Őkéksége-1200
Szöveges ítélet
Őkéksége-1200-Napfelkelte!
Hűsített csodabogárka 2.rész
Frissen szerzett kis Bogárkámmal, sikerült végre túljutni a bürokrácia nyújtotta rögös úton, megkaptam
a hivatalos papírokat, és végre én lettem tulajdonosa eme remekbeszabott német Csodának.
(ebből kifolyólag könnyebb lett a pénztárcám hetvennégyezer forinttal.) De kit érdekel már ez, csak duruzsoljon
hivatalosan az én nevem alatt, jó magyar útjainkon a boxer. A megvásárlásától számítva olyan két hét kényszerszünet (az előző tulajdonos motorcsérjét kellett bejegyeztetni a KPM-nél, melyet persze ő oldott meg) után első indítás és máris felmordul a kis ikerdugattyús.
Indítás után hatalmas benzin szagáradat, motor leáll, egy új benzincső csere és egy pár bilincs, máris minden remek.
Hopp, bal első irányjelző is megmakacsolta magát, egy kis csavarhúzó és máris jó az érintkezés. Na igen a kipufogó sajnos nem tudott ellenállni
az idő vasfogának, így a hanghatás magáért beszélt, de sok jó lakatos van itt felénk, így orvosolni csak nem lesz olyan nehéz, de ha mégis akkor egy új dob.
Alig vártam már, hogy kettecskén megmutassuk magunkat a nagyvilágnak, és bizony a nagyvilág hallotta, hogy jövünk kedves autóm kipufogóhatása miatt.:-)
Azonban még indulásunk előtt egy remek kis defekt látott napvilágot, bizony a jobb első gumi megadta magát.
Kerékcsere pótkerék fel, irány a gumis.
Biztonsági öv bekapcsolás, pontosabban csak majdnem, mert az alsó része amelyik visszahúzza az övet egyszerűen szétesett, szépen kiugrott belőle a rugó!
Sajnos még azóta is úgy van, rendőreink nagy örömére.
Persze nem egy mindennapi autóról révén máris kedves mosollyal fogadtak az utakon.
Az ablaktörlőt véletlen lenyomva rájöttem, hogy az égvilágon semmit nem töröl, nem is csoda, ha nincs rajta értelmes ablaktörlő gumi.
Most ezen volt gumi, de azon része, amely valóban törli az ablakot ronggyá kopott. Két új ablaktörlő gumi, talán 160 Ft volt egy pár.
Sajnos első utunk alatt észrevehetően, a jobb első keréknél nem odaillő hangokat hallottam, nagyobb döccenésnél gyengébb dobbanás volt hallható.
Valószínű a gömbcsukló adhatta meg magát. Innentől már csak abban reménykedtem, hogy nem kell olyan mélyen a zsebembe nyúlni az alkatrész csere miatt.(így „átírásos pénzkilopás” után nem nagyon kívántam az újabb költségeket)
Egy gondos hozzáértő jó szerelő kellene már csak, sikerült egyet találnom.
Úgy gondolom, hogy az alkatrészek viszonylag elfogadható árban vannak, de inkább az elfogadható felső határát súrolja már.(Ld. Internet új alkatrész, karosszériaelem, kiegészítők, stb.) Viszont, ha azt nézzük, hogy egy szintén veterán korú Mercedes-Benz W 123 alkatrészeiről van szó, akkor a Bogár alkatrészeit drágának mondanám. Talán az alkatrészellátás egyik legjobb utánpótlása lehet egy donor bogár. A kipufogót 4 házzal arrébb lakó karosszérialakatos szomszédom javította, 4 ezer pénzért. A defekt egy ezres volt.
Városban való szaladgálás alatt, azért bizony kényelmesen benyeli a 10 litert. A vásárlása után, hosszú távon olyan 7-8 liter körül evett hazáig, 100-110-es tempó körül.
Amióta hazahoztam, azóta nem megy ilyen nagy tempót, na nem azért mert nem bírná, csak már nem neki való az a nagy száguldozás. Sajnálnám neki annyira taposni, hozzá a nyugodt 60-80-as „sebességmámor” az illő, remekbeszabott kellemes boxer duruzsoló hanggal.
