A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bogár (1949-2003)

Bogár 1300/1200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hűtött csodabogárka-1200

Szöveges ítélet

Csodabogárka!

Autót szerettem volna, viszont két márka között vacilláltam, hogy melyik legyen.
Igen sok idő eltelt, de még mindig nem tudtam szívem szerint melyik márka mellett tegyem le a voksom.
Egy igazi „régi idők szellemében” való autózásra vágytam.
Két márka jöhetett csak szóba, az egyik egy Mercedes-Benz W123 200-as diesel, vagy egy kis VW Bogár!
Úgy gondoltam, hogy a régi igazi autózás élményét ezen két autó vezetési élménye adhatja számomra.
Rengeteg utána olvasás, net, szakirodalom, total car népitélet és még ki tudja miegymás, éjjel nappal a netet böngésztem, újságok, hirdetések.
Párhuzamosan kerestem a MB és Bogaras hirdetéseket, és még mindig nem tudtam, hogy melyik
márka mellett fogok dönteni. Megnéztem több Mercedest, de egyik sem lett a szívem választottja a
lelakott, buherált, szétrohadt, egykor szebb időket látott gyönyörű kuriózumok közül. A vezetési élmény
egy csoda!!! Amikor beülsz, beindítod a motort, nagy komótosan elindulva felmordul a motor, és az ezüst
csillag ott, a majdnem 5 m-es monstrum elején, hát az egy csoda! Szerelem! 
Sajnos még most sem sikerült egy igazi, eredeti, korához képest jó állapotúra szert tennem.
Csak egyet tudnák kifogni valahogy, de nem teszek le róla! 
Közben persze a bogaras hirdetéseket is ezerrel olvastam, telefonok sokasága, email-ezés, fotók, szakkönyvek, vélemények.
Tavaly karácsony után gondoltuk az öcsémmel, valamint a barátnőm édesapjával, hogy egy napot rászánunk és
megnézzük azokat a bogarakat, amelyiket jónak találtam a neten, ill. a tulajdonosuk elmondása szerint érdemes megnézni.
A legtöbb hirdetés mind Budapest és vonzáskörzetében volt.
Reggel indultunk Nyíregyházáról 6 órakor, hogy legyen időnk sokat megnézni. Persze lementünk azért még Szegedre egy Mercit megnézni, amely
nagyon ígéretesnek tűnt.(sajnos nem a várva várt eredményt kaptuk, amely igen lelombozott)
Na, de irány utána az M5-ön Budapestre. Egy találkozót beszéltünk meg az egyik tulajjal még Pest előtt az egyik benzinkútnál. Vártuk a nagy találkozást a Bogárral.
Na a csalódás gondolom kiült az arcomra amikor megláttam.
Szavakkal talán úgy tudnám jellemezni, hogy egy romhalmaz, a fellépő majdnem leszakadt amikor megpróbáltam egy kicsit ránehezedni.
Nagyon gyenge kasznival bírt már szegény bogárka, és nem hiszem, hogy a saját hibájából adódóan.
Persze nem megbántás miatt mondom a romhalmazt, mert nem egy mai autóról van szó, de ez sajnos tényleg nagyon lelakott volt. Megköszöntem a tulajnak és
talán 5 perc volt a vizit, már indultunk is tovább, Olyat szerettem volna, amire első ránézésre nem kell olyan sokat rákölteni a vétel után.
A következő példány budapesti mindennapjait töltötte rendszeres használat mellett csillaggarázsban. A tulaj már így első ránézésre sem volt az a túl szimpatikus, amolyan hantaboy, akinek fogalma sincs a kocsiját illetően.
Viszont ez a kis autó már ugyanazért az árért mint a kis „pórul járt rozsdaboglya” sokkal jobb vételnek bizonyult volna. Sajnos (a keze szakadna le annak a baromnak) az egész autót szép egyenletesen, valamilyen jó kis célszerszámmal körbe húzta min. 3 mm vastagságban. Ettől eltekintve nem volt rossz, de valahogy
