A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bora (1998-2005)

Bora 1.6 16v Pacific 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Abgas Werkstatt

Szöveges ítélet

Ha a fenti hibaüzenetet nem látod rendszeresen, nem is vagy igazi VW-s. Mondotta a szerelőm a szervízes törzsvásárlói kártyám kitöltése közben. Ez alapján büszkén jelentem, igazi VW-s vagyok, mert többször van a hibaüzenet a számítógépen, mint nincs.
Az autót lényegében az ipari roncs és a kommunális hulladék közé sorolnám, de azért nem kell megijedni, fogok írni jót is. Egy '96-os Civic-ből ültem át ebbe, ami három dologra enged következtetni: tudom milyen a mindenhol rohadó autó; tudom milyen az unalmasan megbízható autó; tudom milyen a változó szelepvezérlés-függőség. Utóbbi kettő miatt a mérce nagyon magasan volt/van, akaratom ellenére is. Sokáig újabb Hondát vagy Volvo-t kerestem, de megakadt a szemem egy szépen karbantartott, jól felszerelt darabon, gondoltam én balga, a német technikával nem vallok akkora kudarcot. Két év után viszont nem tudom hova leengedni az ülést, hogy ne látszódjak ki szégyenemben az autóból...

Nyolc évesen vettem meg, az előző gazdája igényes volt vele szemben ezt meg kell hagyni, semmi karcolás, ütés, törés, festés gyári állapotban, bőrök, huzatok kímélve, tényleg szép volt. Majd fél év után, a tél beálltával jöttek a hibák. Tessék hátradőlni.
A csomagtartó elfelejtett gombról nyílni, csak kulccsal volt nyitható, sőt eleinte azzal sem, mert nem volt használva, így első alkalommal hátsó üléssor döntésével kellett bemásznom a táskámért hátra. Szép.. két napi nyomozás után meglett a kontakthiba, újrakábelozás, olcsón megúsztam.
Miután már nyílt a csomagtartó, azzal a lendülettel le is vágódott, miután a hátamra esett egyszer, meguntam és teleszkópokat cseréltettem. Ez már nem volt annyira olcsó.
A tél beálltával aztán indítási problémák kezdtek jelentkezni, vagy tekerte de nem indult, vagy nem is tekerte, csak rángatta, recsegés-ropogás, majdnem elkapja, amperszag.
Aztán Abgas Werkstatt. Iszonyatos rángatás, dohogás, erőtlen a motor, ijedtség, azonnal szervízbe. Gyújtótrafó. Típushiba, és tényleg. Alig három hét telt el, ismét azonos tünetek, értetlenkedés, hogy már megint? Igen, mégegy trafó...

Majd a fűtés kezdte megadni magát. Néhány hét fagyoskodás után meguntam, szervíz újfent. A termosztát random nyitott 40-60 fok körül, nem tudott üzemmelegre melegedni a motor. Csere, fűtés már kitűnő, leszámítva hogy majdnem beérek melóba (30 km) mire rendesen átmelegszik. A Civic pár perc alatt átforgatta a vízet, ennek kell 15-20 perc. Mínusz 15 fokban élvezet.
Pár hét után újfent Abgas dolog, ezúttal hőgomba. Ám legyen, csere...
Egyszer arra jövök ki a Tecsóból, hogy be van zúzva a bal tükrök. Káromkodás, akkor elhatároztam orosz módra bekamerázom a kocsit (azóta se tettem meg).
Pár hét meglepő eseménytelenség után szokásos Abgas Werkstatt, rángatás, oké trafó. Már egész nyugodtan vettem tudomásul, végülis darabja 13 rugó, 3-4 havonta ki lehet bírni. Pedig Beru. Mivel járok hosszabb utakra is, a negyedik trafó már a csomagtartóban lapul, hisz bármelyik pillanatban kellhet.

Lassan a jelenhez érünk.

