A sváb hibahalmaz
Szöveges ítélet
Gyönyörű autó, párom kedvence, nekem is tetszik a kinézete.
Viszont amilyen szép, pontosan ugyanolyan orosz rulett is. Első héten a ház előtt állva elfelejtette a saját kulcsát, csak tekert az önindító, de nem indult. Tréleren kellett vissza vinni a szervizbe. Rém ciki volt az új autót az utca szeme láttára trélerre rakni.
Ezt követően a hastakaró lemezt sikerült majdnem elhagynom, az előző hiba után egy héttel. Valami hasított alátéttel van összerakva, amit ha rátolok a kilógó facsavarra, akkor a hasítások bekadnak a menetbe, és elvileg nem engedik leesni a trepnit... elvileg. Ezt itthon a garázs szervizaknáján orvosoltam.
Alig egy hét múlva minden előjel nélkül a Check engine lámpa kezdett el világítani.
Hibajelenség nem volt, korlátozás megint nem, olaj, víz, más egyéb rendben volt, így hagytam a fenébe. Két hét múlva ahogy megjelent a hibajelzés, ugyanúgy el is tűnt.
A központi infotainment rendszer android autóval katasztrófa. Néha csak sötét kép és akadozó hang van, néha a kihangosító elfelejt kihangosítani, a menűrendszere kesze-kusza.
Néha csinál olyat, hogy ha elindítom az autót, csak villog a kép, olyankor kikapcs, vár 10 másodpercet és bekapcs, attól általában megjavul.
Világítás: Mindenki isteníti a led mátrixot, de egy nagy parasztvakítás az egész... szó szerint, ugyanis nem lehet a világítás magasságát állítani, és 10 autóból egy biztosan villogni fog.
Az automata refit meg a bábozós kitakarást hagyjuk, egy hülyeség. Lehet, hogy sík asztallapon tök jól működik, de ha hintázik az autó (sajnos a Magyar utak nem túl egyenletesek), öt másodperc múlva jön a szembejövőtől a felháborodott villogás.
Indításkor kalibrálja a lámpát, de ez is csak cirkusz, mert ha megmozdítom az autót, abban a pillanatban bekalibrálódik.
Az első szévédő törik mint a ropi. A Fordomon ha koppant a kavics, olyanokra fel sem figyeltem, amitől itt már törik a szélvédő. Egy hónap alatt két kavicsnyom is van az üvegben, az egyik ráadásul annyira alul, hogy nem is javítható.
Ülés: Nagy, de nem túl kényelmes. Mindig azon kapom magam, hogy féloldalt ülök az ülésen, és ez fárasztó.
Telefont nem lehet hová tenni, mert a gyári telefontartóba csak egy szappan fér el, még a hetes Iphone-om sem tudom beletenni.
Italtartó: Két pohárnak van hely a középső italtartóban, de a könyöklő takarja az egyiket, úgy kell kibányászni alóla.
Fejtámla: Az ember fejétől messze van, nem lehet pihentetni a fejet, vennem kellett két fejtámlára applikálható kispárnát (egyet nekem, egyet az utasnak), hogy a fejemet nekitámaszthassam.
Automata rögzítőfék: Finoman nem tud oldani, csak amikor nekifeszül a kocsi, akkor old ki hirtelen, olyankor ugrik a kocsi.
Gázreakció: Ennek a működésére nem tudtam rájönni. Néha be kell taposni a gázpedált hogy összeszedje magát, néha meg megérintem és fütyül a gumi... pedig nem vagyok botlábú, nagyon sok kilométert vezettem már, de ezt még tanulnom kell.
Napa bőr belső: Szép, de baromi kényes. A farmer egy hét alatt befogja a világosszürke bőr ülést, állandó szériatartozék a nedves popsitörlő, az szedi ki csak a kék farmernyomokat.
Zongoralakk: Ez egy katasztrófa. Az infontainment rendszer tele van ujjlenyomattal, a sok zongoralakk pedig állandóan csupa por. Ha nem akarom, hogy olyan érzésem legyen, hogy egy vödör szemétben ülök, minden nap lehet takarítani.
Eddig a panaszkodás, néhány jó dolgot is írok, mert így a korrekt.