nem lett szerelem első látásra. Azt gondolván, hogy lesz ettől még sokkal jobb, elindultunk Dunakeszire, kb. olyan délután fél ötre értünk már csak oda, úgyhogy
frankón ránk sötétedett. Amikor megérkeztünk és megláttam, már tudtam a kapun keresztül, hogy ő lesz az! Szimpatikus tulajdonos egy éve vette az asszonynak,
csak a szervo miatt anyu nem szerette.1971-es szép, kék bogár, 1300-as kaszniban egy újabb évjáratú 84’-es 1200-es motor dübörög. Németből hozták be egy bogarat,
egy 80 éves bácsitól vették, a tulaj elmondása szerint 41 ezer km volt az autóban. Motor ki bele a kék bogárkába. A kasznin több kis esztétikai hibától, valamint a kilyukadt kipufogódobtól ( hanghatás kb. mint egy T72)és fűtésdobtól eltekintve igen jó állapotúnak tűnt. A belseje is igen kulturáltnak mondható, semmi buherálás, fúrás faragás, nem oda illő mp3-as és miegymás. Akkor lessük már meg azt az „új” motort, a tulaj nem indítgatta elmondása szerint jövetelünk előtt. Kb. olyan kellemes mínusz 5-7 C lehetett. Mi sem érzékeltük, hogy meleg lenne a motor vagy a kipufogó alatt olvadt lett volna a hó. Gyújtás, gomb, pöcc röff irány a próbaút.
Próbaút alatt, zörgős út, kanyarodás, fékpróba, váltókar, stb. próba, minden amilyennek kell lenni, remek!
Megvettem! A hazaút ami olyan 250 km lehetett egy élmény volt!  Mivel az autóban motort cseréltek nem kötötték vissza a fűtés bovdeneket, így mondhatni sz..á fagytunk a haza út alatt. Persze 20-25km –ént meg kellett állni mert lefagyott kívülről az ablak+ ezerrel belül pára..:-) Ezt egy kis jégoldóval és kaparóval orvosoltuk, a cél előtt egy olyan 40 km-re kiesett az első lámpa, még szerencsére tartották a vezetékek így nem tört szét. Aki ha éppen belátott az autóba sza..á röhögte magát.
Nagykabát, sapka, sál , kesztyű és lehelfűtés.:-) Ezektől eltekintve átlagban egy olyan 100-110km/h-val jöttem kényelmesen, meg sem kottyant neki.
Persze kínunkban már mi is fetrengtünk, ennyit még soha nem nevettem egy Budapesti út alatt. Amikor oldalra néztem a mellettem ülő öcsémre elkapott a nevetés, kabát, sapka lehúzva a szemére, pokrócba bugyolálva…. Még egyszer megcsinálnám ha kellene! Másnap orvosoltuk a fűtést és a lámpát is, azóta egész tűrhető a fűtése. Aknán alánéztünk nincs kirohadva sehol. Olyan 7-7.5 l evett az út alatt. Most amióta hazahoztam garázsban áll. Egy kis jobb idő, és új kipufogó, fűtésdob csere, alvázvédelem és még egy szép fényezést is szeretném ha kapna. Nagyon jó vezetni, egy teljesen más világ a mai modern autókhoz képest.
Egyenlőre ezen kevés tapasztalattal és a megtett kb. 300 km alatt, ennyi élménnyel lettem gazdagabbak és csak ajánlani tudom! Vegyetek bogarat és valami más van….
A többit majd ha jön a jó idő! 

Hibalista

- Kipufogó, fűtésdob, benzincső,

Ide hordtam szervizbe

Még szerencsére nem kellett.:-)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1971
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 300
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Renault 1.5 dci azért megmarad :-) Következő autója? Mercedes-Benz W123 200D-akkor is lesz!!!
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bogár 1949

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)