A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 special 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

NEM mindennapi használatra

Szöveges ítélet

Els? autóm volt, borzasztóan örültem neki. Kés?bb már nem. Az eltelt 2 év alatt gyakorlatilag minden alkatrészét tartottam a kezemben. Sok ismer?söm volt, aki csak jókat mondott róla, és nem értettem, hogy miért. Az id? talán ennyire megszépítette az emlékeket? Szerintem ez a járm? nem mindennapi használatra való (volt), nekem pedig a munkába járáshoz kellett. Akorriban évente kellett m?szakira vinni, és mindkét alkalommal ráköltöttem az autó értékének megfelel? összeget. 2-3 havonta kellett cserélni a hátsó csapágyakat, hiánytalan szerszámkészlet, tartalék t?szelepek és tartalék gyertyák nélkül nem mertem vele elindulni sehová. Többször el?fordult, hogy a t?szelep fennakadt, és a karburátor túlfolyóján folyt a benzin. Ha nem vettem észre és parkoláskor nem zártam el a benzincsapot, fél óra alatt leürült a tank. Borzasztó fogyasztást (11-12 liter) produkált télen, igaz kopott motorral. Ez teljes motorgenerál után sem ment 7,5 liter alá! Aki azt állítja, hogy a Trabija 5 litert fogyaszt, az szerintem egyszer?en hazudik. A rendszeres zsírzást az el?z? gazdája nyilván nem vette komolyan, így a beállt függ?csapszeg miatt teherautósan nehéz volt tekerni a kormányt. F?tése gyakorlatilag nem volt, alapjárat is csak hébe-hóba, es?ben állandóan beázott a m?szerfal környékén, amit soha nem tudatam megszüntetni. Nehezen barátkoztam meg az utastérben terjeng? állandó benzinszaggal is, ami állítólag "normális" jelenség volt. Elég nehezen indult már h?vös id?ben is, télen ezért nem kínoztam az akkut hidegindítással, benzint spricceltem a karburátorba és gyerünk. Mindezek ellenére viszonylag megbízható volt, bár sokszor kényszerített megállásra útközben, de egy kivétellel mindíg lelket tudtam verni belé: szereltem beragadt féket útszélén, karburátort és gyertyát rendszeresen, egy alkalommal még hengerfej tömítést is cseréltem (közvetlenül a motorgenerál el?tt, a már megvásárolt tömítést "igényelte" a tervezettnél korábban). A kivétel az volt, mikor elment az elektronikus gyújtás, akkor kötélvégre került. 2 hét kínlódás után visszakerült bele a megszakítós gyújtás, de azt állandóan állítgatni kellett és nagyon nem szerette az es?s id?járást és a tócsákat. Szerintem tévhit az, hogy olcsón fenntartható és igénytelen jószág. Az utángyártott alkatrészek majdnem annyiba kerültek, mint egy rendes autóhoz, és általában beépítés el?tt reszelgetni kellet, hogy passzoljon a helyére, a benzint is annyiért adták a kúton, mint a mercibe és a szerel? is megkérte (volna) az árát, ráadásul sokan már nem is értettek hozzá.

A második év végére már kitanultam a rigolyáit (és félig a "trabant szerel?" szakmát), kapott alvázvédelmet és új festést, szinte minden ki lett cserélve, gyakorlatilag poraiból feltámasztottam aránylag elfogadható állapotba, de egyszer meguntam az állandó szerelgetést, kiragasztottam egy eladó feliratot az üvegre és az els? vev?nek eladtam.

Els? autónak jó volt, sokat tanultam bel?le, de soha többet ne lássak ilyet belülr?l....

Hibalista

- Inkább azt írom amihez nem nyúltam/nem cseréltem:
- féltengely
- els? csapágy
- váltó
- karosszéria elemek, bódé (kivéve a hattyúnyak és küszöbök!)
- lámpák
- ülések, bels? kárpit
- m?szerfal
- üzemanyag tank
- lengéscsillapítók (pedig a hátsókra ráfért volna)
- felnik

Ide hordtam szervizbe

a szerel?k utálták, csak gányoltak, ezért sk javítottam, baráti segítséggel

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

autóvillamossági "szakember":a halott elektronikus gyújtást 2 hét alatt nem tudta életre kelteni, ezért szerel? 1 megszakítós gyújtást épített vissza....

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1986
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 75000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója? OPEL astra f 1,7 D
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)