Pár hete a motor tetejénél erőteljes olajszivárgás jött elő, 170ezernél érdekes. Egyelőre a vezértengely-szimmering a gyanús, de még nem tisztult le.
Ja, az indítási probléma 20 indításból egyszer 2 év után is megvan, általában hideg motor indítása után ha 10-15 percen belül le van állítva, akkor már nem lehet beindítani. Benzinszűrő volt cserélve, gyertyák is, volt ultrahangos injektortisztításon, de semmi. illetve voltam szervízben vele, Szervízben 50-ből 50-szer tökéletesen indult, így az öndindítóhoz nem nyúltak, pedig laikusként a behúzótekercsre vagy a bendixnél valami kopásra gyanakszom, de amíg némi várakozás után végül beindul, addig nem vagyok hajlandó költeni erre. Bosszantó szellemhiba.

Fél éve 3-4 deci hűtővizet kellett pótolni, és most ismét annyi hiányzik. Hova lesz? Rejtély.
És a jelen. Úgy egy hónapja Abgas Werkstattal kelek és fekszem, kiolvasták, lambda szonda hiba. Van kettő belőle, egyik 40ezer másik 50. Köszi. Na de hogy melyik.. Méregetés útján nem derült ki. Két-három napig világít a check engine és benne van a hiba, majd 2-3 napig nincs. Aztán újra, és így tovább. Tiszelt szervízek csak vakarják a fejüket, látszólag minden jó, de mégsem. Így menjek műszakira. Újabb szellemhiba, elegem van az autóból.

A fűtőmű katasztrófa. Nyilván a Honda miatt magasan a mérce, de ha kicsit is rosszabb út van alatta (mintha lenne Mo-n jó út..), azonnal billeg, dülöngél, dobál, hintázik. Borzalmas. Minden úthibát felvesz, aki kintről néz nem sofőrt, hanem Kelj fel Jancsit lát az autóban.
A váltó jó is, meg nem is. Szépen akad mindenhová, viszont a kuplungolásra figyelni kell, egy rossz felengedés és akkorát ránt, hogy le lehet a kormányt fejelni. Bele lehet jönni, csak szépen nagypapásan mindent, nem sportos rizsraketta.
A fényszóró "alapállapotában" nem ér semmit. Miután későn vettem észre egy őzet feltekertem, néha villognak rám, de legalább látok. A kocsinak nem lett baja, de a bambi fazékban végezte.
A Kékpont rádió kijelzője villog egy ideje, elvileg a fejegység jó, valami a vezetékeléssel lehet, de ez is tű a szénakazalban. És egy vagyon felkutatni. Inkább nem bosszantóm már rajta magam, letakarom ronggyal..

Na de hogy jót is írjak. Az autó szép. Meg kényelmes. A fűthető Recaro üléseket mindenhova vinném magammal, imádom.
A fogyasztás elfogadható, nyáron 6,2-6,5, télen 6,8-7 körül szokott megállni, de jelzem, nagypapás üzemmódban vezetek. A 90-et szépen tartja 6L körül, felette már ugrik 7-8L közé. A tetőablak szexy, a króm díszcsíkok jól mutatnak, sima stereo a hangszóró, de jól szól, nem recseg. Viszont nem volt normális aki kitalálta, hogy az ablakmosó előbb töröl, majd csak utána locsol. Előbb szétkeni a koszt és ropog a bogarakon a törlőgumi, no comment...
Ha véletlen sikerül a műszaki azonnal el fogom adni, rendkívüli csalódás, többet vártam a német technikától. Összeszámolhatnám hány százezrem ment már rá és mennyi mehetne még mire minden jó lenne, de úgyis csak ideiglenes a javulás, úgyhogy nem érdekel. Remélem kell majd valakinek...

Hibalista

- Gyújtótrafó. Meg gyújtótrafó. És gyújtótrafó is.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 152000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bora 1998

További ítéletek (162 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)