A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » UAZ » 469 (1972)

469 3.0 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mad Max üzemmód

Szöveges ítélet

Nü, akkor kezdjük az elején.
Tavaly előtt tavasszal kiköltöztem a "kis családom"-mal a susnyásba, az Isten háta mögött kettővel. Jó hely, sok a vaddisznó, kevés az ember. Lényeg, hogy valameddig eljut az ember viszonylag használható kavicsos úton, oszt utána marad még másfél kilométer olyan földúton, ami esőben (meg utána) járhatatlan a w124-es kombival (jó, s124). Mivel még egy bő évig bejártam Kaposvárra kutatgatni, szükség volt egy járműre, ami képes mindkét terepen mászkálni. Sajnos kipróbáltam egy kocka Pandát. Ezres benzines motor, ponyvatető, italiano feeling. Lejjebb volt a hasa, mint az említett kombinak, egyszer fennakadtam egy 15 centis valamin, traktorral húztak ki, rövidesen felraktam a hirdetést a netre. Hamar elment, keveset vesztettem rajta, sokat evett, szar volt terepen (pedig 4x4-es volt az istenadta). Tavaly áprilisban felmondtam Kaposváron (aki tanyás, az nem nyomja sokáig városba bejárós üzemmódban mert beindul a skizofrénia). Panda el, s124 kombi bejött (Kareszt dicsérjük érte).
De még mindig ott van az a másfél kilométer, ami esőben, után csak traktorosan megyen (volt kocka Corsámmal elsőkerekesen ment néha, de a hátsókkerekes kombi nem szeresse). Ja, kocka Corsa is el, volt egy kis suska, keressünk papírnélküli terepest, Merci dízellel, az jól van az étolajjal is. Felbukkant egy (somogybabodi múlttal). Valahol a picsába, Zala megye. Ponyvás parancsnoki Uaz, 3000-es szívódízel Merci motor, Babodra felcsövezve, hatalmas pápai gumik kicsit elhasználva, de jó az parasztnak, tanyára). Árába (235 ezer) bevettük a szállítást is, tavaly szeptember végén meg is gyütt (búcsú előtt 2 nappal, épp birkát gyilkoltam a búcsús közös ebédhez, emlékszem). Már a szállító járműről problémás volt a lejövetel, testkábel nem megyen. Kapott másikat ideiglenesen, beindul. Kétszer befele a tanyára, vissza a faluházhoz (eddig jön az ember kultúrált úton). Beérve látom, hogy bal első gumi konyec. Már hogy a külsőn egy akkora szakadás mint a fejem (az eladónak is szakadjon le a Samurai-án, dízelmotorostól). Autó lerak a faluháznál, köv. 3 hét gumibeszerzés (kurvadrága valahány). Valami lett (2 darab), egyiket felraktam, másikat be a platóra felnistől, épp indultam haza, anyámékhoz Moldvába (2500 km odavissza két kölökkel Karácsony előtt, épp nem az Uaz-on járt az eszem). Visszaérve nyugtázom, hogy a platóról valaki kölcsönvette a 20 ezerbe belekerülő darabot (szarjon sünt). Mindegy, felraktam a régebbi, futózottat párnak, szerencsére ugyanakkora, mint a többi, tán nem okoz problémát a hajtásban.
De nem indul a nyavalyás. Sehogysenem. Ugyan már nem csak gázolaj volt a tankban, raktam kis alternatívat is, és még nem is volt nagyon fagyos idő. De nem indul.
Valamikor február táján behúztam a tanyáig Ádám komám traktorával (húzva sem indult, mondjuk akkorák a kerekei, hogy nem csoda). Március magasságában már kicsit felszívtam magam, mondom, legyen valami mert felgyújtom. Karesz nehezen jön ki idáig, másban nem bízom, muszáj lesz magamnak megcsinálni. Közben másik szerelőm épp kicsit felújította anyósoméktól kapott MPM rotakapát (új dugattyú, gyűrűk, pici tisztítás), oszt mutatja a fószer, hogy féktisztító folyadék milyen szépen szuperál hidegindítónak, használjam nyugodtan. Eszembe jut, jó lesz ez az Uaz-nak is, kipróbáljuk. Beindul mint állat (hatalmas fúst), megyen. Kicsit egyenetlen alapjárat (adagolónál lehet valami, fene tudja). Mindenesetre azóta hidegindító, illetve féktisztító folyadék. Pontosabban egy ideje benzin. Fogtam az amúgy használaton kívüli ablaktisztító folyadékot továbbító csövet, oszt beleabriktoltam az egyik végét a légszűrő fedelébe. Másik vége az utastérbe. Izzítás, közben félliteres flakonból injekciós tűvel, fecskendővel benzint felszív, 3 milit beletol a csőbe, oszt miközben adom a delejt az önindítónak, közben belefújok a csőbe. 