A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 V8 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Trabi foreva (LEGO 1:1)

Szöveges ítélet

Lassan már két éve megvan. Anyám nagybátyjáé volt, aki "munkábajárós" autónak használta. A munkája amúgy nehézgépkezelő, rendszerint erdőkben dolgozik, ez magával vonja azt a tényt, hogy "jó kis" erdei utakon hajtotta a gépet. Nem igazán törődött vele, de ment, és ez volt a lényeg. Bár amikor megkaptam, nem igazán hittem el, hogy megy. Az üléstámla használhatatlan volt, ha hátradőltél, máris a hátsó ülésen találtad magad. Ezt sufnituninggal orvosoltuk, a támla keretéhez, a szivacs mögé egy grillsütőrácsot hegesztettünl be, ami a mai napig jól tart. Azér´ ez a többes szám, mert apám sokat besegített, valójában nélküle nem sokra mentem volna (legalábbis nem ennyire). Következő lépésben a kuplungot cseréltük ki, miután megtaláltuk a motort és a váltót az ujjnyi vastag sáros-zsíros-olajos maszlag alatt. Volt még egy gyertyacsere meg egy hátsó dob. Ezek után fél év csend következett, szinte hozzá se kellet nyúlni. Aztán jöttek a bajok. Nővérem, gondolta rövidít munkából hazafelé (néhány hónapig ő használta) és 1 hengerrel átjött vele a Bakonyon (10%-os emelkedő a lankásabb részeken). Ettől annyira odalett a moci, hogy végre sor kerülhetett az amúgy is esedékes főtengelycserére. Négy hónap után az meg beállt, mint az atom (faluszéli noname bezinkúti keverék rulez). 25 km-en keresztül húzta haza egy másik 2T Trabi. Újabb főtengelycsere következett (még jó hogy még volt garancia az előzőre). Szédszedtük, beraktuk, azzal meg be sem indult, a gyújtást me nem lehetett állítani, mindig más-más lett belőle. Motor megint ki, szétszedés. Azután kezdtem gyanakodni az új főtengelyre, miután kettéjött a kezemben (igen, a főtengely, pont a közepénél). Ez is bolt, csere, új berak, motor öszze, be a helyére. Még mindig ezzel a főtengellyel megy. Volt még egy főbb hiba: hidegen-melegen nehezen indult. A problémát addig nem sikerült orvosolni, míg a nővérem 5000 Ft-ért beszerzett Trabiját ki nem beleztük. "Új" alkatrészekkel felszerelkezve először a 20 éves porlasztót cseréltük ki egy vadonat új 18 évesre, meg beraktunk a karbi tömítéséhez valami bordás lemezt, ami megcsavarja a levegőt vagy mi. És nahát, most pöccre indul bármikor. Kicseréltük még a gyújtásjeladót is, mert az is eléggé xar volt már. A lentebb felsorolt többi dolog hibájára csak a műszakira való felkészítés közben derült fény. Miután műszakilag rendbehoztuk, elkezdtem csinosítani. Álló orrembléma, színtelen indexbúra, fehérre festett felni és az elmaradhatatlan "pisilős Kázmér" matrica (+hátra egy megtévesztő V8 típusfelirat. Raktunk még fel köd- és tolatólámpát, így most nagyon zsírul néz ki. Igaz, hogy nem tökéletes, igaz, hoy sok szerelnivaló volt rajta és igaz, hogy elég beteges jószág - de ezt muszáj elnéznem neki, miután megtanított vezetni és alapszintűen szerelni is. És köszönöm neki azt a rengeteg élményt is, amit vezetés közben nyújtott. Tisztára, mint egy gokart - jó értelemben. Még mindig megvan, még mindig rendszeresen használom, még mindig szerelgetem és amíg a 2T autókat ki nem vonják, meg is lesz. Utána se kell félnie, megőrzöm az utókor számára teljes életnagyságban. A dalszöveg pedig egy igaz mondás: "Trabanton szállni élvezet..."
TRABI RULEZ!

Hibalista

- Főtengely, dugattyúk+gyűrűk, féltengely gumiharangok, főfékhenger, jobb hásó lengőkar, porlasztó, benzincső, kormánymű, függőcsapszegek perselyei, szétdőlt az ülés (szó szerint), gyújtásjeladó, gyertyapipa+vezeték. (Hirtelen ennyi jutott eszembe.)

Ide hordtam szervizbe

Otthon a garázsban szereltük apámmal. Orrhossznyi előny, hogy eredetileg képzett autószerelő (mondjuk ez egy trabinál nem számít annyira, bárki "ellegózgat" vele, ha van türelme)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ralis haver = alkatrészlelőhely

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 1800
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? lábbusz Következő autója? Trabant 1,1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)