A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bora (1998-2005)

Bora 1.6 16.V Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bora-tságos

Szöveges ítélet

Amikor az utó vásárlás gondolata felmerült nálam, már eléggé kezdett fáradni az 1989 VW Golf II. Nem volt gondja igazából, csak azért 23 évesen már „komolyabb” autót akartam, klíma, villany ablak stb. Fájó szívvel el is adtam, ott álltam, volt akkor (2017) autóra kb 800 ezrem. A 4-es golf tetszett, de a jók ennyiért nem fértek bele, ja és mindenképp benzinest szerettem volna lehetőleg 1.6-ost. Szóba jött Nissan Almera, Ford Focus, de egyikből sem találtam szépet ennyiért. Jó Almera volt egy, de mire oda értem már le foglalózta egy úriember. Aztán akkor apukám is bújta a netet, és küldött e-mailben egy Borát. Nem is gondoltam a típusra, tökre kiesett, hogy volt ilyen is. Igazából egy szedán Golf. Na, el mentünk megnézni, Buda külső, egy 35 körüli fiatal srác árulta. Kőrbe néztük, szokásos VW helyeken rozsda, sárvédő és küszöb találkozása, de nem vészes. Motor por száraz, szépen jár, mentünk egy kört minden oké. Meg is alkudtunk rá, 780-ezerért vettem meg. Az eladóról annyit, hogy majdnem csak megsiratta mikor írtuk a papírokat. Kaptam hozzá téli, nyári kereket, utóbbit alu felnin.
Pár nap múlva kapott is egy, olaj és szűrő cserét, valamint az első féktárcsát és betétet is cseréltük. Ezt leszámítva semmi extra. Persze előtte még rendesen át lett nézve műhelyben, ott sem találtak semmit. Ez után 10-ezrenként olaj és összes szűrő csere, ide értve az üzemanyag szűrőt is, de szintén semmi plusz.
Az autóval egyébként teljesen meg voltam elégedve. A forma olyan, hogy kinek tetszik, kinek nem, nekem be jött. A beltere VW-s, minőségi a kor szintjén, kényelmes és mivel Comfortline felszereltség volt, ezért eléggé jól felszerelt. Autó klíma, autómata belső és külső tükör, 4 villany ablak, sok légzsák. Raktam bele egy Pionner Bluetooth-os fejegységet is, hogy jó legyen az érzés . A csomagtere is elég nagy, bár a pakolhatósága nem a legjobb, de az üléseket le döntve két felnőtt bicó simán elfér benne.
Nekem az 1.6 16V jutott 5-ös kézi váltóval, ha jól emlékszem 105 ló. Számottevő gyorsulást nem igazán produkált sosem, szóval eléggé lendületesen kellett vele előzgetni is. Picit csipegette az olajat, 10 ezrenként kb 0.6l, szerintem ez sok, de valaki azt mondta ez simán bele fér. A váltója szerintem borzasztó volt. A II Golfom után akadós szorulós, az egyest alig tudtam berakni álló helyzetben sokszor. Volt, amikor meg kellet mozdítanom kettesben és utána vissza, egy. A kuplungja jó volt, meg nézettem, váltó olajat is cseréltettem, de nem lett jobb, több szerelő is mondta, hogy ez ilyen.
Összességében szerettem az autót, az eladás előtt nem sokkal ki jött a „csekendzsin” ki olvastuk, EGR hiba. Rendeltem is egy EGR-t hozzá rossz volt, szóval nem firtattam vissza küldtem, maradt a hiba. Mivel már a karosszéria is foglalkozós lett volna, és jött ez is, így az eladás mellett döntöttem. Persze, a vevőt tájékoztattam mindenről. Egyébként jelenleg is eladó az autó (2022.05.05-én) 800 ezer forintért. Én 2019-ben 650-ért adtam . Nyílván azóta meg csinálták a hibákat. A pláne az, hogy az én vásárlásomat követően, öcsém szintén vett egy Borát, ugyan ezzel a motorral 2004-es évjáratút.
Neki sokkal több gondja volt vele. Sokszor nem indult be, be-dúsitott nagyon, ki derült, hogy a vízhőfok jeladó nem jó, és úgy érzékelte mintha -35 fokban állna az autó, a plusz 25-ben.
Szóval a konklúzióm az, hogy kényelmes, csendes, megbízható, de nem egy rakéta. Hátul ülőknek picit szűk a lábtere. A futóműve egész jó, feszes, inkább keményebbnek mondanám, mint komfortosnak. A váltója borzasztó, utána egy Avensis-em lett, na, hát ég és föld. Nyugdíjasoknak, egy gyerekeseknek, maradi ésszerű fiataloknak ajánlanám. Az utóbbi kategória volt az autó vevője egyébként.

Hibalista

- EGR szelep, ezt lesszámitva csak kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf II 1.6D Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bora 1998

További ítéletek (162 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)