A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Arteon (2017)

Arteon 2.0 TDI 190 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A sváb hibahalmaz

Szöveges ítélet

Gyönyörű autó, párom kedvence, nekem is tetszik a kinézete.
Viszont amilyen szép, pontosan ugyanolyan orosz rulett is. Első héten a ház előtt állva elfelejtette a saját kulcsát, csak tekert az önindító, de nem indult. Tréleren kellett vissza vinni a szervizbe. Rém ciki volt az új autót az utca szeme láttára trélerre rakni.
Ezt követően a hastakaró lemezt sikerült majdnem elhagynom, az előző hiba után egy héttel. Valami hasított alátéttel van összerakva, amit ha rátolok a kilógó facsavarra, akkor a hasítások bekadnak a menetbe, és elvileg nem engedik leesni a trepnit... elvileg. Ezt itthon a garázs szervizaknáján orvosoltam.
Alig egy hét múlva minden előjel nélkül a Check engine lámpa kezdett el világítani.
Hibajelenség nem volt, korlátozás megint nem, olaj, víz, más egyéb rendben volt, így hagytam a fenébe. Két hét múlva ahogy megjelent a hibajelzés, ugyanúgy el is tűnt.
A központi infotainment rendszer android autóval katasztrófa. Néha csak sötét kép és akadozó hang van, néha a kihangosító elfelejt kihangosítani, a menűrendszere kesze-kusza.
Néha csinál olyat, hogy ha elindítom az autót, csak villog a kép, olyankor kikapcs, vár 10 másodpercet és bekapcs, attól általában megjavul.
Világítás: Mindenki isteníti a led mátrixot, de egy nagy parasztvakítás az egész... szó szerint, ugyanis nem lehet a világítás magasságát állítani, és 10 autóból egy biztosan villogni fog.
Az automata refit meg a bábozós kitakarást hagyjuk, egy hülyeség. Lehet, hogy sík asztallapon tök jól működik, de ha hintázik az autó (sajnos a Magyar utak nem túl egyenletesek), öt másodperc múlva jön a szembejövőtől a felháborodott villogás.
Indításkor kalibrálja a lámpát, de ez is csak cirkusz, mert ha megmozdítom az autót, abban a pillanatban bekalibrálódik.
Az első szévédő törik mint a ropi. A Fordomon ha koppant a kavics, olyanokra fel sem figyeltem, amitől itt már törik a szélvédő. Egy hónap alatt két kavicsnyom is van az üvegben, az egyik ráadásul annyira alul, hogy nem is javítható.
Ülés: Nagy, de nem túl kényelmes. Mindig azon kapom magam, hogy féloldalt ülök az ülésen, és ez fárasztó.
Telefont nem lehet hová tenni, mert a gyári telefontartóba csak egy szappan fér el, még a hetes Iphone-om sem tudom beletenni.
Italtartó: Két pohárnak van hely a középső italtartóban, de a könyöklő takarja az egyiket, úgy kell kibányászni alóla.
Fejtámla: Az ember fejétől messze van, nem lehet pihentetni a fejet, vennem kellett két fejtámlára applikálható kispárnát (egyet nekem, egyet az utasnak), hogy a fejemet nekitámaszthassam.
Automata rögzítőfék: Finoman nem tud oldani, csak amikor nekifeszül a kocsi, akkor old ki hirtelen, olyankor ugrik a kocsi.
Gázreakció: Ennek a működésére nem tudtam rájönni. Néha be kell taposni a gázpedált hogy összeszedje magát, néha meg megérintem és fütyül a gumi... pedig nem vagyok botlábú, nagyon sok kilométert vezettem már, de ezt még tanulnom kell.
Napa bőr belső: Szép, de baromi kényes. A farmer egy hét alatt befogja a világosszürke bőr ülést, állandó szériatartozék a nedves popsitörlő, az szedi ki csak a kék farmernyomokat.
Zongoralakk: Ez egy katasztrófa. Az infontainment rendszer tele van ujjlenyomattal, a sok zongoralakk pedig állandóan csupa por. Ha nem akarom, hogy olyan érzésem legyen, hogy egy vödör szemétben ülök, minden nap lehet takarítani.

Eddig a panaszkodás, néhány jó dolgot is írok, mert így a korrekt.

