A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Amarok (2010)

Amarok V6 Highline Tipt. 3.0 TDI 4Motion (258 LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meine Liebling, persze lakva ismered meg ezt is.

Szöveges ítélet

Egy 2015-ös Ford Ranger Wildtrack-ből ültem át, miután 4,5 év alatt közel 200 ekm-t sikerült beletenni, és már az időszakos szervízeknél sűrűbben kellett szervízbe hordanom. Sajnos nem bírom, ha valami nem működik az autón. Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.
Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.
A leírás szerint 7 mp alatt gyorsul 100-ra az Amarok, ezt ugyan nem mértem, de megdöbbentően könnyedén lehet előzni vele. Az utastér nagyon csendes, egészen addig, amíg platódobozt nem szerelsz rá. Utána ugyanis az utaskabin és a doboz közötti résben koncertezik a menetszél a sebességgel arányos hangerővel. A futómű sokkal stabilabb, mint a Rangeré volt, az autó nem billeg, nem sodródik, jól fekszik a kanyarokban, még üresen is. A fék pedig teljesen személyautós.
Hibát azért itt is találni. A kormány túlságosan könnyű, de ezt meg lehet szokni. A 8 sebességes automata váltó nagyon jól működik, azonban a fokozatok kiosztása lehetne jobb is. Értem én, hogy a hiányzó felezőt a rövid áttételű alsó fokozatokkal igyekeztek pótolni, de így már 40-nél 5.-ben, 50-nél 6.-ban van a váltó és a 8. fokozat is lehetne hosszabb, akkor talán nem enne 11-12 litert autópályán, igaz a megengedett sebesség fölött, de még a tolerancia határon belül. Annyit forog a motor 8.-ban, mint a Rangeré 6.-ban. Tartósan 100-110 km/h sebességig talán 9 alatt is lehetne a fogyasztás, de ezt valószínűleg sosem fogom megtudni.
És van még néhány orbitális elcseszés: pl. esős időben a tükrök használhatatlanok. A középsőn a platódoboz összecsapott hátsó üvege miatt nem lehet kilátni, az oldalsókra pedig az első kerekek verik fel a koszt. Ráadásul a bal oldali tükörre még az ablaktörlő is rányomja a vizet. A hátsó üléstámlát csak úgy lehet előre dönteni, ha egyszerre mindkét szélén meghúzod a fogantyút. Egyedül ez elég kínos. A fedélzeti komputer csak gyújtástól gyújtásig mér átlagot, a következő indításkor nulláz (van 2 óra türelmi idő, de minek). Így aztán nem is foglalkozok sokat a fogyasztással, általában 650-700 km-t tudok elmenni egy tankkal (80 liter), de zömében autópályán járok.
Elvileg 40000 km a szervíz ciklus, én 20000 km-enként lecseréltetem az olajat. 10000-énként pedig öntök bele 1 plusz litert :-(. Tudom, hogy ez gyári mércével mérve nem sok, de nincs jó tapasztalatom hosszú távon az olajfogyasztó motorkkal. Ki fog derülni.
Úgy hallani, hogy hamarosan a Ford és a VW közös pickuppal jelenik meg. Ha nem a Ford adja a hajtásláncot és a VW a komfortot, hanem fordítva, akár szinte tökéletes autó is lehet. Majd meglátjuk.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

AUTO-TRADE Kft. SalgótarjánKorrekt szervíz, 2 alkalommal voltam itt időszakos szervízben. A 40 ezres szervíz anyaggal és munkadíjjal bruttó 138.000 Ft volt.De... (1) amikor a szerelő nyomatékkulccsal húzta meg az olaj leeresztő csavart, egészen ellágyultam. Aztán jött az ellenőrző kolléga, és jól ráhúzott egy normál kulccsal; (2) a próbaútról úgy hozta vissza a szerelő, hogy a rádió tökig fel volt hangosítva. Vajon így mit hallhatott az esetleges zajokból, zörejekből? Vagy a rádiót is tesztelte, hogy szól-e 1000 dB-lel? Mindezért 3000 Ft-ot számláztak próbaút címén, legközelebb kihagyom.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Ranger Wildtrack 3.2 automata Következő autója? Valamilyen pickup
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Amarok 2010 (2010)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)