Azóta nem voltam vele hosszú úton, a nagy utakat meghagyom a dci Renaultnak, egy kicsit gazdaságosabb!!!!
Megindult az ajánlatkérés az autó fényezésével kapcsolatban, persze kívül, belül. Viszonylag még tűrhető volt a festés, viszont már az előző tulaj (vagy még az ő előző tulaja) bizony rájavítgatott egy kis javítófestékkel. Púposodások is kezdtek kialakulni rajta, szóval szerettem volna, ha egy új fényezést kap egészében.
120 és 140 ezer közötti ajánlatokkal bombáztak a fényezők, így egy kicsit elnapoltam a festés gondolatát egy rövid időre. Barátnőm édesapjával beállítottuk az alapjáratot, kapott egy dupla szivartöltőt, persze egy eldugott helyen.
Így már van jó kis „ülésfűtése” a hidegebb napokra, így javítottunk a fűtésérzeten. Azóta falja a kilométereket, csak tankolni kell, viszont azt elég sűrűn. A vásárlásáról talán annyit mondanák, hogy nem érdemes túl drágát, és túl olcsót sem venni! Sok a jónak és szépnek látszó autó, viszont nagyon össze lehet ám egy ilyet gányolni, oltári és alpári módra. Tehát lehet, hogy a legszebbnek tűnő nem mindig a legjobb választás. Ha Bogár tulajdonos vagy, vagy az szeretnél lenni, ajánlom figyelmedbe a következő olvasmányokat, hogy tudj mindent a birtokodba
került kisautódról: -Wieslaw Jezewski – Hogyan tovább? Volkswagen.
-Nagy Gábor Attila – Volkswagen Bogár
- Dieter Korp – 1200/1300/1500 Tanácsadó
És még ki tudja mennyi olvasmány, érdemez elolvasni őket!
A veterán biztosítás, valamint a Bogaras klubtagság is nagyon jó dolog, egy összetartó klub, amely egy csapatba fogja a léghűtéseseket, találkozókkal egybefogva.
Na és persze a biztosítása egy évre csak 8000 Ft.
Volt szerencsém kipróbálni egy tavaly teljesen felújított kis bogarat, így volt összehasonlítási alap, menettulajdonságában, motorerőben nem volt különbség, persze a fényezést össze se lehetett hasonlítani. Tulajdonosa elmondása szerint nyolcszázezer forintban állt meg neki az annak idején kettőszázötvenezer forintért vásárolt bogara. Összességében azt mondhatom, hogy egy remek kis autó a Bogár, hibáival együtt is nagyon szerethető!! Gondoskodni kell róla, sok odafigyeléssel, törődéssel, megkímélve, hogy ezekkel a volfsburgi (persze nem mind Németo.-ban gyártott)Csodákkal még hosszú évtizedekig élvezhessük az egykori „népautózás” nyújtotta vezetési élményt.!!! Azoknak akik a sportos „új autós” vezetési stílust kedvelik, és hozzászoktak a mostani „csilliverdákhoz” különböző extrákkal és kütyükkel nem ajánlom, vagy ha mégis, akkor meg kell szokni ezt a kis puritán egyszerűségű, gyönyörű formájú kisautót .De ebben pont ez a jó, semmi agyon elektronizált ketyere, egyszerű mint a fakocka. Egy mai modern autó menettulajdonságaitól elmarad, de a vezetési élmény mindent kárpótol. Van ebben a „bogaras megszállottság”-ban valami, ha egyszer kipróbálod, akkor nem menekülhetsz, vegyél egyet és meglátod!!!!!
Hibalista
- Kipufogó-4000 Ft
- ablaktörlő lapát-160 Ft
- gömbcsuklók+munkadíj- 20000 Ft
- benzincső+bilincsek- 500 Ft
- Festés+karosszéria 200000Ft
- olaj, olaszűrő+munkadíj -15000 Ft
-
-
Ide hordtam szervizbe
Mi magunk amit lehetett.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Clio 1.5 dci, azért marad! | Következő autója? | A Bogár mellé egy W115 állólámpás, vagy W123 Mercedes-Benz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
