Borisz / Borcsi, a kisgombóc - rakat szar
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem... (Egyenlőre) kéttagú kis családunk (Feleségem és én) első saját autója, amire azért volt szükség, mert Budapesten élünk, és sokszor nehézkesnek bizonyult a közlekedés az agglomerációban, valamint a városon belül is a tömegközlekedést használva, bizonyos időpontokban. Ezen kívül, kb. havi kétszer járunk Miskolc környékére ott élő családtagjainkhoz, és ha már megtehetjük, akkor minek gyilkolnánk magunkat a jó öreg MÁV kiváló vonatjain...
Tehát kellett már egy autó... Mivel feleségem annyira nem ért hozzá (azon kívül persze, hogy milyen szép színe van... :)), a keresgélés, kiválasztás az én felelősségem lett. Én mindenképpen olyan autót szerettem volna, ami már nem is az a kis kompakt fapados vacak, de még nem egy feleslegesen nagy böszme utazó autó, valamint az is nagyon fontos volt a számomra, hogy azért ilyen extrák, hogy digitklíma, elektromos ablakok, tükör stb. azért legyen az autóban, akár még úgy is, ha ez az autó korának a rovására megy. Sosem tudtam megérteni azokat az embereket, akik inkább vesznek egy kevesebbet futott, fiatalabb, de a végletekig fapados, 0 presztízsű autót, mintsem egy mondjuk 50e km-el többet futott, 3-4 évvel idősebb másikat, ami mondjuk kívül belül néz is ki valahogy, nem műanyag az egész, és különböző kényelmi extrák is találhatóak benne. Félreértés ne essék, nem azért kell nekem extrázott autó, hogy státusszimbólumként funkcionáljon, hogy én elmondhassam, hogy van benne ilyen meg olyan, hanem azért, mert éppen jó dolog az a deréktámasz, vagy esőérzékelős ablaktörlő vagy sorolhatnám.
Notehát, a kocsira fordítható keret kb 800e-1 millió volt, amik méretben megfeleltek volna nekem, és nézegettem őket, azok az Octavia, Vectra, Focus, 307, Toledo és a Bora voltak, mint 2001-2003 közötti évjáratban. Japánt alapból nem néztem a hihetetlen fapadosságuk miatt. A felsorolt típusok közül nekem a Toledo tetszett a legjobban, de inkább úgy voltam vele, ha közülük jön egy jó állapotban lévő jó árban, akkor azt meg kell venni. És jött is. A Bora.Gyakorlatilag a harmadik Bora volt, amit megnéztünk, és erre azt mondtuk, hogy kár lenne otthagyni. Orvos család 4. vagy 5.-ként használt autója, rendesen szervizelt, kisebb parkolási karcok, de teljesen rendben volt. És ami a tuti, hogy rendesen fel van extrázva: 4 ablak, digitklíma, fedélzeti komputer, váltózár, rablásgátló, ABS, ASR, ESP, könyöklő, gyári cd, esőre töröl, fényre sötétedik, mi kell még....? Nem is nagyon láttam ennyire felszerelt 4-es golfot/Borát a Hahu kínálatában. (Egyedül a tempomatot sérelmeztem, hogy nincs benne, de erre még majd kitérek.) Szerencsére meg is egyeztünk 9 kilóban, vittük a gépet, jó vétel.
Hogy a konkrétan az autóról is írjak, hogy kinek tetszik, kinek nem, az szubjektív, nekem a formák bejönnek, az autó arányai, a rövidsége miatt nekem mindig egy gombóc jut eszembe, ha ránézek, de nem gáz :) Mondom, az enyém elég rendesen fel van extrázva, úgyhogy kényelemben nincs hiány, a két deréktámaszos ülés szerintem megfelelő, nem szokott fájni semmim benne. A digitklíma király, csak az 1.6 motor kicsit kevés hozzá, nem szeretem emiatt használni, plusz még vagy egy literrel többet is fogyaszt. A csomagtartónak én nagyon örülök, jó nagy, jól pakolható is, hűtőt nem ezzel kell hazaszállítani, arra ott a futár. Az pedig tuti, hogy a következő autóm is olyan lesz, amiben van esőérzékelő, fényre sötétedő tükör és könyöklő, ezek nagyban meg tudják könnyíteni az ember életét, és megnöveli az ember kényelemérzetét.
