NEM mindennapi használatra
Szöveges ítélet
Els? autóm volt, borzasztóan örültem neki. Kés?bb már nem. Az eltelt 2 év alatt gyakorlatilag minden alkatrészét tartottam a kezemben. Sok ismer?söm volt, aki csak jókat mondott róla, és nem értettem, hogy miért. Az id? talán ennyire megszépítette az emlékeket? Szerintem ez a járm? nem mindennapi használatra való (volt), nekem pedig a munkába járáshoz kellett. Akorriban évente kellett m?szakira vinni, és mindkét alkalommal ráköltöttem az autó értékének megfelel? összeget. 2-3 havonta kellett cserélni a hátsó csapágyakat, hiánytalan szerszámkészlet, tartalék t?szelepek és tartalék gyertyák nélkül nem mertem vele elindulni sehová. Többször el?fordult, hogy a t?szelep fennakadt, és a karburátor túlfolyóján folyt a benzin. Ha nem vettem észre és parkoláskor nem zártam el a benzincsapot, fél óra alatt leürült a tank. Borzasztó fogyasztást (11-12 liter) produkált télen, igaz kopott motorral. Ez teljes motorgenerál után sem ment 7,5 liter alá! Aki azt állítja, hogy a Trabija 5 litert fogyaszt, az szerintem egyszer?en hazudik. A rendszeres zsírzást az el?z? gazdája nyilván nem vette komolyan, így a beállt függ?csapszeg miatt teherautósan nehéz volt tekerni a kormányt. F?tése gyakorlatilag nem volt, alapjárat is csak hébe-hóba, es?ben állandóan beázott a m?szerfal környékén, amit soha nem tudatam megszüntetni. Nehezen barátkoztam meg az utastérben terjeng? állandó benzinszaggal is, ami állítólag "normális" jelenség volt. Elég nehezen indult már h?vös id?ben is, télen ezért nem kínoztam az akkut hidegindítással, benzint spricceltem a karburátorba és gyerünk. Mindezek ellenére viszonylag megbízható volt, bár sokszor kényszerített megállásra útközben, de egy kivétellel mindíg lelket tudtam verni belé: szereltem beragadt féket útszélén, karburátort és gyertyát rendszeresen, egy alkalommal még hengerfej tömítést is cseréltem (közvetlenül a motorgenerál el?tt, a már megvásárolt tömítést "igényelte" a tervezettnél korábban). A kivétel az volt, mikor elment az elektronikus gyújtás, akkor kötélvégre került. 2 hét kínlódás után visszakerült bele a megszakítós gyújtás, de azt állandóan állítgatni kellett és nagyon nem szerette az es?s id?járást és a tócsákat. Szerintem tévhit az, hogy olcsón fenntartható és igénytelen jószág. Az utángyártott alkatrészek majdnem annyiba kerültek, mint egy rendes autóhoz, és általában beépítés el?tt reszelgetni kellet, hogy passzoljon a helyére, a benzint is annyiért adták a kúton, mint a mercibe és a szerel? is megkérte (volna) az árát, ráadásul sokan már nem is értettek hozzá.
A második év végére már kitanultam a rigolyáit (és félig a "trabant szerel?" szakmát), kapott alvázvédelmet és új festést, szinte minden ki lett cserélve, gyakorlatilag poraiból feltámasztottam aránylag elfogadható állapotba, de egyszer meguntam az állandó szerelgetést, kiragasztottam egy eladó feliratot az üvegre és az els? vev?nek eladtam.
Els? autónak jó volt, sokat tanultam bel?le, de soha többet ne lássak ilyet belülr?l....
Hibalista
- Inkább azt írom amihez nem nyúltam/nem cseréltem:
- féltengely
- els? csapágy
- váltó
- karosszéria elemek, bódé (kivéve a hattyúnyak és küszöbök!)
- lámpák
- ülések, bels? kárpit
- m?szerfal
- üzemanyag tank
- lengéscsillapítók (pedig a hátsókra ráfért volna)
- felnik
Ide hordtam szervizbe
a szerel?k utálták, csak gányoltak, ezért sk javítottam, baráti segítséggel
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
autóvillamossági "szakember":a halott elektronikus gyújtást 2 hét alatt nem tudta életre kelteni, ezért szerel? 1 megszakítós gyújtást épített vissza....
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | OPEL astra f 1,7 D |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
