Hálás Borisz
Szöveges ítélet
Előnyei: 1., Legkevésbé elhanyagolható: kitűnő fogyasztás!!! klímával, autópályatempónál (130-140, időnként 160) , majd némi városi úttal kombinálva is csak 7,3 !!! >> 90-100-as tempónál mindez 6,5 alá is vihető, de a jellemző átlag 7-7,5 közötti. 2., A tömeg-lőerő viszonyhoz képest kedvező gyorsulás (0-100-ra 12sec), még 220.000 km környékén is. 3., Megbízhatóság (egyedül 1x hagyott cserben, a korábban említett benzinszivattyú miatt) 4., Még eredeti akksi 5., Még eredeti kippufogó 6., Magasnak mondható presztízs 7., Az 1. év után kedvező értéktartás 8., Nagy csomagtér
Hátrányai: 1., Hosszú távon kényelmetlen 2., Kis lábtér hátul 3., Nyöszörgő váltó
Hibalista
- Túl sok negatívumot nem tudok mondani az autóval kapcsolatban, de ami előfordult azt leírom: 1., Másfél éves korában, olyan 90.000 km után jelentkezett hibaként a váltó recsegése. Ebben az időben az 1-esből 2-esbe váltásnál adott ki nyöszörgő hangot. Ezt a 120.000-es szervíznél spray-vel próbálták orvosolni >> sikertelenül. 150.000 km-nél szintén spray-ztek ez sikeresebb volt, olyan 180.000 km-ig tartott is a hatása, azóta megint nyöszörög, igaz a nyöszörgés ettől fogva 4-esből 5-ösbe kapcsolásnál tapasztalható, egészen máig (221.000 km). 2., Olyan 130.000 km környékén az első gumi szilentek tönkrementek, hatásukra egyenetlen úton szintén nyöszörgő hang hallattszott, ezeket a 150.000-es szerviznél kis pénzből orvosolták. 3., ~150.000 km óta az izzók folyamatosan cserére szorulnak, hol az egyik ég ki, hol a másik, de tapasztalat alapján, ezek más modelleknél is gyorsabban cserélendők ilyen futásteljesítmény után. Cseréjük a 100 Ft/db és 1500 Ft/db közt mozog (nem halogén olcsóbb, halogén drágább). 4., a napi kilométerszámláló meghibásodott kb. 180.000 km-nél, azóta nem lehet nullázni, de a km-eket továbbra is számolja (cseréje 300.000 Ft lett volna >> ez a csere elmaradt) 5., Előszöri és egyetlen cserben hagyása 205.000 km-nél, ekkor a benzinszivattyú adta meg magát, javítási ktg-e 74.000 Ft. És ezzel a hibalista be is zárult. (Egy alap szervíz 40-60e Ft, igaz kicsit több, mint egy Opelnél, de egy nagyobb lélegzetvételű is mindig 160e alatt maradt.) Nagyon jó autó. Majdnem olyan jó, mint a 2-vel korábbi F Astra 1,6.
-
Ide hordtam szervizbe
Franco Kft. Debrecen
Hát... Jó is meg nem is. Általában orvosolták a hibákat, kivéve a váltónyöszörgést, illetve az izzócseréket. Volt olyan, hogy az állításuk szerint cserélt izzó 2 hét múlva kiégett, illetve 1 alkalommal előfordult, hogy a szervízből hazaérve, s a garázsba beállva tűnt fel, hogy az aznap csak náluk járt autó hátsó lökhárítóján kb. 2 cm-es karc, mélyedés van >> valószínüleg nekitolattak vminek. Szólni persze nem szóltak.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Békéscsabai VW szervíz
A benzinszivattyú Békéscsaba közelében ment tönkre, itt javították ki a hibát. Azonnal csereautót küldtek, s másnapra kész is lett az autó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 221000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 146 TS Lusso | Következő autója? | Még ez a Bora, később VW Jetta/Golf V./Octavia 1,9TDI/Astra 1,7D >>a lényeg: német legyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
