Csinos 40-es
Szöveges ítélet
Akinek ilyen autója van az tudja nehéz a bogarakról elfogultság nélkül irni,beszélni.Ezekkel a problémákkal küzködve igérem le írok jót is rosszat is a mi "kis-dudunkról"Gyermekkori emlék,kis ciripelő hang,gömbölyded forma és a mindenhonnan oly sokat hallott megbizhatóság.
Ezek voltak azok az érvek ami miatt a "kis-dudu"mellett döntöttem.
Sok internetes böngészde után a szerelem első látásra dolog történt.
Győrben 1 mélygarázsban 40 körüli épitési vállalkozónál volt az autó 1 éve akit nem igazán érdekelt s csak állt a kis kafer.Előtte 1 doktorbácsi használta 35 évig.
Szóval a kiskocsi külsőre helyes kis hibákkal meglepően szép állapotban volt és a motor akkor és azóta is első forditásra indul időviszonyoktól függetlenül.
Ára:340.000ft
Kocsival haza:2006.08.17.
2006.08.18 vagyis másnap kocsikázás közben kitolat elém egy autó,padló fék hangos spriccenés közepette sikerült megállni.
Elrpedt a fékolaj vezeték(35 év után)
Na frankó ezzel jól belenyultam gondoltam,rögtön beszarik amint megvettem.
Komplett fékvezetékekek cseréje pofák,dobok+friss műszaki:40.000ft
Ezek után átlag fogyasztás 15.5 liter olcsó benzin.
Ennyi erővel
lehet jobban jártam volna egy S 500-sal az legalább megy is meg lehet benne feszülni,kis duduban legfeljebb kuporogni és tatktikázni ha egy hosszabb vakációra indulunk.Bár megjegyzem eddig semmit sem kellett otthon hagyni amit vinni szerettünk volna.
3 teljes tank "elkortyolgatása" s nem kevés karbi csavargatás,fuvóka cserélgetés után rájöttünk lyukas a benzin cső.Gáz adásra cukin pisilt alul a benzin....
Javítás után 9 l
Haverok röhögnek,asszony szekál hogy ez már nem megbizható,lassú,hangos meg öreg szar stb....
De én valamiért nagyon bíztam benne és olyat éreztem érzek a mai napig amikor beleülök amit más autóban soha.Talán tényleg van lelkük ezeknek a kisautóknak,és meghálálják ha szeretjük öket és gondoskodunk róluk.
Fogadásból irány Németország
1400 km
Előtte olaj csere.
Robogtunk novemberben a Német pályán 100-al s páran integettek is amikor elhaladtak mellettünk.
Anyós ülésenél az ajtó szigetelést szintén megette az idő vas foga s a kiskocsi fütőtt mint a veszett fene de az ajton jött be a hideg szóval 1-1.
Feleség térdén pokróc Ingolstaddtig,nem erőltette a nevetés.....
Ezután gondmentes autózás sokszor mai autókat megszégynitő tulajdonságokkal.
Persze nem a sebességre gondolok:-)))
Kénylmes 70-80kmh,utazó 90-100kmh max speed:130 kmh!!!
Itt már extrém sportról is beszélhetünk,mert nincs olyan dolog a kocsiban amit ne markolnál meg:-))))
Ezeket az autókat 70-90 kmh tervezték és ebben a sebességtartományban is érzik jól magukat itt a legkedvezőbb a fogyasztás is.
Hóban és sáros utón nagyon jól,könnyen kezelhető bár a hátsókerék hajtás miatt faralásra hajlamos,akinek elsőkerekes autója volt eddig annak óvatosságot javaslok elösször.De hamar meg lehet szokni és utána igazán jól lehet kezelni a "kitöréseket".
Furán néznek a mai autósok,amikor a hóláncot szerelgetik "dudu" pedig elrobog mellettük 2 fokozatban kipörgö kerekek nélkül lassú de biztos tempoban.
2 év után eljött az idő a karosszéria kijavittására.
A kocsi gyári szinkód alapján új fényezést kapott,semmi extra csak mint az eredeti új állpotában.
Remélem még sokáig ciripelünk együtt.
600 körül lehet olyan állapotban venni amit nem kell 2 év után lakatoshoz vinni és a megbizhatóságuk még ilyen öregen is lenyügöző.Biztositásról nem is beszélve(10.000/Év) a fentartásuk olcsó,mivel ritkán romlik el.Érezni a kis lelküket,kis odafigyeléssel sokáig duruzsol a füledbe a kis boxer.
Összeségében szerintem jó autó,aki tud áldozni a kényelem és a luxus oltárán az egy megbizható társa talál egy ilyen autóban.Annyira egyszerű,hogy szinte pár dolog romolhat csak el rajta.90-nel a világ végéig is el pöfögne szerintem.
S befejezésül annyit had üzenjek azoknak akik a hibákat sorolgatják és kellemetlenségeiket osztják meg velünk és akik rosszat vélekednek erről a kocsiról.
Ez a kocsi második világháborús tervezés.
A háború után 1947 óta gyártják sorozatban kissebb nagyobb változtatásokkal fejlesztésekkel 2003-ig.
A köztünk szaladgáló,ciripelő kis kaferek kegtöbje 30-45 év között van,hát csodálkozunk ha valami elromlik rajtuk?
Nagyon rossz beálítási körülmények között is üzemképesek sőt olvasható a vélemények között olyan aki törött féltengellyel hajtott még 100km-t.
Probáljunk 1 mai opelt suzukit vagy volkswagent
40 év múlva napi használatban megbizhatóan üzemeltetni.
Kitudja kis kedvenceink meddig ciripelnek még,reméljük sokan probálnak rajtam kivül is megóvni,és a jővőkornak megőrizni egy egy ilyen hires és sikeres kisautót mint a volkswagen bogár.
Hibalista
- Fék rendszer
-
Ide hordtam szervizbe
Gagyi nem hozzáértő ismerős aki megcsinálta de van benn kivetni való
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Szepes műhely.
Jók csak drága.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | Megtartjuk!Feleségnek van Golf IV variant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
