A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Arteon (2017)

Arteon 2.0 TSI 140 kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az alakja fogott meg

Szöveges ítélet

Közel harminc dízeles év után eldöntöttem, eljött az ideje visszatérni a benzines autókhoz. Alaposan körbejárva a lehetőségeket, gyorsan elhatároztam: elektromos autó szóba sem jöhet, a hibrid nem az igazi, majd akkor lesz érdemes hibridet venni, ha a felára annyi lesz a benzineshez viszonyítva, mint a dízelé volt anno. Tehát egy pörgős, turbós, benzines, elegendő lóerővel, ez az optimális megoldás. Ez a döntés persze nem könnyített a választáson, a kínálat óriási. Akkor viszont legyen a választás a szubjektív élmények és érzések eredménye, persze az ésszerűség határain belül. Prémium márkák kizárva.

2017 végén láttam először a VW Arteonról képeket, videót, megfogott. Aztán láthattam élőben is az egyik budapesti szalonban, bár beleülni, megtapogatni nem lehetett, még jobban tetszett. 2018 tavaszán már sokat lehetett látni-olvasni a modellről, a szerelem nyilvánvalóvá vált anélkül, hogy valaha is kipróbáltam volna. Hamarosan aztán élőben is megismerkedtünk, a dolog eldőlt: ez kell, a 190 LE-s TSI változatban, de minél előbb. Ekkor jött a pofon: nem lehetett rendelni a tipusengedély-megújítások miatt. Csak dízelt kínáltak, nem is értettem miért.

Aztán az egyik szalon kereskedője szólt: egy már korábban megrendelt konfiguráció eladóvá vált, benzines, 2.0 TSI, 190 LE, sok extrával, de sok kedvezménnyel is emiatt.

Megkaptam a részletes konfigurációt írásban. A számomra felesleges, drága extrák (19" legdrágább felnik, nappa bőr ülés, panoráma tető, legnagyobb központi kijelző) ár-fájdalmát és a hiányzó extrák (holttér figyelő, 360 fokos kamera) hiányát a kapott kedvezmény bőségesen kárpótolta, tehát megvettem. Június végén át is vehettem.

Azóta 11 ezer km-t autóztam az Arteonnal. Fogyasztás átlagosan 8,4 l/100 km, sok várossal, országúton 90-es tempó mellett 6,5, autópályán 130 mellett 7,5 a könnyen tartható érték.

Mindent együttvéve tökéletesen, észrevehetetlenül teszi a dolgát. Az autó kiválóan gyorsul a 7 sebességes DSG váltóval, ekkor a hangja kellemes, egyébként nem hallható. Az adaptív LED fényszórók fantasztikusak. Érdekes módon Magyarországon nem, de külföldön tökéletesen működik a preventív navigáció, kanyar előtt a szükséges mértékben csökkenti a sebességet, lakott területre befutva szintén, a kihelyezett táblákat is figyelembe veszi. Itthon miért nem, még nem sikerült rájönnöm. A sebességmérő kamerákat nekem kellett rátennem a navira, de minden egyéb frissítést automatikusan és online intéz az autó, megjegyzi hol parkol és az online közlekedési infokat is alkalmazza. Izzadság nélkül, elsőre működött az AndroidAuto, a MirrorLink, tehát városban a Waze előnyei is kihasználhatók.

Az autó formája, alakja változatlanul gyönyörködtet. Mindezt úgy, hogy az ötajtós megoldás hihetetlen nagy és tágas csomagtartót biztosít a kasztni kecsessége mellett. Egyik barátom egy szóval azt mondta: "elegáns". Hát igen, nem egy mai divat szerinti "felfújt krumpli", hanem egy szemet gyönyörködtető forma.

Sok autó márkánál panaszkodnak a hátsó kamera gyors bepiszkolódására, különösen esős, havas időjáráskor. Nos, ez az Arteonnál (de mint láttam a VW több más típusánál is) nem fordul elő: a kamera el van rejtve a hátsó logót tartalmazó embléma alá (ez egyúttal a csomagtér kézi ajtónyitásának gombja is) és csak használatba lépésekor lát ki onnan. Nagyon jó megoldás.

Ez mellett az összes többi csak a szükséges követelmény: a megbízhatósága, a jól vezethetősége, az elfogadható fogyasztása, stb. Hát, ezekre vonatkozóan még korai lenne nyilatkozni, majd az első szervíz (2 év, vagy 30 ezer km.) után visszatérek. Eddig azonban minden tökéletesen működik. Lassan szaporodnak az utakon is, mindíg jó érzés látni egyet.

Túl az első szervizen és 15 ezer km-en továbbra is elégedett vagyok az autóval. Jó lett volna többet menni vele, de a járvány megakadályozta.

Update: 3 évesen és közel a 30 ezer km-hez változatlanul elégedett vagyok az autóval. Kellemes vele az autózás hosszú és rövid úton egyaránt. Újabb hibák nem léptek fel. A mostani durva áremeléseket nézve nagyon jó, hogy akkor megvettem, ma talán meggondolnám, hogy kell-e a mostani áráért, vagy inkább egy kisebb indokoltabb lenne. De örülök neki, nem falom a kilométereket, de legalább élvezem.

Hibalista

- A bukóra kinyitott tetőablak egy méretes kátyúba huppanva (ó, te drága Budapest!) magától becsukódott. Később próbáltam, de nem sikerült "megismételni" a jelenséget. A szerviz garanciálisan kicserélte a nyitógombot is magában foglaló belső tetőpanelt, de nem nyilatkoztak a részletekről.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest, Fáy utca. Költség elfogadható volt (első kötelező szerviz olajcserével), egyéb hiba nem merült fel.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 6 Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Arteon 2017 (2017)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)