A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 601 s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zöld sárkány

Szöveges ítélet

26 évesen került hozzám, három generációt szolgált ki; nagyfater első és utolsó autója volt. Meg is törte jónéhányszor az öreg, amikor megkaptam, a fényezés kifakult és az alusapkás kerekeket is lecserélték. Volt két év, amíg nem a családot szolgálta; na ez alatt sokat amortizálódott. Ingyen kaptuk(kértük) vissza, a másik út az MÉH-be vezetett volna. Kapott egy kamu műszakit, aztán hajrá! Szegény eléggé le volt strapálva, zabálta a benzint, csörgött a motorja, egyéb kínok és kókányolások. Még a régi fajta féltengelye volt, eléggé lógott már ezért a csere mellett döntöttem: jobb oldalra gyárit kapott, a balos viszont utángyártott lett: ez egyszerre lógott, és szorult is :(. Aztán gondoltam egy nagyot: bevágtam balra a kormányt és körbe-körbe autóztam, amíg be nem kopott :). Sajnos már eleve rossz kuplunggal került hozzám: ez is cserélve lett. Amihez nem kellett akna, azt én csináltam meg. Kicseréltem 1-2 apróságot, motort beállítottam, ezzel megszűnt kínlódni.

Kényelem: Hehe. Csörgött-zörgött, egy egyforintoson áthajtva megmondtam hogy fej vagy írás; a vezetőnek viszont baromi kényelmes volt: a pedálok kissé jobbra helyezednek el a kormányhoz képest, kardánbox híján pedig faszán el is lehetett terpeszkedni. Az ablak meg olyan igazi könyöklős volt :). Amúgy hátul is egész el lehetett férni. A csomagtér meglepően nagy, csak a nyílása kicsi. Télen nehezen fűtött be. A pedálok megfelelően távol voltak egymástól. Előfordult, egy egyszerre nyomtam a hármat: ballal a kuplungot, jobb sarkammal a féket, lábfejemmel az alapjáratot tartottam(hideg motor). Hiába, ezt még vezetni kellett!

Menetteljesítmény: a híreszteléssel ellentétben el is indul és meg is áll :). Na, hát nem a mai forgalomra lett kitalálva. Amúgy egy jó állapotú motor egész jól cibálja a 650 kilós kasztnit. Utazója 80-90. Nálam a fogyasztás 4,9 - 7,8 l között alakult évszaknak és terepviszonyoknak megfleleően. Továbbmegyek, meg is tud állni, bár a rásegítés nélküli négy dobfék elég combos. Amúgy télen kurva jó trükkökre képes, persze kell valaki aki ráveszi erre :). Meglepően sokat bírt :). Kanyarban egyáltalán nem dőlt.

Megbízhatóság: na igen, ezen az autón bizony néha be kell állítani a gyújtást, karburátort. Nem árt olykor-olykor megelőzőleg bütykölgetni rajta, de aki némileg értette a kétütemű motorok lelkivilágát, az könnyedén elboldogult vele. Amúgy egyszerű mint a fehér tányér, kis karbantartással rendkívül megbízható. Hozzáteszem, az enyém ´77-es évjárat volt, a ´87 utániakról és is sok rosszat hallottam. Nekem semmi elektromos kínom nem volt, a szabadonfutó sem állt be, stb. A gyertyabeköpés hülyeség, egy olyan kopott motorral is, mint az egyém egy gyújtásállítás, és megfelelő hőértékű (500 forintos Brisk) gyertyák beszerélese után semmi gond nem volt. Ha télen a döglött ezeréves akksiban annyi kraft volt, hogy kettőt fordítson a főtengelyen, akkor is beröffent :). Amúgy a 6V-os rendszer érzékeny a korrodált csatlakozókra. Az igazi ellenségei az utángyártott alkatrészek, a kúti keverék, és a rozsda. Én otthon kevertem a benzint, 800 Ft-os (nem arol) olajjal 1:45-be. Érezhetően jobb volt, nem is füstölt. Zöldkártyát is könnyen vette.

Összegzés: Hát elrepült az idő felette. Biztonságtechnikailag mindenféleképp. Aki anno muszájból járt vele, az lehet hogy a háta közepére sem kívánja. Nekem egy igazi jó haver volt, akire mindig lehetett számítani. A legjobb, hogy pénzbe gyakorlatilag nem került, igazi minimalista kisautó. Tudtam, hogy csak ezzel a kocsival elég nagy az ország, úgyhogy mielőtt leadtam volna, teletankoltam és nekiiramodtam, kertek alatt amerre szimpatikus. Miután meguntam elővettem a térképet, megnéztem hol vagyok és hazamentem. A végsebessége 110 volt ezt filmfelvétel bizonyítja :). Sajnos a kasztnija teljesen szétrohadt, 28 év az 28 év. Úgy döntöttem váltok, (egy ALFA-ROMEOra (Tanulópénz 2)) mint később kiderült rosszul. Az élménye meghatározó volt mindenki számára, akár jó, akár rossz, aki nem ült benne, annak hiába is magyaráznám. Nagyon nehéz szívvel hagytam ott a MÉH telepen. Meg is sirattam volna, ha az nem volna buzis.

Hibalista

- Féltengely még az eredeti volt; csere kb 20e
- Kupplung: hasonló
- Komplett gyújtás: megszakító, kondi, kábel gyertyák,max 4e

Ide hordtam szervizbe

Ostorházi: szerelő; nem cserél, javít. A rossz szervíztapasztalat az utánygyártott alkatrészeknek szól.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Én. Felülmúlhatatlan.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1977
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Alfa Romeo 145
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)