Autó szeretettel
Szöveges ítélet
Szeretnék a mondókám előtt tisztázni valamit. Ne felejtsük el, hogy ez egy 1.6-os szívó benzines. Kéretik a szívó benzineseket a szívó dízelekkel összehasonlítani (ma már nincs ilyen), ne a tdi-vel, mert ugye ha csak a VW-t nézzük a 2.0 PDTDI 140, 170 lovas, a 2.0 TFSI pedig 200, valamint az év morotja lett, nem is tudom mikor. Véleményem szerint a turbót a turbóval, szívót a szívó dízellel hasonlítsuk. Mástól sem hangos a sajtó, mint hogy az 1,6-os TURBOdízel hogy lenyomja az egyhatos benzinest. Igen, de az SZÍVÓ benzines könyörgöm. VW-éknál 140, 170 lóerőt teljesít az 1,4-es benzines turbó! Nagyon szép meg jó dolog a nagy nyomaték, de hiába, mert valóban meglódul az autó, meg beletapadsz az ülésbe, csak éppen a sebességmérőn nem érük el a 100-at egy év alatt sem. Jó-jó ültem nemrég egy BMW X3-as 3.0 dízelben. Az a motor nagyon meggyőző, de képzeljünk el egy 3 literes 6 hengeres turbó benzinest...
Rátérve az autóra. A motor hibája, hogy alul nem húz annyira, de kipörgetve egyre erősebb lesz. Ezért előzéskor ajánlott 4-esbe, sőt 3-asba visszatenni. Ráadásul a 98-at szereti. De a fogyasztása nem vészes, nekem 6,8-7,5 között mozog, ez persze nem 100%-ban városi érték. Érdekes módon nem fogyaszt többet a klímával, nekem automata van, és gyakorlatilag télen a hideg miatt ugyanannyit fogyaszt, mint nyáron teljesen klimatizálva. Max fél deci plusz. Futóműve kanyarban nem rossz, de ületem/vezettem jobbat is. (pl Volvo v, s 40, Honda Civic, Jazz). Váltó sajnos kicsit akad, de pontos. Nem lehet másik sebességbe tenni, illetve "visszadobja" üresbe, ha nem tettem be lejesen. Ezt pl. a pözsó 206 rettenetes recsegéssel hálálta meg. 5 évesen sajnos már van nyikorgás, főleg a futómű felől, illetve a kuplung bovden vagy mi a fene. (Nem vagyok autószerelő), de melyik 5-éves autóban nincs. A fenntartása tényleg sok. Van egy volvo v40 a családban szintén 1,6-és azt olcsóbb fenntartani. Casco a csillagos ég, a volvóé 2/3-ába sem kerül, mivel a VW vezeti a lopási statisztikákat. A műszerfal, és az egész belső nagyon jó, szép a kék szín, főleg a digit klíma. Szép németes rend van. Nekem ez tetszik. Szerintem ezzel nem vagyok elfogult, de a VW csoport gyártja a legszebb beltereket, főleg az AUDI! A fékek valóban eszméletlenül fognak, jó az ABS, és négy tárcsa, ami a korában 2002, még nem volt divat a konkurenciánál. A jó fékekkel sok balesetet elkerültem már. A kézifék is nagyon megfogja az autót. Az motor +44 és -23 fokban is pöccre indul. Néha kocsimosás után van egy fél percig tartó fordulatszám ingadozás, vagy lefulladás. Télen ajánlatos 10-30 másodpercet járatni indítás után, aztán uzsgyi. Az biztos, hogy lehet vele repeszteni. Hiába 93 meg 103 lóerősek a suzukik, meg a kisautók, egy kanyargós úton elszállnak, illetve fékezniük kell, a bora pedig akár 120-130-cal is be tud venni egy kanyart. (130-cat még nem próbáltam) Vágsebességet nem próbáltam ki, mert nagyon pörögne a motor, jó lenne egy 6. gang, de így is simán viszi a 170-et, igaz ekkor már hangos. Sajnos ezzel a motorral nem autópályára találták ki. Arra tényleg ott a dízel. Összességében egy nagyon jó német autó, majdnem volvo minőség, csak vigyázni kell rá. Sajnos sokba kerül a szervíz, de meghálálja. A rossz vélemények mind abból származnak, ahogy olvastam őket, hogy "megvettem valami sz@rt 150e-km-rel, úgy hogy nem is látott szervízt, aztán meg szidom a VW-t meg a németeket, hogy milyen béna autókat gyártanak." Tanácsom ehhez az autóhoz: 1. csak olyan vegye, aki szereti a német autókat, aki a csillivilli autóbelsőt szereti, az vegyen új mondeo ghiat (okádás), vagy franciát (okádás). 2. Sajna vinni kell sokat szervízbe. 3. Nem kell rá nagy gumi, 195 bőven elég, de ha mégis akkor nem kell szidni, hogy 15 liter a fogyasztás. 4. Versenytársak az utakom. :): Minden 1,4-es kocsi, vagy az alatt, opel 1,6-osok, és talán még a dízel 1,6-ok is. Illetve a régi roncs nagyautók.
Igazi német autó, nem csoda, hogy a kategóiát is "GOLF" kategóriának hívják.
Hibalista
- Trafó 2-szer is. De gyorsan és ingyen kijavították.
Ide hordtam szervizbe
Autó-Körös Kft, Porsche Szeged.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 57000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Pony LS | Következő autója? | VW vagy Volvo, vagy Audi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
