Megbízható szolga
Szöveges ítélet
Vétel=boldogság (nekem még 1 évet "várni kellett rá"!)!
Életmű (lakás akkor még nem volt!)! Combi, benne laktam Pesten, a cég parkolójában tavasztól őszig (olcsóbb az albérletnél és a cégnél lehetett tisztálkodni!).
2 héten belül lealvázvédettem Kispesten, maszeknál, kb. 1600 Ft-ért (bármennyire hihetetlen, a mai napig hibátlan az alváz, minden műszaki vizsga előtt megemelik, ellenőrzik!).
Aznapreggelnyíló benzinkútnál tankoltam (mexünt ÁFOR-nak lenni), nem volt olaj a keverékben, majdnem üres tankra töltöttem rá teli, kb. 60 km után beállt a főtengely (életében ekkor először, összesen 1x), ezért motorcsere 55000 km-nél. Nem őriztem meg a tankolási blokkot (más is járt így ott és akkor, ő nyert!), hiba volt!
4x jöttek belém (3x hátulról, 1x elölről), mind a 4x álltam, tehát nem vészes. Emiatt és csak emiatt 1 db indexcsere, első-hátsó lökhárító egyengetés és festés, hátsóajtó kitaposás, sk.
Akkumulátorcsere 6 évnél, 16 évnél és most kapott még egyet (utoljára?) ismét (44Ah).
Éxíjcsere: 3x (ebből 1x én bénáztam el!)
Gumicsere: 15 év elteltével, komplett.
Nem emléxem egyébre, mindenhová elvitt és vissza is vitt. Kíméltem, járattam kb. 12000 km-ig (60-65 km/h-rel, örültek nekem az úton!) meghálálta. 1x mentem vele 12(2)-vel (saját km-óra szerint!) az M7-en, egyenesben, szélcsendben, kb. 8-10 km-en. Aztán 75-80. Ekkor volt a "lexebb a hangja". Soha nem szereltem útszélen, vontatni 2x kellett. Rengeteget cuccoltam vele, sok kempingdíjat megtakarított nekem. Az itt jelölt szervizelés (a motorcserén kívül) is csak a műszakiztatások és nem műszaki hiba miatt. Most már csak "böcsületből" van meg a másik mellett és többnyire helyben használom. Tisztelem. Akik úgy kritizálják, hogy nem is volt Trabijuk, nos őket nem értem (igaz, én sem próbáltam Ferrarit, de legalább nem fikázom a fogyasztását!).
Szinte csak jót tudok mondani róla főleg, ha beleillesztem a "történelmi kor"-ba, az árát (112.000 Ft) és az egyéb költségeit (most vettem hengerfejtömítés készletet, a 2 hengerhez mindösszesen 324 Ft!) állítom szembe azzal, amire és ameddig használtam (sohasem fizettem gyorshajtásért!).
Tapasztalat: 1szerű, megbízható, lehet kedvelni. Biztos büdös, de nem füstöl "erőn felül" (!!!hol van ez egy nemszidott buszhoz képest!!!). Fogom sajnálni!
Hibalista
- Motorcsere 1x
- Csak egy henger működik: kései korban 3x
Ide hordtam szervizbe
Alfa Romeo-Trabant Service Bp. Ecseri-u.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
MASZEK
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault thalia prima, majd perfect |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