A motorról annyit, hogy ez az 1.6 105 ló még szerintem éppenhogy pont elég ehhez a kasznihoz. 3500-től jön meg az ereje, de ha nyugodtan autózok, és nem akarok versenyezni vagy előzködni, akkor nem kell 2500 fölé pörgetni egyáltalán. Fogyasztása vegyesben 7 lityi, városban, kb 7-8, autópályán 130-al 7.5, az igazi hely, ahol jól érzi magát, az pedig az országút: ott pörgetni sem kell, és a fogyasztása 6,5 alatt van. Miskolc-Pestet a 3-ason már volt, hogy 5,8-al csináltam meg, most pedig, hogy Zakopaneban voltunk, összesen 1200 km 6,2.es fogyasztással, hogy minden volt benne. Szerintem ez elég jó fogyasztás.
Amik miatt költöttem az autóra:
- ugye a kötelező szervizek 10e km-enként, ami folyadékok, szűrők miegymás. Ezek munkadíjjal 30-40 körül ki szoktak jönni, nem vészes
- amikor megvettem, a sötétedős visszapillantó örökre el volt sötétedve :), de sebaj, 17 rongyért vettem egyet az eBayról, és minden jó
- még amikor megvettem, a hátsó felfüggesztés szilentjei nyikorogtak, cseréltük, párezres tétel
- és akkor most leírom a fekete levest, mert ugye mindennek van sötét oldala is: fél évre rá, hogy megvettem, nyári 35 fokban meghajtottam az autópályán, majd miután lejöttem, egy piros lámpától kigyorsítva a kocsi motorja leállt. Se hibaüzenet, se check engine, csak se kép, se hang. Na, vártam a fuvarra vagy 4 órát, közben folyamatosan indítgattam, hátha beindul, de semmi. Hazahúztuk a kocsit, kíváncsiságból a ház előtt is ráindítottam, és láss csodát, beindult, igaz, kicsit köhögve. Elvittem másnap szerelőhöz, már majdnem, hogy semmi tünetet nem produkált. Ő a computerből EGR szelepet olvasott ki, azt kitisztította 10 ezerért, azóta nem csinált ilyet, hogy menet közben leállt, de volt párszor, hogy pár percig nem akart beindulni, aztán meg mégis. Utána megint hónapokig nem csinált hasonlót. Ezt hívom én a technika ördögének... :)
- és aminek a legjobban örülök, és ami az én szememben kb megduplázta az autó értékét: került bele gyári tempomat! Budapesti erre szakosodott szerviz tette bele, ha rákeresel biztos megtalálod, csak ajánlani tudom. 45-ért úgy tette bele, hogy még az ajtókat is automatikusan lezárja menet közben, plusz a fed. comp. kiírja a tankolásig megtehető km-t, tiszta luxus már :) De ez a tempomat minden pénzt megér, az autópályás, országúti közlekedés pihenéssé változott, csak bambulni kell kifele, és tekergetni a kormányt, nagyon tuti, az biztos, hogy a következő kocsimba is kell ilyen!
Összegezve szerintem megéri még mindig az árát, előnyös, hogy sokan értenek a szervizeléséhez, sok hozzá az alkatrész, olcsó a fenntarthatósága, kényelme tuti, még presztízse is van valamennyi, és hát azt az egy megbotlást leszámítva még megbízhatónak is tudnám nevezni. Hogyha a megbízhatósága nem csökken, akkor még egy jó darabig nem válunk meg tőle, igazából ennél jobban felszerelt, kényelmesebb autó nem is kellene nekem, maximum pár évvel újabb, és mivel jön a gyerkőc, lehet egy kicsivel nagyobb is esetleg.
Update:
Időközben kiderült, hogy egy megbízhatatlan SZAR! Be se akart indulni, csak ha úgy tartotta úri kedve. Szerencsére sikerült eladni, VW 1.6 benzin közelébe az életbe nem megyek!!!
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül konkrétan semmi.
Ide hordtam szervizbe
Vidéki maszek szerelő "érdekes" stílussal, de legalább hozzáértő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Vectra / Honda Accord |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
