600-as Trabi amelyik a legolcsóbb volt a vásárban
Szöveges ítélet
1982-ben a barátnőmmel bulgáriai nyaralásra készültünk, de nem volt autónk. Kimentem hát a vásárba és kinéztem magamnak a legolcsóbb autót, egy 19 éves 600-as Trabantot 13 000 Ft-ért (akkoriban 20-25 000-ért árulták a 601-eseket) Szép volt az autó, frissen fényezve és újszerű üléshuzatokkal. Alul itt-ott rohadás, de nem vészes, gondoltam a nyaralás után úgyis eladom. Kipróbáltam és alku nélkül megvettem. Egy idős házaspár árulta, majdnem megsiratták és a lelkemre kötötték, hogy nagyon vigyázzak rá, mert ezt ők vették még 1963-ban és nagyon szerették, csak a papa már nem fog kapni jogosítványt.
Hazavittem az autót, átnéztem, a karburátorral volt némi gond de megoldottam. Egy hét múlva pakolás és irány Bulgária max 80 km/ó, hogy ne hajtsam szét a motort. Az első meglepetés a román tengerpart környékén ért, leszakadt a hűtőventillátort tartó pánt. Egy drótkerítésről szedtem drótot és pánt helyett megkötöttem vele. Romániában nem voltak Trabantok, így alkatrész sem, de Bulgáriában kaptam ilyen pántot. Mindjárt vettem is belőle 3 db-ot. Szerencsére más hiba nem volt az úton.
Hazajöttünk és úgy döntöttem, hogy megtartom a Trabit. Aztán jött a műszaki vizsga réme: megnézettem egy karosszérialakatossal, közölte hogy 20 000 lesz a javítás mert Y bordát is kell cserélni és ahhoz nagyon szét kell szedni az autót. De ha én szétszedem és összerakom az udvara hátuljában a gazosban, meghegeszti nekem 10 000-ért. Így is lett, elkészült az autó, 5 évig használtam elégedetten.
Ekkor beütött a ménkű, összetörtem az alját. Télen kb 60-nal mentem amikor a hóba kirakott terméskő elérte az alját, feldobott, repültem a levegőben vagy 6-7 métert. Az Y borda elgörbült, a padlólemez bepúposodott és kiment az autó a geometriájából.
Úgy ahogy volt kivittem a vásárba, 10 000-ért árultam, 9500-ért elvitték.
Jó kis autó volt, a motor szinte megegyezett a 601-esével, a fék és a fűtés gyengébb volt. A karosszériaelemek semmi nem passzolt, lettem volna gondban ha venni kellett volna valamit.
Hibalista
- Amikor megvettem a karburátoron az alapjáratot nem lehetett beállítani. Vagy nagyon pörgött, vagy leállt. Rájöttem, hogy a pillangószelep tengelye elfordul a gázkarban, egy pötty hegesztéssel megoldottam és kiváló lett. - A ventillátort tartó pánt többször elszakadt. Mindig volt nálam tartalék, a cseréje 10 perc volt de előtte várni kellett egy órát amíg hűl a motor. Szereztem egy vastagabb lemezből készült pántot és többet nem szakadt el. - A fékekkel volt még gond, pontosabban a munkahengereknél a gumikarmantyúkkal. Gyárit nem lehetett kapni, az utángyártottak meg egy idő után eresztették a fékolajat, ami ráfolyt a fékbetétekre. Végül rájöttem hogy a Daciáé jó bele, ez kapható volt gyári, többé nem foly az olaj. - Alul a fenéklemezt, küszöböket kellett hegeszteni, a motort és a futóművet tartó Y bordát is cserélni. - A fűtődob égett még át, beengedte az utastérbe a füstöt. Szerencsére a 601-esé jó volt hozzá egy, a fűtéscsőbe tett szűkítővel.
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam, a hegesztéseket karosszérialakatossal csináltattam.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1963 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 limuzin | Következő autója? | 601 limuzin |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
