A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bora (1998-2005)

Bora 1.6 16V Oceán 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A hűséges megbízható társ

Szöveges ítélet

Üdv, szeretném leírni az én őszinte véleményemet a VW Boráról.
Előző autóm egy G Astra volt, mivel már viszonylag öreg volt és a km is sok volt benne, elkezdtem nézelődni a piacon, hogy mi lenne a legjobb választás a G után. Több autót és márkát is megnéztem de végül a VW-nél kötöttem ki.
Több hónapos vadászat után akadtam rá az interneten a kiválasztott autóra.
Amit az autóról tudni kell: VW Bora 1.6 16V akkor 36.000km volt benne, elmentünk megnéztük, majd a tulaj beleegyezésével elmentünk egy hivatalos VW márka kereskedéshez ahol az autót bevizsgálták (ezt az előző tulajdonos fizette) Megegyeztünk és végül elhoztam.
Az autóról elég sok rosszat lehet hallani a piacon, hogy a váltó a gyenge pontja, de mivel ez a legutolsó modell volt azért reménykedtem, hogy addigra már kijavították a "gyári hibákat" (DUU kód= rossz, szegecselt széthulló váltó ezt általában 99-02-ig jellemző, nekem már szerencsére a csavaros ERT-s váltóm van tehát ez ügyben megnyugodtam)
Megjelenés: Szerintem minden igényt kielégít, a mai napig meglehet vele jelenni bárhol (pláne metál feketében)
Belső: Az én változatom elég jól felszerelt (nem full) 4 elektromos ablak, 4 légzsák, klíma, gyári fejegység, elektromos tükör stb stb.
A belseje elég kényes színű és minőség, vigyázni kell rá. Az ülések kényelemesek szerintem jól tartanak. Egyedül a távolsági fényszóró egy kicsit gyengécske de ezt egy xenon szettel lehet orvosolni.
Motor: A mindennapi közlekedésre tökéletesen elég, amikor kell akkor kilehet vele előzni. Olajfogyasztása nincs (kopp-kopp) klímával egy picit gyengül, szereti, ha 3-4 ezerig pörgeti az ember..
Fogyasztás: A BC szerint 5,5 fogyaszt hosszú távon, amit én nem hittem el neki, és tényleg után számoltam és a hideg zuhany most érkezett mert a valós fogyasztás 5,7!! úgy hogy 3-4 ezerig van húzatva, városban ez nekem megáll 7-8 között! Szerintem egy ilyen tömegű autótól ez nagyon jó.
Fékek: Nagyon brutális, a 4db tárcsa jól végzi a dolgát bármilyen szituációban képes megállítani az autót.
Egyéb: Az enyémen a gyári 15" 195/65-ös gumi van biztonságos, de szerintem egy 16-os 205-ös gumi jobb lenne rá.
A megvétele óta már kb 7000km-t tettem meg vele probléma nélkül, 12e km-ként kapja a friss olajat és akkor nem lesz probléma vele. Tudnék írni negatív dolgokat is a gyári hibáiról de ezt szerintem mindenki megtalálja máshol.
-----------------------------------------
2010.08.
Vezérlés csere előtt álltam, utánaérdeklődtem márkaszervíz: 120ezer ft!!! Tehát ez felejtős...
Megvettem a gyári alkatrészeket (INA+Gates) gyári szervó olaj, gyári G12-es fagyálló, gyertyák, vízpumpa. A gyári alkatrészeket interneten rendeltem meg így került 70ezer ft-ba, és a munka díj volt 20ezer forint. De most már 5-6évig és 80e km-ig ismét nyugalom van....
------------------------------------------
2010.09.
Egyik nap elindultam vele egy hosszabb távra ám menetközbe elkezdett erőlködni, és abba a pillanatban már jött is az "Abgas Werkstat"
Érezhető volt, hogy az egyik henger nem megy, elvittem kiolvastatni a hibakódot, ahol azt írta a gép, hogy a 2. henger gyújtáskimaradás=trafó csere :(
Kicseréltem mind a 4db-ot mert nem akartam x km múlva elölről kezdeni megint, igaz így lett egy 50ezer forintos számla de ez van.
-------------------------------------------
2011.05.
Olajcsere szűrőkkel megvolt, plussz még egy gyertya csere (közel a 60.000 km-hez már illő) arra figyelni kell, hogy akinek BCB-s motorkódja van az csak is NGK-t vegyen bele mert másra finnyás a gép (NGK pzfr6j-11) igaz ennek majd 4ezer ft/db-ja de megéri. Jah és még az első koptatót cseréltem le rajta mivel alacsony az eleje és a gyári már megvolt karcolva
--------------------------------------------
2011.06.
Az autó kapott körbe egy 15%-os Skyfol fóliát
---------------------------------------------
2011.08
Hiba továbbra sincs, kitakarítottam a doblemez mögötti részt (ezt évente egyszer ajánlott kitakarítani, mert előbb vagy utóbb a sok oda gyűlt sár, homok, nedvesség miatt megindulhat a rozsdásodás....)
Meg leápoltam viasszal a külső részét! (Turtle Wax)
----------------------------------------------
2012.04.
Olajcsere (Mobil Super 3000 X1 5W-40) +olajszűrő, aktív szenes pollenszűrő, levegőszűrő
A korábban kitakarított fojtószelep még mindig gyönyörűen tiszta!
Ja és ez a szezon már a gyári 17"-os felnikkel (205/50-es) gumikkal kezdődött meg.A tél folyamán kicseréltem az akkumulátort ami még gyári! volt (Bosch Silver-re, ami teljesen beillik méretben is a gyári helyére)
---------------------------------------------
2012.10.
Változás nincs, az autó továbbra is tökéletes állapotban van. Felraktam a téligumikat (195/65 R15). Fogyasztásom továbbra is 5,2-és 5,7 között van..Tavaszra kap egy másik gyári méretpontos üléshuzatot.
---------------------------------------------

2014.03.
Elég régen írtam már ide, de semmi változás nem volt az autóval, semmi extra dolog nem történt eddig..
Kezdeném azzal, hogy a futómű, fék még gyári semmit nem kellett cserélni (pedig rendszeresen ellenőriztetem)
A központi zárral merült fel egy kis probléma, vagy nem akarja a távirányító nyitni a vezető oldalit vagy néha nem akarja zárni, kulccsal persze minden jó. Sok "szaki" szerint kp zár motor csere kell (kb 30e ft) elvittem egy igazi szakihoz aki 5-ért megcsinálta 2 óra alatt (mikrókapcsoló baja volt)
Az autó ismét 16"-os (205/55) gyári alufelnivel gurul.
Hiba, olajfogyás nincs! Fogyasztása továbbra is 5-6 körül van, jelenlegi óraállás 78e km.
------------------------------------------------

Hibalista

- - 2.henger gyújtótrafója (de én mind a 4db kicseréltem) - - vezető oldali mikrókapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Privát

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

VW Békéscsaba (csak vásárlás előtt bevizsgálták)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G 1.6 16V Következő autója? VW-Audi esetleg Honda Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bora 1998

További ítéletek (162 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)