A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bogár (1949-2003)

Bogár 1300 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sorstárs

Szöveges ítélet


Húsz év! Nagy idő! Ennyi éve van meg...Túl sok ahhoz, hogy igazán elfogadulatlan véleményt tudjak írni.
Amikor - milyen rég volt! - a nyolcvanas évek második felében kocsit választottam, az egyik barátom azt tanácsolta: vagy Mercedeszt vegyek - vagy bogarat.Tudta ugyanis, hogy azok közé tartozom, akik egy csavart sem tudnak meghúzni. Nos, Mercedeszre nem volt pénzem, így a bogár mellett döntöttem. Nem bántam meg!
Figyelmesen elolvastam a bogarakról írt ítéleteket; sokan sokféle dícséretet fogalmaztak meg, az enyém ez lenne: a kocsi soha nem élt vissza azzal, hogy - teljes műszaki analfebetizmusom okán - maximálisan ki vagyok neki szolgáltatva. Ezt értékel(t)em, s a belé vetett bizalmamat meghálálta. Miközben - ebben biztos vagyok - magában kuncogott azon,hogy a gazdájának halvány fogalma sincs arról, mi merre van a motorjában...De mindenhová elvitt, a Máramarosi havasoktól Svájcig, Berlintől az Adriáig.
Persze, igaza van azoknak,akik a bogarakat olyanoknak ajánlják, akik sok mindent maguk is meg tudnak csinálni...Ezért aztán a szervízben mindig többet kellett otthagynom, mint a nálam ügyesebbeknek - ám, belegondolva, ezek az összegek még mindig jóval kisebbek voltak, mint amik az új autókkal járnak. Ezért nem is berzenkedtem soha.
A kocsiban vakon megbíztam - sokáig a külföldi utak előtt sem vittem szervízbe, amit utólag azért könnyelműségnek tartok. Még akkor is, ha nem történt semmi baj. Az első tíz évben soha nem is hagyott cserben - a második évtizedben viszont két és félszer. Igzából kétszer: egyszer a gáz, egyszer a kuplungbowden szakadt el. Érdekes, erre senki sem panaszkodott... Azóta is ez a rémem, főleg, mióta rá kellett jönnöm, hogy ezen a sárga angyal sem segít. Vitessem szakszervizbe..- volt a válasz. Még szerencsém volt, hogy mind a két eset Budapesten történt. A harmadik esetben a szervíz is benne volt: már huzamos ideje gondok voltak az indítással, de azt mondták, az indítómotornak semmi baja. Aztán egyszer lerobbantam a Thököly-úton, munkába menet...A VIII. ker-ben újították fel az indítómotort, azóta remek.
Egyébként nem sokat vittem szervizbe, ha nem volt gond, évi egy olajcsere és ellenőrzés. Kisebb dolgokból sok mindent cseréltek ennyi idő alatt: gömbcsukló, kuplung, fékbetét...a többit felsorolni sem tudom. De egyik se került tragikusan sokba.
A bowdenek miatt nem adtam 10 pontot a megbizhatóságra - de lehet, hogy túl szigorú voltam?
A mások által leírt gondok: párásodás, gyenge fűtés itt is jelentkezett, de megszoktam. Az ablaktörlő tengelye sajnos kicsit kikopott, ez zavaró. A magam nevében akár 10 pontot is adnák a kényelemre, de az ítéletnél figyelembe vettem azok véleményét, akik az emúlt két évtizedben hátul utaztak. Ezért lett 8. Ami az én igényeimet illeti, a teljesítmény is lehetne 10 pont, ám a mai autókkal összevetve azért ne túlozzunk...
Csodálom azokat, akik 8 és feles fogyasztást tudtak kihozni. Városban soha nem ment nekem 10 alá, pedig igazán nem gyilkoltam a jószágot, téli időben pedig - bár ha sózták az utat, soha nem vittem ki - 11-12 között evett.
Nem második autónak tartom- egyetlenként. De kímélem, és persze nem használom minden nap - viszont éjjel-nappal bevethető állapotban van. 1999-ben felújítottam a karosszériát a Légrádi mesternél Óbudán. Azóta fedél van a feje fölöttt. Sokat számít.
Nagyon szép idézetet hoz a bogarakról a "Suzuki, a ti autótok" szerzője. Igen, különleges érzéseket ébreszt a bogár. Sajnos, mostanában sok bogáron ott a cédula: eladó. Én még tartom...Együtt öregszünk.

Hibalista

-
- 20 év alatt sok minden, de fődarabot nem kellett cserélni. A legtöbb bosszúság a bowdenekkel volt.

Ide hordtam szervizbe


Parajdi, Óbuda

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése


Vogel, Óbuda

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1973
Kényelem (8) Használati időtartam 20 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 1962-es bogár Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bogár 1949

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)