Trabi foreva (LEGO 1:1)
Szöveges ítélet
Lassan már két éve megvan. Anyám nagybátyjáé volt, aki "munkábajárós" autónak használta. A munkája amúgy nehézgépkezelő, rendszerint erdőkben dolgozik, ez magával vonja azt a tényt, hogy "jó kis" erdei utakon hajtotta a gépet. Nem igazán törődött vele, de ment, és ez volt a lényeg. Bár amikor megkaptam, nem igazán hittem el, hogy megy. Az üléstámla használhatatlan volt, ha hátradőltél, máris a hátsó ülésen találtad magad. Ezt sufnituninggal orvosoltuk, a támla keretéhez, a szivacs mögé egy grillsütőrácsot hegesztettünl be, ami a mai napig jól tart. Azér´ ez a többes szám, mert apám sokat besegített, valójában nélküle nem sokra mentem volna (legalábbis nem ennyire). Következő lépésben a kuplungot cseréltük ki, miután megtaláltuk a motort és a váltót az ujjnyi vastag sáros-zsíros-olajos maszlag alatt. Volt még egy gyertyacsere meg egy hátsó dob. Ezek után fél év csend következett, szinte hozzá se kellet nyúlni. Aztán jöttek a bajok. Nővérem, gondolta rövidít munkából hazafelé (néhány hónapig ő használta) és 1 hengerrel átjött vele a Bakonyon (10%-os emelkedő a lankásabb részeken). Ettől annyira odalett a moci, hogy végre sor kerülhetett az amúgy is esedékes főtengelycserére. Négy hónap után az meg beállt, mint az atom (faluszéli noname bezinkúti keverék rulez). 25 km-en keresztül húzta haza egy másik 2T Trabi. Újabb főtengelycsere következett (még jó hogy még volt garancia az előzőre). Szédszedtük, beraktuk, azzal meg be sem indult, a gyújtást me nem lehetett állítani, mindig más-más lett belőle. Motor megint ki, szétszedés. Azután kezdtem gyanakodni az új főtengelyre, miután kettéjött a kezemben (igen, a főtengely, pont a közepénél). Ez is bolt, csere, új berak, motor öszze, be a helyére. Még mindig ezzel a főtengellyel megy. Volt még egy főbb hiba: hidegen-melegen nehezen indult. A problémát addig nem sikerült orvosolni, míg a nővérem 5000 Ft-ért beszerzett Trabiját ki nem beleztük. "Új" alkatrészekkel felszerelkezve először a 20 éves porlasztót cseréltük ki egy vadonat új 18 évesre, meg beraktunk a karbi tömítéséhez valami bordás lemezt, ami megcsavarja a levegőt vagy mi. És nahát, most pöccre indul bármikor. Kicseréltük még a gyújtásjeladót is, mert az is eléggé xar volt már. A lentebb felsorolt többi dolog hibájára csak a műszakira való felkészítés közben derült fény. Miután műszakilag rendbehoztuk, elkezdtem csinosítani. Álló orrembléma, színtelen indexbúra, fehérre festett felni és az elmaradhatatlan "pisilős Kázmér" matrica (+hátra egy megtévesztő V8 típusfelirat. Raktunk még fel köd- és tolatólámpát, így most nagyon zsírul néz ki. Igaz, hogy nem tökéletes, igaz, hoy sok szerelnivaló volt rajta és igaz, hogy elég beteges jószág - de ezt muszáj elnéznem neki, miután megtanított vezetni és alapszintűen szerelni is. És köszönöm neki azt a rengeteg élményt is, amit vezetés közben nyújtott. Tisztára, mint egy gokart - jó értelemben. Még mindig megvan, még mindig rendszeresen használom, még mindig szerelgetem és amíg a 2T autókat ki nem vonják, meg is lesz. Utána se kell félnie, megőrzöm az utókor számára teljes életnagyságban. A dalszöveg pedig egy igaz mondás: "Trabanton szállni élvezet..."
TRABI RULEZ!
Hibalista
- Főtengely, dugattyúk+gyűrűk, féltengely gumiharangok, főfékhenger, jobb hásó lengőkar, porlasztó, benzincső, kormánymű, függőcsapszegek perselyei, szétdőlt az ülés (szó szerint), gyújtásjeladó, gyertyapipa+vezeték. (Hirtelen ennyi jutott eszembe.)
Ide hordtam szervizbe
Otthon a garázsban szereltük apámmal. Orrhossznyi előny, hogy eredetileg képzett autószerelő (mondjuk ez egy trabinál nem számít annyira, bárki "ellegózgat" vele, ha van türelme)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ralis haver = alkatrészlelőhely
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 1800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | lábbusz | Következő autója? | Trabant 1,1 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