Nagyon jól megy, jól gyorsul és az utazó tempója is igen jó. 160 körül csendesedik el, ekkor érezni, hogy jól érzi magát a kocsi. Ekkor 7,-ben 2250-et forog a motor.
Ablakmosó tartály: Jó nagy, a négy literes flakont problémamentesen lenyeli, erre szükség is van, mert a másfél literes bogarak országában élünk.
Jó a repspektje az utakon. Nem vezetek állat módon, de ha megjelenek egy autó tükrében, előfordul, hogy még a 2x1 sávos úton is félre húzódnak... Nem győzöm megköszönni.
Led lámpa: ha eltekintek a fenti lámpa problémától, a fényereje tök jó. Sötétben jól lehet látni vele, szépen bevilágítja az utat.
Fogyasztás: Átalgosan 6-6,5 liter gázolajjal eljárok, függően attól, mennyire nehéz a lábam. Volt már olyan is, hogy kiránduláskor kis dűlőutakon csordogálva 4,8 literre jött ki a fogyasztás.
Üzemanyag tartály: Nagy pozitívum, hogy egy tankolással kivétel nélkül megfutom az 1000 kilométert, és ekkor kell elkezdeni keresgélni kutat, mert még 100-150 km van hátra.
Rugózás: Én csak comfort módban használom, ilyenkor tök tuhán hintázik, mint egy hajó. A nagy malomkerekek (245/19) ugyan elég sok gördülési zajt behoznak, de sok gödröt ki is simítanak. Ha most újra választanom kellene, azért 19es helyett inkább ballonos 18-as gumit választanék, mert ezek a peres gumik azért könnyen lekoppannak.
Helykínálat: Erről nincs mit mondani, egyszerűen pazar. A mellettem ülőnek majdnem integetnem kell, hogy észrevegyen, akkora a hely.
Ugyanez van hátul is.
230 VAC inverter: Ez nagyon jó ötlet, hálás dolog a 220-as konnektor (nem földelt értelemszerűen, csak lapos dugós konnektort lehet bele dugni), telefon gyorstöltő, hűtőtáska nem probléma, szépen ellátja. Ha leállítom az autót, akkor viszont a delej is eltűnik az aljzatból.
Tolató kamera: Okos döntés volt a hátsó VW logó alá eldugni a kamerát, így nem koszolódik.
Egy észrevétel: Bár tök jó nagy a csomagtér ajtó és tetszik az öt ajtós megoldás, a hátsó ablakra igazán tehettek volna ablaktörlőt, néha nagyon hiányzik.
Verdikt: Nem csalódtam a Volkswagenben, pontosan hozza azt a mennyiségű hibát mint az eddigi VW autóim, egy hangyányival sem jobb. Kényelmes, látványos, de egy pillanatig nem bízom meg benne, mert egy hónapos korára több hibája volt, mint a Focusomnak négy év alatt.
Pár éves korában szerintem ez is olyan állandóan kendácsolt betegágy lesz, mint a falusi hülyegyerekek agyonszerelgetett, állandóan tákolt PDTDI B6-os passatjai. Mindig fog tudni kedveskedni valami hibával.
Hibalista
- 1. Hét: Elfelejtette a saját kulcsát. Szerencsére a ház előtt törént, így is ciki volt az új autót "szamárhátra" venni. Tréler, vissza kellett vinni a Porsche M5-be gombelemet cserélni és újra betanítani az autónak a kulcsot. - - 2. hét: Hastakaró lemez: A facsavar jellegű rögzítőcsavar elengedte a takarólemezt, lobogott a kocsi alatt az egész. Nem vittem szervizbe, itthon a garázs szervizaknájában javítottam. - - 3. hét: Check Engine lámpa: Gondolt egyet, és elkezdett világítani. Mivel nem tapasztaltam semmi hibát, olaj, szíjak, miegymás rendben volt, így elengedtem a fenébe a hibajelzést (A kocsi infotainment rendszere nem érzékelte a hibát). Kb. 5000 km-el később kialudt a lámpa, azóta jó.
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5.Gyorsak, nem vacakolnak, bár az ügyfélkezelés nem túl felhasználóbarát. Bár az is tény, hogy nem az a fő profiljuk, hogy az ügyfelet szórakoztassák, etessék-itassák.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus MK3., 1.6 125 LE. | Következő autója? | SuperB |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
