A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » P50, P60, 600 (1957-1966)

P50, P60, 600 600 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

600-as Trabi amelyik a legolcsóbb volt a vásárban

Szöveges ítélet

1982-ben a barátnőmmel bulgáriai nyaralásra készültünk, de nem volt autónk. Kimentem hát a vásárba és kinéztem magamnak a legolcsóbb autót, egy 19 éves 600-as Trabantot 13 000 Ft-ért (akkoriban 20-25 000-ért árulták a 601-eseket) Szép volt az autó, frissen fényezve és újszerű üléshuzatokkal. Alul itt-ott rohadás, de nem vészes, gondoltam a nyaralás után úgyis eladom. Kipróbáltam és alku nélkül megvettem. Egy idős házaspár árulta, majdnem megsiratták és a lelkemre kötötték, hogy nagyon vigyázzak rá, mert ezt ők vették még 1963-ban és nagyon szerették, csak a papa már nem fog kapni jogosítványt.
Hazavittem az autót, átnéztem, a karburátorral volt némi gond de megoldottam. Egy hét múlva pakolás és irány Bulgária max 80 km/ó, hogy ne hajtsam szét a motort. Az első meglepetés a román tengerpart környékén ért, leszakadt a hűtőventillátort tartó pánt. Egy drótkerítésről szedtem drótot és pánt helyett megkötöttem vele. Romániában nem voltak Trabantok, így alkatrész sem, de Bulgáriában kaptam ilyen pántot. Mindjárt vettem is belőle 3 db-ot. Szerencsére más hiba nem volt az úton.
Hazajöttünk és úgy döntöttem, hogy megtartom a Trabit. Aztán jött a műszaki vizsga réme: megnézettem egy karosszérialakatossal, közölte hogy 20 000 lesz a javítás mert Y bordát is kell cserélni és ahhoz nagyon szét kell szedni az autót. De ha én szétszedem és összerakom az udvara hátuljában a gazosban, meghegeszti nekem 10 000-ért. Így is lett, elkészült az autó, 5 évig használtam elégedetten.
Ekkor beütött a ménkű, összetörtem az alját. Télen kb 60-nal mentem amikor a hóba kirakott terméskő elérte az alját, feldobott, repültem a levegőben vagy 6-7 métert. Az Y borda elgörbült, a padlólemez bepúposodott és kiment az autó a geometriájából.
Úgy ahogy volt kivittem a vásárba, 10 000-ért árultam, 9500-ért elvitték.
Jó kis autó volt, a motor szinte megegyezett a 601-esével, a fék és a fűtés gyengébb volt. A karosszériaelemek semmi nem passzolt, lettem volna gondban ha venni kellett volna valamit.

Hibalista

- Amikor megvettem a karburátoron az alapjáratot nem lehetett beállítani. Vagy nagyon pörgött, vagy leállt. Rájöttem, hogy a pillangószelep tengelye elfordul a gázkarban, egy pötty hegesztéssel megoldottam és kiváló lett. - A ventillátort tartó pánt többször elszakadt. Mindig volt nálam tartalék, a cseréje 10 perc volt de előtte várni kellett egy órát amíg hűl a motor. Szereztem egy vastagabb lemezből készült pántot és többet nem szakadt el. - A fékekkel volt még gond, pontosabban a munkahengereknél a gumikarmantyúkkal. Gyárit nem lehetett kapni, az utángyártottak meg egy idő után eresztették a fékolajat, ami ráfolyt a fékbetétekre. Végül rájöttem hogy a Daciáé jó bele, ez kapható volt gyári, többé nem foly az olaj. - Alul a fenéklemezt, küszöböket kellett hegeszteni, a motort és a futóművet tartó Y bordát is cserélni. - A fűtődob égett még át, beengedte az utastérbe a füstöt. Szerencsére a 601-esé jó volt hozzá egy, a fűtéscsőbe tett szűkítővel.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam, a hegesztéseket karosszérialakatossal csináltattam.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1963
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 601 limuzin Következő autója? 601 limuzin
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant P50, P60, 600 1957

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)