A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » UAZ » 469 (1972)

469 452d  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

UAZ, PONT!

Szöveges ítélet

Sziasztok!
Először is el szeretném mondani, hogy ha valaki azért olvassa mert UAZ vásárlásra adná a fejét, NE TEGYE ha csak nem volt az ismeretségi körében UAZ amelynek életében szervesen részt vett volna. Gondolok itt állandó délutáni,hétvégi,éjszakai szervizekre.
Az autót két évesen vettük egy laktanyából megmentve, majd sokáig fűtőolajat szállítottak vele faterék, egy platóhoz gyártott tartállyal, majd kb. 20 éves korában ez megszűnt és csak helyi fuvarokhoz használtuk, kb. 28 éves korában teljesen ki lett lakatolva, kapott új festést (teddy henger, szőrös pisztoly), akkor "csak" a fék felújításra futotta, majd egy téli fás szezon után kapott egy teljes motorgenerált (ami mondanom sem kell hogy sokat nem segített). Én kb. 4 évig hajtottam egy sofőrös autó ként, hát volt vele jó és rossz élmény is, kb. ugyan olyan arányban. De főként az tetszett hogy olyan helyekre hívtak, és ezért is terjedt el a telefonszámom a tüzelő (fa,szén,lignit stb.) szállításában, ahova nem tudtak más autóval bemenni, hely szűke, vagy a sár miatt. Az autó igazán az utolsó két évben makacsolta meg magát. Igazándiból azért lett eladva mert betelt a pohár. :)
Mivel a tüzelő ipar, szezon munka ezért akkor kell dolgozni, amikor lehet, de akkor nincs időd gondolkodni, csinálni kell...
Szóval,
Az ember hétfőn reggel beül (egy átszervizelt hétvége, után) a "szeretett" platós UAZába, beindítja, és 5 perc járás után derrmesztő benzinszag üti meg az orrát, jo biztos a szerelés utáni szivárgások most párolognak el, hát megnézi azért biztonság képp, hát mi más fogadhatná mint egy szétrepedt benzincső a kipufogó felett (hozzáteszem azon a részen nem munkálkodtunk a hétvégén) alkatrész beszerez, 10 perc kicserélés, megy az autó. Rakodás, indulás címre, menet közben köhög, ok helyszínen gyújtás állítás, megy. Következő fuvar, cím előtt az autó leáll és füst jön a motortérből (még minden benzines) mint kiderült egy vezeték zárlatos lett... (az autón 20q szén), szigszallaggal megbátorítva a vezetékköteget haza. Otthon megjavít a szigetelés. Harmadik fuvar, szűk, meredek beálló 10q szén, tolatva beállás nem megoldható, orral beállásnál hátsó diffi csattanás, hát nem lefogazott a tetvese... Első hajtással beállás, lerakodás, haza csattogó hátsó diffivel.
Alkatrész megrendel, hátsóhíd kiszed, széthúz. Autó kuncsorgás, szerencsére van kölcsön autó, egy elsőkerekes duplakabinos boxer. Hóban ha valaki próbált betolatni egy duplakabinossal agyig megpakolva akkor tudhatja hogy miaz az összkerék vagy hátsó kerék hajtás...
Másnap alkatrész megjött, szerelés, ok jó, délután fuvarozás. Hát menet közben elment a szikra BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ lefullad. Hát ez is elment volna mert csere alkatrész mindíg volt. (UAZ hátsó dobozában, csere A/C,karbi,gyújtáselosztó,gyújtás kábelek,gyertyák mindíg kell hogy legyenek! azért egy csere motor,váltó sem árt)
Ezek után az autó egy hét szervizre lett küldve. Átnézett egy öreg szaki mindent azt mondta ez az autó innentő kezdve patika.
ja, egy napig, a második nap, betolatásnál rükvelcbe téve beragad a váltó fix 2.ba.... "Hogy méér nem....."
és még sorolhatnám, sok idegesítő "apró" hiba volt még, havonta tűszelep csere, ha nem cseréled akkor a motor telimegy benzinnel, olajcsere,stb. (tűszelep 300Ft, olajnak literje 1400...)
Gázkar eltört, kb. 40kmre otthonról, horgászdamil három rétegben összeköt, rágörcsöl a karbikarra, motorháztető nélkül haza.
Azért volt vele bőven jó élmény is, sokszor segítettem télen autósoknak akik nem tudtak felmenni egy kisebb közeli emelkedőn (ez persze néha kis kereset kiegészítés is volt:P :D )és sokszor télen nélkülözhetetlen volt az összkerék hajtás (erdőn nem jártam vele csak ritkán)
A súlyt nagyon jól bírta, a max. súly 2raklap cement (28q) és 4q meszet volt. De persze azt semmi sem pótolta, hogy az ember egész nap dolgozik az autóval (úgy ahogy) de ha hazaér mondjuk reggel 6óta este 8ra akkor egy kiadós vacsora után nem a pihenés, alvás, hanem az autó alatt hasalás jön, hóban,jégben,fagyban, mert másnap is mennie kell az autónak. (cseréltem már, váltót erdőn hóesésben, karbit, éjjel a/c membránt, stb)
Az utolsó fuvar 2köb vizes homok volt, itt fogazott le nálam 4x.re a diffi és így is adtam el...
A belefektetett pénz,idő sosem fog megtérülni, még akkor sem ha az autó "állandó" kereső... Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha nem feküdtél autó alatt eleget, akkor ideális kisteher. :)
Ui.: Kezelési utasítás, szerelési útmutató aranyat ér, szerezz be egyet!

Hibalista

- váltó 3x, kuplung (nem számoltam), féltengelyek, motor 2x generálozva, karburátor,A/C,vízpumpa,fékek sosem voltak jók,kézifék stb. - (Ami valaha is jól működött, azt méreg drága. és hosszú idő, tervezés volt úgy megcsinálni, hogy működjön)

Ide hordtam szervizbe

50km-es körzetben létező összes szerelőnél járt, de végül saját magam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (1) Használati időtartam 30 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 5
Megbízhatóság (3) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 18 l
Előző autója? Következő autója? 35C15
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

UAZ 469 1972

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)