Nagyon jól megy, jól gyorsul és az utazó tempója is igen jó. 160 körül csendesedik el, ekkor érezni, hogy jól érzi magát a kocsi. Ekkor 7,-ben 2250-et forog a motor.
Ablakmosó tartály: Jó nagy, a négy literes flakont problémamentesen lenyeli, erre szükség is van, mert a másfél literes bogarak országában élünk.
Jó a repspektje az utakon. Nem vezetek állat módon, de ha megjelenek egy autó tükrében, előfordul, hogy még a 2x1 sávos úton is félre húzódnak... Nem győzöm megköszönni.
Led lámpa: ha eltekintek a fenti lámpa problémától, a fényereje tök jó. Sötétben jól lehet látni vele, szépen bevilágítja az utat.
Fogyasztás: Átalgosan 6-6,5 liter gázolajjal eljárok, függően attól, mennyire nehéz a lábam. Volt már olyan is, hogy kiránduláskor kis dűlőutakon csordogálva 4,8 literre jött ki a fogyasztás.
Üzemanyag tartály: Nagy pozitívum, hogy egy tankolással kivétel nélkül megfutom az 1000 kilométert, és ekkor kell elkezdeni keresgélni kutat, mert még 100-150 km van hátra.
Rugózás: Én csak comfort módban használom, ilyenkor tök tuhán hintázik, mint egy hajó. A nagy malomkerekek (245/19) ugyan elég sok gördülési zajt behoznak, de sok gödröt ki is simítanak. Ha most újra választanom kellene, azért 19es helyett inkább ballonos 18-as gumit választanék, mert ezek a peres gumik azért könnyen lekoppannak.
Helykínálat: Erről nincs mit mondani, egyszerűen pazar. A mellettem ülőnek majdnem integetnem kell, hogy észrevegyen, akkora a hely.
Ugyanez van hátul is.
230 VAC inverter: Ez nagyon jó ötlet, hálás dolog a 220-as konnektor (nem földelt értelemszerűen, csak lapos dugós konnektort lehet bele dugni), telefon gyorstöltő, hűtőtáska nem probléma, szépen ellátja. Ha leállítom az autót, akkor viszont a delej is eltűnik az aljzatból.
Tolató kamera: Okos döntés volt a hátsó VW logó alá eldugni a kamerát, így nem koszolódik.

Egy észrevétel: Bár tök jó nagy a csomagtér ajtó és tetszik az öt ajtós megoldás, a hátsó ablakra igazán tehettek volna ablaktörlőt, néha nagyon hiányzik.

Verdikt: Nem csalódtam a Volkswagenben, pontosan hozza azt a mennyiségű hibát mint az eddigi VW autóim, egy hangyányival sem jobb. Kényelmes, látványos, de egy pillanatig nem bízom meg benne, mert egy hónapos korára több hibája volt, mint a Focusomnak négy év alatt.
Pár éves korában szerintem ez is olyan állandóan kendácsolt betegágy lesz, mint a falusi hülyegyerekek agyonszerelgetett, állandóan tákolt PDTDI B6-os passatjai. Mindig fog tudni kedveskedni valami hibával.

Hibalista

- 1. Hét: Elfelejtette a saját kulcsát. Szerencsére a ház előtt törént, így is ciki volt az új autót "szamárhátra" venni. Tréler, vissza kellett vinni a Porsche M5-be gombelemet cserélni és újra betanítani az autónak a kulcsot. - - 2. hét: Hastakaró lemez: A facsavar jellegű rögzítőcsavar elengedte a takarólemezt, lobogott a kocsi alatt az egész. Nem vittem szervizbe, itthon a garázs szervizaknájában javítottam. - - 3. hét: Check Engine lámpa: Gondolt egyet, és elkezdett világítani. Mivel nem tapasztaltam semmi hibát, olaj, szíjak, miegymás rendben volt, így elengedtem a fenébe a hibajelzést (A kocsi infotainment rendszere nem érzékelte a hibát). Kb. 5000 km-el később kialudt a lámpa, azóta jó.

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5.Gyorsak, nem vacakolnak, bár az ügyfélkezelés nem túl felhasználóbarát. Bár az is tény, hogy nem az a fő profiljuk, hogy az ügyfelet szórakoztassák, etessék-itassák.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus MK3., 1.6 125 LE. Következő autója? SuperB
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Arteon 2017 (2017)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)