A nagy vas
Szöveges ítélet
Az első saját autóm volt 17 évessen . Nagy szám volt begurulni a suli elé leszerelt ponyvával (tiszta kabrió érzés). Persze terepen többet ment mint aszfalton , de ez egy terepjáró vagy mi. Mivel katonai kivitel a kényelem nem első rendű, ülés állítás és ablak leengedés csak csavarkulcs segítségével lehetséges. A "kárpit" fekete műbőr ami nyáron tűzforró és tapadós , télen meg hideg, viszont a műszerfal kivételével az autót belülről is lehet slaggal mosni. Terepen szinte verhetetlen,bár egy difizár sokat segítene rajta. Nem egyszer mentettem vele sárba ragadt pajerós vadászokat, nyolcszáz kilóval szinte bárhova felmegy vagy átmegy. A massziv lemez a rohadások ellenére is stabilan bír mindent. Egyszer még egy szamara is fenn akadt az elején-elmérte a kanyart a srác- a szamarának nem maradt bal oldala én meg cseréltem egy index búrát, meg karcos lett a lökhárító. A motor , futómű egyszerűen javítható és elfogadható áron van hozzá alkatrész is, elektromossan viszont egy káosz, a műszerek jeleznek a nulla és full között mindent, úgyhogy saccolni kell mindent , meg tartani benne 10 liter tartalék benzint (biztos ami biztos). A tompított fényszóróhoz tartozik egy rellé ami csak arra jó, hogy egy gödörtől elmúljon a világítás , ami a következő gödör után jön vissza (sötétben igazán extrém így autózni). A motor jó étvágyú , ha viszont elvesszük tőle az anyagot gyengébb lesz. Ezt igazán aszfalton érezni , nem megy többet 60-70-nél. Persze bátor aki e sebbesség fölé merészkedik mert az úttartás itt már szóra sem érdemes , az egyenes futás szinte megszűnik. Egyébként meg a fejlesztők nem gyorsulási bajnokságra tervezték.
Azok akik erdőben , rossz terepen személyt vagy kissebb tömegű árút szeretnének a-ból b-be juttatni vagy csak úttalan utakon járnak , van némi műszaki érzékük és többre tartják a célszerűséget a konfortnál azok igen jó képességű terepautót kapnak a pénzükért.
Én ugyan elkövettem azt ahibát , hogy eladtam - meg is bántam- de vettem egy platóst ami tulajdonképpen ugyan ez a műszaki tartalom csak más a felépítmény rajta. Megbízható -30 fokig pöcre indul és haza megy átégett hengerfej pakolással is.
A váltó nincs szinkronizálva , de a dupla kuplungolást meg lehet szokni, a terepváltók kezelése és a kormányzás ugyan igényel némi erőt, de ezt a tipust nem is müzli szeleten élőknek csinálták.
Amire én használom arra tökéletes , bírja a hegyet elviszi amit kell és nem kapok szívgörcsöt ha egy faág megkarcolja a fényezést.
Hibalista
- fényszoró rellé
- hengerfej
- fék
- generátor
- korrózió mindenütt
Ide hordtam szervizbe
öreg bácsi az erdészetből
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
saját munka
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 305GLD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
