Meine Liebling, persze lakva ismered meg ezt is.
Szöveges ítélet
Egy 2015-ös Ford Ranger Wildtrack-ből ültem át, miután 4,5 év alatt közel 200 ekm-t sikerült beletenni, és már az időszakos szervízeknél sűrűbben kellett szervízbe hordanom. Sajnos nem bírom, ha valami nem működik az autón. Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.
Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.
A leírás szerint 7 mp alatt gyorsul 100-ra az Amarok, ezt ugyan nem mértem, de megdöbbentően könnyedén lehet előzni vele. Az utastér nagyon csendes, egészen addig, amíg platódobozt nem szerelsz rá. Utána ugyanis az utaskabin és a doboz közötti résben koncertezik a menetszél a sebességgel arányos hangerővel. A futómű sokkal stabilabb, mint a Rangeré volt, az autó nem billeg, nem sodródik, jól fekszik a kanyarokban, még üresen is. A fék pedig teljesen személyautós.
Hibát azért itt is találni. A kormány túlságosan könnyű, de ezt meg lehet szokni. A 8 sebességes automata váltó nagyon jól működik, azonban a fokozatok kiosztása lehetne jobb is. Értem én, hogy a hiányzó felezőt a rövid áttételű alsó fokozatokkal igyekeztek pótolni, de így már 40-nél 5.-ben, 50-nél 6.-ban van a váltó és a 8. fokozat is lehetne hosszabb, akkor talán nem enne 11-12 litert autópályán, igaz a megengedett sebesség fölött, de még a tolerancia határon belül. Annyit forog a motor 8.-ban, mint a Rangeré 6.-ban. Tartósan 100-110 km/h sebességig talán 9 alatt is lehetne a fogyasztás, de ezt valószínűleg sosem fogom megtudni.
És van még néhány orbitális elcseszés: pl. esős időben a tükrök használhatatlanok. A középsőn a platódoboz összecsapott hátsó üvege miatt nem lehet kilátni, az oldalsókra pedig az első kerekek verik fel a koszt. Ráadásul a bal oldali tükörre még az ablaktörlő is rányomja a vizet. A hátsó üléstámlát csak úgy lehet előre dönteni, ha egyszerre mindkét szélén meghúzod a fogantyút. Egyedül ez elég kínos. A fedélzeti komputer csak gyújtástól gyújtásig mér átlagot, a következő indításkor nulláz (van 2 óra türelmi idő, de minek). Így aztán nem is foglalkozok sokat a fogyasztással, általában 650-700 km-t tudok elmenni egy tankkal (80 liter), de zömében autópályán járok.
Elvileg 40000 km a szervíz ciklus, én 20000 km-enként lecseréltetem az olajat. 10000-énként pedig öntök bele 1 plusz litert :-(. Tudom, hogy ez gyári mércével mérve nem sok, de nincs jó tapasztalatom hosszú távon az olajfogyasztó motorkkal. Ki fog derülni.
Úgy hallani, hogy hamarosan a Ford és a VW közös pickuppal jelenik meg. Ha nem a Ford adja a hajtásláncot és a VW a komfortot, hanem fordítva, akár szinte tökéletes autó is lehet. Majd meglátjuk.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
AUTO-TRADE Kft. SalgótarjánKorrekt szervíz, 2 alkalommal voltam itt időszakos szervízben. A 40 ezres szervíz anyaggal és munkadíjjal bruttó 138.000 Ft volt.De... (1) amikor a szerelő nyomatékkulccsal húzta meg az olaj leeresztő csavart, egészen ellágyultam. Aztán jött az ellenőrző kolléga, és jól ráhúzott egy normál kulccsal; (2) a próbaútról úgy hozta vissza a szerelő, hogy a rádió tökig fel volt hangosítva. Vajon így mit hallhatott az esetleges zajokból, zörejekből? Vagy a rádiót is tesztelte, hogy szól-e 1000 dB-lel? Mindezért 3000 Ft-ot számláztak próbaút címén, legközelebb kihagyom.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Ranger Wildtrack 3.2 automata | Következő autója? | Valamilyen pickup |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
