A Grossglockner-hágó negyvenéves bajnoka
Szöveges ítélet
A kocsihoz huszonhét éves korában jutottam hozzá, csókolommal köszöntem neki. Az el?z? két tulaj, amolyan hétvégi autóápoló-barkácsoló szaki lehetett, akik típusidegen, de jó alkatrészeket is raktak bele. (Wartburg-f?fékhenger, stb.) A szervízek borzalmasak lehettek, mivel nem belevaló fékhengertömítést találtam benne (el is ment a fék, de túléltem. A rohadékok!), és a gumikban nagyobb bels? volt, mint ami beleférne (tehát bele volt gy?rve)!!
Ezek kiirtását követ?en egy megbízható kis autó lett bel?le, ami ugyan nem túl kényelmes, de mindenütt elment. F?leg a légh?tés a nagy el?nye, egy csomó problémás alkatész így egyszer?en nincs benne. Átkelt az Alpokon a Grossglockner hágóúton egyesben, negyven fokban lement Görögországba egyhuzamban, miközben az új kocsik ott álltak lebénultan, felforrt vízzel az út szélén, -25-os hidegben a hóvihar közepén pöccre indult, stb. Megjártam Németországot is, száztízzel vitt a pályán huzamosan. Az utazó sebessége kb. kilencven.
Az alapvet? m?szaki ismereteket kissé meghaladó tudással otthon szerelhet?.
Egyszer az M1-en egy zökken?nél furcsa módon eltört a f?tengelye, de haza lehetett jönni vele! Nem akartam elhinni, hogy tényleg az a baja. A feszültségszabályozót többször állítani és javítani kellett.
Teli van szellemes m?szaki megoldásokkal, pld. az ablakmosó pneumatikus, a légnyomást a pótkerékr?l kapja, de be van építve egy szelep, hogy ne csökkenjen egy szint alá a kereknyomás...
Hat voltos, dinamós a gép, a negyedik sebesség még extra lehetett benne, az órán be van jelölve hol lehet kapcsolni (ötvennél). Hátul nincsenek biztonsági öv-pontok, a fényszóróüveg szimmentrikus - most ilyen apróságok jutnak eszembe.
Jó szerel?t nehéz találni hozzá, sok a kutyaüt?, a leggázabb az egyik prominens f?bogaras volt, aki noha szépen kértem, nem csinálta meg rendesen a kocsit a nászutunkra így vonatoznunk kellett. Amihez hozzányúlt, azt is elbarmolta. Úgy kell nekem, minek vittem hozzá.
Sajnos kin?ttük, így el kellett adnunk, de rajta tartjuk a szemünket. Az új tulaj csodálatosan felújította.
ha valaki ilyen autót szeretne, ne habozzon. A legendán túl valóban jó kis autó, használható és olcsó is.
Hibalista
- f?fékhenger, kupplung, f?tengelytörés, feszültségszabályozó, index
Ide hordtam szervizbe
Autóvillamosság az óbudai temet? mellett.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1964 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Renault 4 | Következő autója? | Renault Express |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
