Az én tartóstesztemen jól vizsgázott!
Szöveges ítélet
2001ben vásároltuk (család), lecseréltük az el?z? 8V-s Borát egy komolyabb és jobban felszerelt 16V-s verzióra.Nagyon bejött a formája, a kupésan ível? C oszlop, és a karakteres front rész. A felszereltséget sem érte panasz, mert majdnem full-os volt. Én járattam be, odafigyelve, 1000km-ig max 3000-ig pörgettem, majd 5000km-ig 4000-es fordulatig. Aztán persze ami a csövön kifér. Nagyon jól ment, szerettem. Olajfogyasztása ellentmondott minden rémhírnek, amit hallottam, pedig sportosan volt használva. (15.000 km-en max 1 litert ha evett, de sztem sokat mondok...) Az amúgy is alacsony építés tetszett, de alacsonyabbra vágytam ezért, kapott ültet?rugókat, 17"-os felniket, direktsz?r?t, sportkipufogót. Ami igen jót tett az útfekvésnek és a végsebességnek. 215 km/h-ra ugrott, ami egészen jó egy 1.6-ostól (szerintem). Elöl mindig kényelmesen utaztunk, hosszabb távon jó szolgálatott tett a gerinctámsz és a könyökl?. Hátul valóban kényelmetlen, kicsi a hely a lábaknak. A csomagtartó elég tágas, kicsit nehezen pakolható, a nyílás mérete miatt.
Sohasem zörgött belül, olyan 50.000km-nél elkezdett a váltó nyöszörögni, de lebontva a kipufogó h?véd? lemezét, majd beolajozva a kényes pontokat a váltórudazatnál megszünt ez is.
Két alkalommal állt meg velem az autó. Egyszer olyan 45.000 km-nél, ami az én hibám, mert közel 15.000 km-t használtam rossz lambdaszondával, és ezt nem díjazta a vége felé. A másik alkalommal, pont a ház el?tt állt meg, felragadt az EGR szelep, mert elégett vmi kipufogó alkatrész, s visszaörvénylett, majd beakadt. (Ez is a használat miatt,mint mondottam sportosan használtam). A trafók szerencsére nem egyszerre mentek ki, ezért nem állt le az autó. (Azt mondták, hogy az olasz vezérl?egység miatt voltak ezek a galibák, mert olasz elektronikának olasz szonda kell, olasz trafókkal... Forza Italia!)Garanciába cserélték ki a trafókat, s a lambdaszondát is (persze raplizni kellett érte, de megérte!). Az EGR szelepes móka kb 5.000 Ft-ba került.
Szervízköltsége elég magas, ami nem meglep?, átlagosan 45.000 - 50.000 Ft/alkalom. A kötelez? szervízeken kívül ritkán állt szerel?nél.
Fogyasztása változó volt, de átlagosan 8 literb?l kijött. Persze volt rá példa, hogy hosszabb autópályás hajtás után 14-15 literre ugrott az átlag (200 körül, hosszú távon).
Nagyon szerettem, kár hogy már nincs meg. Sajnos... :-(
Hibalista
- kisebb problémák:
- fékbetétcserék
- az ajtók érzékel?i 2szer(nyitva van e az ajtó)
- futóm?ben egy-két szilent ment ki
- váltó nyöszörgött,de megolajoztuk a rudazatot,és megsz?nt
- egymás után égtek ki a hátsó izzók
-
- komolyabb problémák:
- 32.000km Lambdaszonda
- 45.000km trafók cseréje
- 70.000km EGR szelep felakadt
-
Ide hordtam szervizbe
Platán autóház
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
VW magánjavító m?hely.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 89000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bora | Következő autója? | Audi A4 / VW Passat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
