Tökre tutkó
Szöveges ítélet
Fater levedlett f?nyírócuccolós verdája, de tökre fasza állapotban. Kombi, hely annyi mint állat. 20ekm volt benne, majdnem újonnan vette az öreg, én 3 év alatt bele is pörrentettem egy b? százast. A Székesfehérvár-Debrecen-Székesfehérvár utat nem javasolnám vele 5 személynek, annyira azért nem gromek a helykínálat, de egyedül gyakran megtettem, bár a teniszkönyökt?l kezdvel minden szart összeszedtem miatta. Egyszer sem kellett oldalbarúgni, hogy menjen, a százhuszat tartotta, csak ne legyen szembeszél, domb, meg ne legyen rágógumi az aszfalton, mert akkor aronnal lelassul... Rádió nem volt benne, bár Trabant és tirisztoros mivoltát meghazudtolván nem csörgött, ment is, nem is fogyasztott, de hát a trabimoci, az kérem trabimoci, 50 fölött nem kell benne beszélgetni. 120-nál SEM kell. Inkább megtanultam magamban dúdolgatni az legújabb tökre klafa slágereket, így a szövegre sem kellett olyan nagyon figyelni.
Lehet, sokan azt mondják, nem tutkó a fogyi meg a megbízhati, nekem nagyon begyütt, igaz az el?z? gazdi tökre vigyázott reája. Alap dolgokat meg kell neki adni, mint pl. benzin, abba meg oil, évente zsírozni, de ennyi kábé tutira elég is. Néha gyetyacsere, ékszíj random alapján cserélend?. Volt, hogy 1 nap alatt (komoly) 4 alkalommal szakadt el, épp egy debreceni úton... Pont akkor vásároltam be, épp 4 volt nálam, de a kissé morcin érkeztem haza. Felgyújtottam volna, ha égne az a rohadt pakundekni (és ha lett volna más választásom hazamenni). Csukott szemmel lazán kicserélem már az ékszíjat 10 perc alatt, de az amúgy egyszer?en átlátható motortérben, ahol a teret nem 100%-ig kitölt? er?forrás és er?átviteli berendezések honolnak, nem értem, hogy lehetett ilyen balfasz módon megoldani az ékszíj cserélésének lehet?ségét. A másik idiótaság az ablaktörl? mechanikája. Egy sima tengelyre van rácsavarozva egy lyukas lemez, amit a tengely forgat. Vagy széttéped a csavaron a menetet, vagy ha nem, öt törlés után kilazul a csavar, törl? leáll, tulaj anyázik.
A moci 148ekm után aszonta, hogy kábé ennyi. 55 ezerb?l felújíttattam, majd eladtam. A sok együtt töltött id? miatt még sajnáltam is. Meg lehetett szeretni.
Hibalista
- Hengerfejtömítés, ékszíjak (n-szer), hátsó teló (igaz, az 130 ezernél), gyertya, ködlámpa (mert ilyen is volt rajta)-relé.
Ide hordtam szervizbe
SK. Azért 10, mert ilyen ügyi vagyok.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 1000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