10 esetből 10 esetben beindul (különösen mióta beraktam a jó aksit). Más: nyári hazakolbászolás után indítom, de váltani nem akar. Keresem Kareszt, aszongya, hogy kuplung. Kiderült, hogy külön kuplungfolyadékos tartálya van, annak csöve elrepedt. Fékfolyadék bele, azóta is gyönyörűen megy.
Ponyvát leszedtem, így is mindig beázott, így legalább hamarabb szárad (s megvan a Miami beach-es feeling, amikor végigkoslatok az erdő szélén).
Alternatívval nagyszerűen megy, 18 liter étolajhoz megy 2 liter benzin, eddig nem volt baj, majd a tél mond valamit. Habár gondolkodom még a VW T4-ből kispórolt hütővízfűtés beszerelésén, de csak ha majd hazahozom a szélerőművemet, most kevés a delej a tanyán (800 wattos, oszt ez már határeset, fél óránál többet nemigen tudom nyomni neki).
Zörög szanaszéjjel, mindenféle házi abriktolásokkal van tele, de alighanem ezért is szeretem annyira, a magamfajta mekkmester is viszonylag könnyen megszereli. Számolok azzal, hogy 1-2 éven belül motorcsere, de ott egye a fene.
Egyszer akadtam fel vele, épp egyik utassal dumáltam, oszt nem figyeltem, hogy csúszunk csendesen a traktorral kitaposott nyomba (pedig elég komoly hasmagassága van, de fennakadt a difin). Ádám komám gyütt traktorral, hátrahúzott, megoldódott.
Újabb helyzetváltozás: ugyebár ez egy UAZ, de dízel Merci motor, Merci váltó, nomeg a buli kedvéért GAZ 69 terepváltó (mert hova lennénk, ha nem lenne ilyen szépen összepakolva). Oszt alighanem a kevésbé gyári tervezés és megoldás okán a hátsó kardánom a múlt héten leszállt a terepváltóról (mint kiderült egy darab csavar tartotta már oszt az is eltörött). Nagy bajnak nem nagy baj, bálamadzaggal felkötözve hazaértünk 4x4-be kapcsolva elsőkerekes meghajtással, oszt otthon le is szedtem hamar a hátsó kardánt. Elsőkerekes terepjáró rulez. Ugyan bizonyos helyzetekben (különösen az elmúlt 2 hétben) a saras állapotok néha majdnem igényeltek volna hátsó tolást is, szerencsére eddig mindig kijöttünk. Ráadásul a kardán lejövetel kapcsán felfedeztem, hogy a kézifék (ami nem megyen jelenleg, illetve vásárlás óta nem megyen) a hátsó kardánra fog rá, így a kettőt egyszerre fogom megoldani. Mindenki örül.
2020 szeptember.
A járgány lassan 2 éve elment, egy erdész csákó vette meg, hogy majd megjavíttatja, oszt használja az erdőn. Mondjuk azóta sem láttam használni.
Viszont lett helyette egy 3011-es, hátsókerekes Zetor. 1963-ból.
Ha lehetne a totalcar-on traktorokról is írni, akkor írnék erről is mert érdemes.

Hibalista

- gyújtáskapcsoló, testkábel, kuplungfolyadékos cső, váltó, kardán, anyjakínja

Ide hordtam szervizbe

Karesz, a legjobb a piacon. Telefonos segítség formájában.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Magam, hiszen ide senki ki nem jön szerelni (tanya, a Zselic közepén), elszállíttatni pedig nem fogom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1985
Kényelem (1) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Panda Következő autója? G osztály
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

UAZ 469 1972

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)