Kraftwerk Bogi
Szöveges ítélet
Első autóm volt. Lemattult bordó fényezéssel, nagy kerekekkel (195/60/r15), sportkipufogóval, sportkormánnyal - 200 e HUF-ért vettem egy váci sráctól. alapvetően rendben volt az autó - imádtam! bár a hazaút úgy kezdődött, hogy nem kezdődött - beültem, indul minden azonnal - hohohó automata szivató volt benne (mechanikus, zseniális, filléres cucc a rugó hőtágulása szabályozta, de hát ez benne a csúcs - más szívott a bowdenes megoldással, ez meg 1970-ben már ezt tudta!), de hol a rükverc??? próbúton csak előre mentünk :) - srác látja a tétova tekintetem - lenyomod, és kettes felé váltasz.... szerintem olyan jó váltó azóta sem volt kezem ügyében, az még vas volt, pontos volt (28 éves autóról beszélünk!), négy előre egy hátra sebességgel. az én 1500 ccm verdám nem gyakori, ellenben kifejezetten jó volt - jó a tíz liter körüli fogyit leszámítva - élmény volt vezetni, 44 LE csúcsteljesítmény korlátlan uraként, fantasztikus boxer motor hang kiséretében vonultam bárhova, bármikor. vonultam, mert a sebesség hajhászás nem ilyen belevaló öreglánynak való. bár az enyémben hosszú váltó volt, ezért a pálya tempót (akkor még szerintem 120 km/h volt) tudtuk tartani, ha siettem fölötte is lehetett menni, de ezt ritkán tettem, hiszen minden perc élmény amit benne tölthettem.
műszerek, kezelő szervek - emlékeim szerint, km óra, talán egy benzin szint mérő, meg néhány kontrol lámpa. egy gomb a dudának, egy kihúzható gomb 2 sebességben szabályozta az ablaktörlést. ablak teliablakos kivitel volt, ezt a mechanika nem tudta megtartani, ezért gyakran kézzel kellett visszasegíteni a helyére a lehúzás után visszatekert ablakot. a műszerfal nem gagyi, modern műanyag, hanem még fémből volt - gyönyörű.
élmény volt vele menni, megjelenni, villogtunk egymásnak mi bogarasok, tényleg a többi autós is korrekten hagyott érvényesülni. egyszer belém csúszott egy mazda 626, mert a kutyámat nézte - német dog, hátsó ülésen sasolta a forgalmat - egy kis festék lejött a lökhárítómról, neki elég rondán sérült a műanyag lökhárítója.
veterán feelinget visszadja, de azért a napi közlekedésben is vállallható kisautó - kötelezővé kéne tenni, hogy minden sofőr eltöltsön egy fél évet ilyenben, utána rájön, hogy nem muszáj mindig csőgázon menni. ja a helyi agip kúton alap mosás árban kaptam a fullosat a verda miatt. utólag is kösz nekik.
Hibalista
- kuplung csere - motor ki és visszaszereléssel - 30 e HUF - 1996-ban
- ugyanekkor lengéscsillapítókat cseréltettem, fékeket - persze ez kopó fogyó cucc - árra nem emlékszem, főiskolásként minden drága volt, de annyira talán mégse
-
-
Ide hordtam szervizbe
Bogár klub XV ker Apolló u - megszűnt már
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | FIAT Brava 1,4 S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
