A német birodalom egykori csillaga
Szöveges ítélet
Gyermekkorom óta tetszenek a Bogarak. A különös formavilága, farmotoros, léghűtéses boxer hajtása....mind-mind elkápráztatott. Nem hasonlított más típusokhoz, így mindig extázisban éreztem magam, ha éppen az utcán elhaladt egy, vagy csak parkolt már akkor is. 2009-ben jött egy alkalmi vétel, egy '71-es példányra. Az autó rendesen felújítottnak látszott külsőleg: szép festés, jó gumik, EMPI 8 felnik, ültető csonkokkal...szóval csak úgy vonzotta a tekintetet. A próba úton pöccre indult, amit azóta is produkál. Az említett mozgó-kopó alkatrészeket cseréltettem benne. Alapvetően szerencsém volt, mert a "családfáját" kideríthettem az autónak. A kettővel korábbi tulaj rengeteg pénzt költött az autóra - beszéltem vele. Atomjaira szedve végeztette el a felújítás munkálatait. Én már alapból hobby autós hozzá állást tanúsítottam eddig is vele szemben. Ugyanis egész télen áll a garázsban, akksi kivéve. +20foktól használom általában, de esőben egyáltalán nem. Itt térek ki a lényegre. Általában vidékre megyek vele, kirándulni, ismerősökhöz. A városban ritkán veszem elő. 15000km-t tettem eddig bele gond nélkül. Egy dolgot viszont be kell látni, hogy ezeket az autókat napi használatra nem célszerű már alkalmazni. Ahhoz túl drága ma az alkatrészek ára, hogy hóban-fagyban, esőben használjuk. Akkor rengeteg pénzt kellene rá költeni minimum 4-5 évente...Szóval ez a Bogár dolog ez szigorúan hobby és második vagy harmadik autónak való. Arra viszont tökéletes, mert garázsban nem úgy amortizálódik, mint napi használat mellett a 4évszak bármelyikében. Korábbi ítéleteknél írta egy tulajdonos, hogy lelke van...ez bizony így van. Kényeztetni kell. Jó olaj, jó benzin...és nem hajtani...meghálálja ám. Ami egy másik tény, hogy jobban megnézi a gyalogos közönség az utcán, mint egy mai drága autót. Mosolyognak, integetnek a forgalomban az autósok is. Előre engednek és integetnek...szóval ezt megtapasztalni jó érzéssel tölti el a tulajdonost. Vezetni annyira nem nehéz és nem rossz, mint amennyire ezt többen is állítják. Top minimum fogyasztás az 1.3-as motornak 7,5 - 8 liter között. De városban 12-ig felmehet még jó időben is. Helyileg szűkös, de két embernek azért megfelelő. Hobby és veterán autónak ajánlom, mert alkatrész ellátás tökéletes. Árban viszont drága. Vigyázni kell rá és nagyon szeretni!!!
Hibalista
- Fékmunkahengerek, önindító, index relé, fékbetétek, kuplungtárcsa,
Ide hordtam szervizbe
S. János
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | VW Golf V. | Következő autója? | VW Golf V. és a Bogár is marad! :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
