Zsorzsi (Kékvillám...de tényleg:)
Szöveges ítélet
Olvastam az elöz? kett? beszámolót,és igazából csak cáfolni tudom, hogy sok baj van vele,meg megbizhatatlan.Szerintem ez abszolut nem igaz,csak érzéssel kell bánni vele, meg szeretni kell.Szerintem a mai társadalom embere képtelen erre.Képtelen elfogadni a hibáit, azt hogy döcög, meg hogy lenézik....és elfelejtik hogy anno 10 20 30 éve ök is ebben ültek. És akkor már meg?rizzük az utókor számára,ha eddig megmaradt ilyen ritka szépnek mint amilyen.:D Nemrég vettem neki egy tesót, ö egy 75ös kiadású Hycomat Trabit, megkímélt állapotban, id?s bácsitól, kevés kilométerrel,de egyszer szeretnék egy 600ast vagy netán egy 500ast.De az még messze van.És most néhány szót az autóról:
Zsorzsi (Kékvillám)
...Körülbelül 6 éve vette apukám 200ezer jó magyar forintért.Ami már akkor is nagyon sok volt egy 2T-s Trabiért, rengeteg más tipusú autót lehetett volna venni, de mivel akkor volt már a családban egy kétütemü (1985ös, azóta elhalálozott, R.I.P.)-a köt?dés megvolt, szóba sem jöhetett más típus. Ezért a pénzért kapott egy olyan Trabantot, ami úgy volt "eltéve" ahogyan kijött a gyárból. Egy idös úré volt, aki hegyre és templomba járt vele.Gondolhatjátok, gyakorlatilag minden úgy néz ki benne, mintha beülnél egy uj opel astra-ba...csakhát az érzés....:).És mindemellet amikor megvettük 27ezret mutatott a kilométeróra! (Azóta megduplázódott a megtett kilométerek száma.)
1990 április 4.-ei forgalomba helyezésü a Trabi, ha jól tudom júniusig gyártották a kétütemüeket, tehát Ö igen csak utolsó szériás:) Ezekb?l az utolsó szériás Trabikból három változat létezett, ami a tipusfeliratot illeti, ezen még ferdén van a "Trabant" embléma hátul.
Idököben persze egy két karcolás keletkezett az autón,(lehulló dió,meg ilyenek,meg idén télen egy hókupac is kicsit megigazitotta a köténylemezt) de ez a rendszeres pasztázásnak meg annak az ügyes kezü fest?nek köszönhet?en, -aki kikeverte a szint és lefújta azt az egy két apró hibát -eltünt róla.A Trabi minden tél el?tt megy az Autóklub-hoz,ahol kap egy kátrányos olajos alvázvédelmet immáron évek óta, + garázsban áll télen, tehát a rozsdával nincs gond.
Szóval nagy becsben van tartva és ezt a környezetemben élök is észreveszik! Az osztályomba járó csajok közül az egyik a múltkor azt mondta hogy ezzel a Trabival a világ végére is velem jönne...Bárkit viszek a kocsival, ki van akadva, hogy lehet ilyen szép állapotban egy Trabant!A csajoknak egyszerüen imádják!:)És én is!:) Jó, ehhez hozzátartozik, hogy a müszerfal meg a gumielemek rendszeresen át vannak kenve szilikonzsirral, tehát a kaszni mellett az ablakgumik, meg a belseje is csillog villog!Egyszer egy rendör vagy 10 percen keresztül dicsérte az apukámnak az autót!
A Zsorzsi nevet Gyuri, benzinkutas srác ragasztotta rá. Ja és még valami:Rajta tanultam meg vezetni, szóval ezért is különösen kedves nekem!
Ezen kivül szoktunk vele találkozokra járni,legutóbb Alsóörsön is ott voltunk! Ezekben a találkozokban egy dolog zavar: Mindenkinek vagy tuningolt, vagy 25-30 éves veterán Trabija vagy Wartburgja van...így hát egy fiatal, megkimélt ,gyári állapotban meghagyott kétütem? szinte senkinek sem tünik fel....
Nemsokára jön az én elsö saját autóm is ,egy ´75-ös
Hibalista
- Gyakorlatilag semmi komoly,de ez köszönhetö az ápolásnak, meg a gondoskodásnak,amit sok Trabis elhanyagol, utánna meg szidják h igy ugy amugy minden tönkremegy szegényen. De ez minden autora igaz.Érdekes nekem a kopó alkatrészeken kivül még semmi váratlan nem volt.
Ide hordtam szervizbe
A Sanyi bácsi Bakon, hozzá hordjuk már évek ota az autóinkat. Csak jot tudok mondani, gyakorlatilag 1 az utolsó megmaradt igazi MESTER-ekböl.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 S ,Bj.:1985 | Következő autója? | Trabant 601 L Hyc, Bj.:1975 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
