A hűséges megbízható társ
Szöveges ítélet
Üdv, szeretném leírni az én őszinte véleményemet a VW Boráról.
Előző autóm egy G Astra volt, mivel már viszonylag öreg volt és a km is sok volt benne, elkezdtem nézelődni a piacon, hogy mi lenne a legjobb választás a G után. Több autót és márkát is megnéztem de végül a VW-nél kötöttem ki.
Több hónapos vadászat után akadtam rá az interneten a kiválasztott autóra.
Amit az autóról tudni kell: VW Bora 1.6 16V akkor 36.000km volt benne, elmentünk megnéztük, majd a tulaj beleegyezésével elmentünk egy hivatalos VW márka kereskedéshez ahol az autót bevizsgálták (ezt az előző tulajdonos fizette) Megegyeztünk és végül elhoztam.
Az autóról elég sok rosszat lehet hallani a piacon, hogy a váltó a gyenge pontja, de mivel ez a legutolsó modell volt azért reménykedtem, hogy addigra már kijavították a "gyári hibákat" (DUU kód= rossz, szegecselt széthulló váltó ezt általában 99-02-ig jellemző, nekem már szerencsére a csavaros ERT-s váltóm van tehát ez ügyben megnyugodtam)
Megjelenés: Szerintem minden igényt kielégít, a mai napig meglehet vele jelenni bárhol (pláne metál feketében)
Belső: Az én változatom elég jól felszerelt (nem full) 4 elektromos ablak, 4 légzsák, klíma, gyári fejegység, elektromos tükör stb stb.
A belseje elég kényes színű és minőség, vigyázni kell rá. Az ülések kényelemesek szerintem jól tartanak. Egyedül a távolsági fényszóró egy kicsit gyengécske de ezt egy xenon szettel lehet orvosolni.
Motor: A mindennapi közlekedésre tökéletesen elég, amikor kell akkor kilehet vele előzni. Olajfogyasztása nincs (kopp-kopp) klímával egy picit gyengül, szereti, ha 3-4 ezerig pörgeti az ember..
Fogyasztás: A BC szerint 5,5 fogyaszt hosszú távon, amit én nem hittem el neki, és tényleg után számoltam és a hideg zuhany most érkezett mert a valós fogyasztás 5,7!! úgy hogy 3-4 ezerig van húzatva, városban ez nekem megáll 7-8 között! Szerintem egy ilyen tömegű autótól ez nagyon jó.
Fékek: Nagyon brutális, a 4db tárcsa jól végzi a dolgát bármilyen szituációban képes megállítani az autót.
Egyéb: Az enyémen a gyári 15" 195/65-ös gumi van biztonságos, de szerintem egy 16-os 205-ös gumi jobb lenne rá.
A megvétele óta már kb 7000km-t tettem meg vele probléma nélkül, 12e km-ként kapja a friss olajat és akkor nem lesz probléma vele. Tudnék írni negatív dolgokat is a gyári hibáiról de ezt szerintem mindenki megtalálja máshol.
-----------------------------------------
2010.08.
Vezérlés csere előtt álltam, utánaérdeklődtem márkaszervíz: 120ezer ft!!! Tehát ez felejtős...
Megvettem a gyári alkatrészeket (INA+Gates) gyári szervó olaj, gyári G12-es fagyálló, gyertyák, vízpumpa. A gyári alkatrészeket interneten rendeltem meg így került 70ezer ft-ba, és a munka díj volt 20ezer forint. De most már 5-6évig és 80e km-ig ismét nyugalom van....
------------------------------------------
2010.09.
Egyik nap elindultam vele egy hosszabb távra ám menetközbe elkezdett erőlködni, és abba a pillanatban már jött is az "Abgas Werkstat"
Érezhető volt, hogy az egyik henger nem megy, elvittem kiolvastatni a hibakódot, ahol azt írta a gép, hogy a 2. henger gyújtáskimaradás=trafó csere :(
Kicseréltem mind a 4db-ot mert nem akartam x km múlva elölről kezdeni megint, igaz így lett egy 50ezer forintos számla de ez van.
-------------------------------------------
2011.05.
Olajcsere szűrőkkel megvolt, plussz még egy gyertya csere (közel a 60.000 km-hez már illő) arra figyelni kell, hogy akinek BCB-s motorkódja van az csak is NGK-t vegyen bele mert másra finnyás a gép (NGK pzfr6j-11) igaz ennek majd 4ezer ft/db-ja de megéri. Jah és még az első koptatót cseréltem le rajta mivel alacsony az eleje és a gyári már megvolt karcolva
--------------------------------------------
2011.06.
Az autó kapott körbe egy 15%-os Skyfol fóliát
---------------------------------------------
2011.08
Hiba továbbra sincs, kitakarítottam a doblemez mögötti részt (ezt évente egyszer ajánlott kitakarítani, mert előbb vagy utóbb a sok oda gyűlt sár, homok, nedvesség miatt megindulhat a rozsdásodás....)
Meg leápoltam viasszal a külső részét! (Turtle Wax)
----------------------------------------------
2012.04.
Olajcsere (Mobil Super 3000 X1 5W-40) +olajszűrő, aktív szenes pollenszűrő, levegőszűrő
A korábban kitakarított fojtószelep még mindig gyönyörűen tiszta!
Ja és ez a szezon már a gyári 17"-os felnikkel (205/50-es) gumikkal kezdődött meg.A tél folyamán kicseréltem az akkumulátort ami még gyári! volt (Bosch Silver-re, ami teljesen beillik méretben is a gyári helyére)
---------------------------------------------
2012.10.
Változás nincs, az autó továbbra is tökéletes állapotban van. Felraktam a téligumikat (195/65 R15). Fogyasztásom továbbra is 5,2-és 5,7 között van..Tavaszra kap egy másik gyári méretpontos üléshuzatot.
---------------------------------------------
2014.03.
Elég régen írtam már ide, de semmi változás nem volt az autóval, semmi extra dolog nem történt eddig..
Kezdeném azzal, hogy a futómű, fék még gyári semmit nem kellett cserélni (pedig rendszeresen ellenőriztetem)
A központi zárral merült fel egy kis probléma, vagy nem akarja a távirányító nyitni a vezető oldalit vagy néha nem akarja zárni, kulccsal persze minden jó. Sok "szaki" szerint kp zár motor csere kell (kb 30e ft) elvittem egy igazi szakihoz aki 5-ért megcsinálta 2 óra alatt (mikrókapcsoló baja volt)
Az autó ismét 16"-os (205/55) gyári alufelnivel gurul.
Hiba, olajfogyás nincs! Fogyasztása továbbra is 5-6 körül van, jelenlegi óraállás 78e km.
------------------------------------------------
Hibalista
- - 2.henger gyújtótrafója (de én mind a 4db kicseréltem) - - vezető oldali mikrókapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Privát
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
VW Békéscsaba (csak vásárlás előtt bevizsgálták)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1.6 16V | Következő autója? | VW-Audi esetleg Honda Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
