A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bogár (1949-2003)

Bogár 1200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép is, jó is, de csak hobbinak

Szöveges ítélet

Szép is, jó is, de csak hobbinak!

1971-/1200-as.

Már gyermekoromban is csodálatom középpontjában állt a kis Bogár!
Elhatároztam, hogy bizony, ha törik, ha szakad nekem is lesz egy ilyen kisautóm, ha megnövök. J
Tavaly pedig sikerült megvásárolnom a rég áhított gyermekkorom csodálatát.
Hosszas keresgélés után végre sikerült rátalálnom Ödönkére, persze nem volt egy egyszerű feladat.
Az autó vásárlása előtt, sokat olvastam róla, folyóiratokban, könyvekben és persze az Internet is nagy segítséget nyújtott.
Azt gondolván, ha ilyen autót akarok akkor bizony legyen már egy kis fogalmam, pontosan mit is szeretnék már oly régóta.
Visszatérve az autóvásárlásra, bizony majdnem egy fél évig keresgéltem, amire rátaláltam.
Sajnos nagyon sok „lepukkant elhanyagolt autót láttam, és persze egy bizonyos anyagi keretem volt, amennyit szántam a kicsikére.
Persze láttam gyönyörű Bogarakat is, de sajnos azok árai már jóval meghallatták azt az összeget, amit én az autóra szántam.
Na, de a lényeg, hogy sikerült megtalálni!!
Már első ránézésre is Ő volt a kiválasztott. Egy 1971-es VW Bogár. Alapos átnézés után megvásároltam.
(Későbbiekben kiderült mégsem olyan alaposra sikerült)
Vannak persze hibái, főleg a fényezése már nem a legjobb, viszont a motor kiváló.
Egy csepp olajat sem eszik, nem füstöl, a legnagyobb hidegben is azonnal indul!
Vásárlása után sajnos rövid idő elteltével cserélni kellett a jobb gömbtámaszt (nesze neked a mi pénzünkből épült remek magyar utaknak köszönhetően) és az egész kuplungszerkezetet ezek együttes cseréje 50000 Ft volt.
Ezen alkatrészek cseréje után az autó egyesben gyors elindulásnál beremegett és kidobta sebességből a váltót, váltó csere bontott bogárból+munkadíj= 70000 Ft.
Beállítottuk az alapjáratot, kapott egy futómű beállítást, azt hiszem 3900 Ft-ba került, azóta csak tankolni kell, viszont azt elég sűrűn, ha az ember napi használatba akarja fogni a kicsikét.
A két hátsó lámpaburát is cseréltem, valamint a féklámpát is meg kellett gyógyítani, mert hol égett, hol nem, ezek munkadíjjal együtt 11000Ft-ba fájtak.
Olajcsere olajjal+ munkadíj, 7000 Ft. Bontóból két „új” Bogár ülés előre 10000 Ft.+ kárpitos munkadíj.
A fogyasztása városban olyan 10-12 liter körül van télen, hosszútávon 8-9 liter.
Nekem ennyit fogyaszt a kisautó, de vannak olyan tulajdonosok, akiknek 7-8 litert eszik városban, elmondásuk szerint.
Én nem tudtam soha 9 liter alá nyomni, még nyáron sem, pedig nagyon óvatosan kímélő üzemmódban közlekedek vele.
Én úgy gondoltam, hogy a vásárlása után beállítom a másik autóm mellé napi használatba.
Letettem róla a fogyasztása miatt!!!! Mostani benzinárak (308Ft/l) mellett csakis hobbiautóként használom, szép napsütötte, tiszta, remek időben.
Így a második autónak vett kisautó helyett a Fiat Punto mellé, inkább egy kis ezres Suzukit választottam.( városi autónak jó, olcsó alkatrész, kis fogyasztás, de semmi több.)Most már így Ödönke csakis hobbiként használt autóvá lépett elő.
Télen elég gyenge a fűtése, pedig nyomja be a turbina a meleg levegőt (egyik bogaras barátom szerint nagyon jó a fűtése) de mégis inkább nyári autónak való.
Egy hobbinak remek, viszont elég költséges, én napi használatra nem is nagyon (benzin ára miatt) vagy, ha mégis akkor csak nyárra ajánlom.
Rettenetesen párásodik az ablak, főleg esőben, hóban, azonban ha az ember ezeket megszokja és nem nagy hibának tekinti, remek gépszörnyeteg.
Nagyon sokan megnézik, megmosolyogják, mint annak idején én is tettem, amikor még nem voltam Bogár tulajdonos.
A kis Bogárral közlekedve azt vettem észre, hogy sokkal előzékenyebbek, udvariasabbak a forgalomban vele szemben. Többször előfordult már, hogy a nagy BMW-kből, Mercikből mosolyogva segítik a kisautó közlekedését és ez igen kellemes csalódást okozott.(persze mindig van egy-két barom, márkától függetlenül aki marha gyorsan meg akar fircenni, valahol már várják a veséjét!)
Valóban egyfajta életérzést ad, nagyon jó vezetni, én imádom .A 70-80 Km-es tempót szereti, én ennyire hajtom csak! A mostani autókhoz hasonlítva, persze teljesen más, de nem egy elveszett a városi forgalomban.
Egy kicsit jobban kell rá figyelni, mert fékhatások és a lóerők (34 LE) azért egy mostani modern autóhoz képest „régebbi” Na igen egy 37 éves autóról beszélünk!!!
Csodás a hangja, ahogy duruzsol a boxer motor, és ahogy a sípok fütyülnek a kipufogóban….
Nincs benne semmilyen rádió és „extra” kütyü, de nem is kell, egyszerű és nagyszerű!
A német iparág egyik legjobb autócsodája, a másiknak a Mercedes-Benz-t tartom persze nem a mostani millkós verdákat hanem a régi igazi w114, 115, 123-as konstrukciókat, abban még benne van az acél!
Nagyszerűnek találom a Magyarországi Bogarasok Klubja és hasonló más Bogaras egyesületeket, amelyek arra nevelik a tulajdonost, hogy óvják, védjék
kis kedvencüket, persze egy igazi bogaras ezt a klubok nélkül is megteszi!
Remek a kedvezményes biztosítás is, amelyet lehet rá kötni, ebben az évben 8041Ft az éves díja.
Nagyon jó érzés amikor útközben találkozol egy másik Bogárral, dudálsz, integetsz és boldog vagy, hogy Te is egy ilyen szépségnek lehetsz a tulajdonosa.
Nagyon is szerethető autó, vásárolj egyet és meglátod!!!

Hibalista

- Benzincső: 500 Ft
- Kipufogó: 4000 Ft
- Kuplungtárcsa + Kinyomócsapágy+ Gömbtámasz+ Kinyomószerkezet:
- + munkadíj: 50000 Ft
- Komplett váltó (bontóból) + munkadíj: 70000 Ft
- Olajcsere: 7000Ft
- Új ülések(bontóból): 10000 Ft
- Hátsó lámpaburák (utángyártott): 7500 Ft
- Felnik homokfúvása baráttal anyag árban.
- Biztonsági övek 2 db bontóból: 4000 Ft
- Hővezető csövek: 1000 Ft
- Talán ennyi remélem egy ideig!!!
- Még egy festés kellene rá olyan 250000 ezer lakatos munkával.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Eddig csak egy.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1971
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Fiat Punto, Suziki Swift Következő autója? maradnak a régiek.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bogár 1949

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)