Trabi:Ha eszembe jut,néha még álmomban is felsírok :-(
Szöveges ítélet
Az én borzalmaim 97 nyarán kezdődtek mikor is leszerelésem után megvásároltam az első trabimat ami egy73-as matuzsálem volt.Hibátlannak tűnt 19éves kezdőként,pedig a 6voltos moci igencsak padlón volt a kasznija meg egy marék rozsda.De hát a tökhéjj jól eltakarta. A dugattyúk úgy jártak benne mint kútban a pléhvödör,annál nagyobb zajt pedig már csak maga főtengely csapott. Megmutattam a szerelőmnek micsoda remek holmira tettem szert,mire ő egy kézlegyintés kiséretében jelezte hogy mindjárt ott is hagyhatom nagygenerálra a vasat(?).Gondoltam ez még belefér,hisz utána jóideig nem lesz motorgondom...de tévedtem.Sikerült annyira kitanulnom az autószerelést hogy mára már egy kerékcserétől is elkap a hányinger. Fiatal koromból adódóan 70alatt még kanyart sem igen vettem így a 73as kaszni a nyíró és tekeredő igénybevétel hatására az ajtóoszlopoknál mindenhol elrepedt aminek az lett az eredménye hogy az ajtót csak 6.dik 8.dik csapkodásra lehetett rendesen becsukni. ezt a környezetemben élő szomszédok leginkább a szombat éjszakai diszkók után való hazatérésemkor honorálták különböző finomságokkal.:nyerstojás,paradicsom néha még krumpli is hupogott a fostalicska tetején... egyszer egy intenzív satuzás eredményeképp átszakadt a tűzfal pedálsorral együtt. Voltak vele kalandok na!!! a 6voltos elektromos rendszernek köszönhetően vadi új aksival enyhén párás őszi reggeleken már nem indult... szegény anyámmal annyit tologattuk az udvarban reggelenként hogy az valami elképesztő.1-2szer még az elején apám is segített,de harmdszorra azt mondta.:- Gyújtsd fel fiam !!! Később beláttam hogy csak jót akart. egyszer(illegalitásban) a másik csajommal kimentünk egy nagy erdőbe néhány pásztorórára a kocsival-mondanom sem kell hogy onnan is gyalog mentünk haza-lemerült a 6voltos aksi.Na azt a csajomat sem láttam többé! A küszöb keresztben úgy el volt rajt rohadva hogy egy kézifékes kanyar alkalmával nemes egyszerűséggel lepottyant. annyit fetrengtem a trabant alatt hogy a menyasszonyom már-már irígykedett a kocsira.(uramisten kocsinak mertem nevezni ezt a förtelmet?) Isten lássa lelkem szeretnék jót is írni róla,de ilyen nem történt. nem volt egy szemérmes jószág,minden gond nélkül simán otthagyott bárhol,így aztán volt hogy kellemes temálfürdőzés helyett a menyasszonyom+én félúton -10 fokban stoppolással meg tréler után futkosással múlattuk az időt. Hiába,csupa-csupa szép emlék. A fogyasztását azt 10alá nem kellet vinni,viszont cserébe nem is ment... Főtengelyért úgy jártam a boltba mintha csak parizerért szaldtam volna a sarki kisboltba...igaz úgy is nyomtam a gázt ami a csövön kifért.Így a legjobb félévet a legszarabb négy napot ment. igaz a mondás hogy az út szélén is meg lehet javítani a trabantot,viszont a többi kocsival szemben ezt meg is kell.A belsőtér formabontó világa és a kényelmi fokozat a fűtés kiválóságával vetekedett,vagyis egy kupac szart nem ért. Megőrjít mikor más népítéletben olvasom hogy hogy szeretik ezt a mocskot... sajnos nekem csak bosszúságot okozott úton-útfélen.Szerencsére egyre kevesebbet látok belőle az utakon és mind többet a méh telepeken és ez az ami némi vigaszt és elégtételt ad a sérelmeimért. persze az is rejtély marad számomra hogy miért büntettem magam több mint öt éven át ilyen ipari hulladékkal.
Hibalista
- A hiba a két rendszámtábla közt volt...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1973 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Elnyűhetetlen,szétküldhetetlen 1200 zsilinger |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |
