mint az eddig használt családi-kölcsön-525i-vel, de nem is fogyaszt annyit. :) A fogyasztást nem sikerült még 8l fölé erőltetni. 30% országút - 70% városi használat mellett 7,5-ös az átlag amióta használjuk. Próbáltam párszor 6-at kapcsolni, mivel igencsak elkélne. A szervó lehetne segítőkészebb is, legalábbis nekem a Marea pillekönnyen tekerészhető kormánya szimpatikusabb. Az első stab szilent nyeszeg néha, de megnyugtattak több helyen is, "baja nincs, csak kellemetlen hangja". A váltó nem siklik tökéletesen, de sokkal jobb, nem lötyög úgy, mint egy hasonló futásteljesítményű Renault-ban.
Ha most keresnénk autót, az eddigi tapasztalatok alapján bátran megvennénk. De az árból próbálnék többet alkudni a drága alkatrész miatt.
Hibalista
- -Bal első tompított/ref - márkaszervízben 0Ft-ért betették a tartalékot, nehéz hozzáférni, így tiszta kézzel megúsztam. (+Új izzó a készletbe - ára ~1000Ft)
- -Hátsó helyzetjelzők. Házilag cserélve
- -Bal oldali hangszórók néha recsegnek. (Javítás folyamatban)
- Az alkatrészek sokba kerülnek a kategóriatársakéhoz képest. így:
- -90.000km-es szervíz 180.000 (VW-nél ~230.000)
- -Fékbetétek elöl-hátul 25.000
-
- (A feltüntetett buttó árak Ft-ban és munkadíjjal értendők.)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Szeged -
Az árak márkaszervízhez illően borsosak.
Ahányszor benn jártam (3-4 alkalommal voltam bent), minden esetben 5* -os volt a kiszolgálás. Előzékeny-barátságos-udvarias-hozzáértő a tapasztalatok a szervízmunkatárssal kapcsolatban.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ismerős szervíz -
ugyanaz mint a márkaszervízben, de megfizethető(bb) árakkal.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 525i 24V (1991) | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
