Egy Bora :)
Szöveges ítélet
Hát hol is kezdjem..
A történet úgy kezdődik, hogy bementem egy kereskedésbe megláttam ezt az autót. Finnyás vagyok ilyenekben és úgy megnézegettem. Az autóról megsúgták, hogy az előző tulaja korrektül bánt vele és törve nem volt és tényleg nem mert ment a festékmérőzés stb. Főleg, hogy pár hónapra rá találkoztam a közvetlen előző tulajjal és utána egy évre rá meg az első tulajjal és mindkét esetben családosok, meg nyugis emberek!!! Így az autó utólag sem okozott csalódást.
Abszolut megértem a Bora elleneseket akik megszívták a tipussal de sorozgyártásban mindig van minden márkának szégyenfoltja!!!
Egyvalamit tudok felhozni a VW mellett a többi márkával szemben. Ha bemegyek egy alkatrészboltba akkor köpök egyet és van hozzá minden. :)
Na a lényeg. 105.000 Km-rel lett véve és 130ezer körül volt vmi kopogó hang ez volt a toronycsapágyam és ekkor lett kicserélve a középső motortartó bakom is. Kb ennyi ami rendellenesség volt az autón. Féktárcsát és fékbetét 150.000nél cseréltem (bár csak betétet akartam először de úgy voltam ahogy néha megyek azért meg kell állni) Na így vettem 280/232mm tárcsákat és hozzá betéteket. Kicsit alakítottam a külsején és kapott egy másik hátsólámpát meg 40/40mm-es ültetést (TÜV papírosmind2 németből!!) egy jelnélküli rácsot egy kis módosításon esett át az első lökös kapott egy kis hifit (DVD középkat. elsőszett stb.)
Úgy röviden leírva minden szép és jó csak mocskoslomha az autó. Nincs benne nyomaték az 1.6 16V 105 le 148Nm nem vmi sok. Bár erre mindig azt szoktam mondani h. minden "hurkatöltő kályha" is csak 180ig megy. Onnan elfogy az is mint ez.
Az autóra vigyáztam/-ok is bár szolnok-békéscsaba 40perc (átlagosan 1h20min). 200ig nagynehezen talán felmegy de 160-170 bőven megy bármikor igen rövid távon ahhoz képest, hogy nem könnyű autó és nem kicsi kerék van rajta.
Fogyasztása negatívrekord a Budapest Békéscsaba telitankkal indulás és visszafele Kecskemétnél alsóharmad alatt (55l a fulltank..) és van ellentét, 5 emberrel féltanknál nem sokkal több benzinnel odavissza ugyanez a táv.
Kétféle kerék létezik. Az egyik ami elegáns a másik ami sportos. Na ennek a sportos nem áll jól röviden tömören. Elsőként egy RS4 replika kereket tettem alá amit azóta is bánok h. eladtam mert ezzel mutatott a gép (főleg h. kicsit lejjebb is volt a kasztni mint a gyári rugókkal :)
Jah... és amit abszolut el tudok mondani, h. ezzel a tipussal nem jár egy arcos teflonparaszt sem, szóval nem rajozós gép viszont egy pofás kerék meg ilyen-olyan csip-csup dolgokkal mégis megnézik mert kellemes benyomást kelt!!
Hibalista
- Toronycsapágy volt vmikor 130ezer körül, volt egy motortartó bakom és úgy ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Amikor megvettem akkor csakúgy pofavizitre a márkakereskedésbe de még mai napig megvan a számla 83.000.- Ft-ról amit utána amikor magam vettem hozzá alkatrészeket és egyebeket megúsztam 30ból... ergo benya a márkaker.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | vw 5 - 6 hengeres |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
