Sárgabogár
Szöveges ítélet
Az autó, amihez két éve jutottunk hozzá, 1971 január végén látta meg a napvilágot, és március 5-én már itt Magyarországon helyezték forgalomba. Ezután 25 évig egy emberke óvta, majd két kósza kitérő után jutott el hozzánk.
Ekkor még bontatlan motorral, és javítatlan karosszériával, ami ugye nem tarthat örökké, így most esedékes is lett. A "restaurálás" épp folyamatban van, és az autó szebb lesz, mint újkorában.
Szeretem a gépet, gyerkkori álmom vált ezzel valóra. Bár az álom arról nem szólt, hogy egy gyertyacsere is kínlódás, a motor elhelyezéséből adódóan mindent fekve, meg térdelve kell csinálni a motortérben. Viszont ritkán nyitom ki, esetleg akkor, ha valakinek dicsekedni akarok vele.
A futómű kicsit kemény, 1300-as lévén ez még elöl-hátul torziós felfüggesztéssel rendelkezik, ami mai értelemben inkább sportos, mint kényelmes, viszont tényleg jól lehet vele viszonylag nagy sebességgel kanyarodni.
Csendesnek sem mondanám, de ha egyedül megyek vele, be sem kapcsolom a rádiót, hanem hallgatom a kipufogó sípjait, ahogy sípolnak, ciripelnek...
És amit egy másik ítéletben is olvastam, azért is jó vele menni, mert megcsodálják, és ha szembejön egy másik Bogár, biztos, hogy villogat, dudál, integetnek belőle... mondjuk ez az Opel Astrásokról vagy bármi másról nem mondható el...
Hibalista
- Főtengely-szimmering
Ide hordtam szervizbe
Likócsi Bogár-guru
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | ZAZ 968 | Következő autója? | Transporter T1-remélem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
