Kis NDK luxusautó
Szöveges ítélet
Borzasztó igénytelen, fapados autó volt. Viszonylag jól ment, végsebesség 110 volt óra szerint, de országúton 9 - 10 l -t, városban pedig 12 - t fogyasztott százra! Borzasztó, azt hittem, felgyújtom! Ekkora fogyasztással már egy ötös BMW - vel is eljárhattam volna, jóval nagyobb kényelemmel, és biztonságban, mint a Trabanttal! Soha többet Trabantot!
Akkor voltam a legboldogabb vele, amikor eladtam és láttam, hogy kanyarodik ki az utca végén, már az új boldog tulajjal a volánnál!
A dobfékeket szerelni valami agyrém volt. Két napot gályáztunk vele, aztán elvittem az Autóklubhoz fékpadra. Mindenféle praktikát bevetettünk, amit a dobfékkel el lehetett követni. Új betétek, új dobok, a betétek összeillesztve a dobbal, ahogyan az a nagykönyvben elő van írva, aztán vizsgán megbukott, mert szar volt a fék.
Menettapasztalatok:
Az autó kibaszott kényelmetlen, az eltolt pedálok miatt valami elbaszott ferde testhelyzetben kellett vezetni. 100 km után már olyan fáradt voltam, mintha 1000 - t vezettem volna rendes autóban. Gyorsulás nulla, teljesítmény nulla, ja, 26 acélkemény lóerő dübörgött a motorban, üzemanyag fogyasztás meg iszonyatos!
Olyanról, hogy biztonság, ezzel az autóval kapcsolatban ne beszéljünk. Egy karambol, tuti halál. Ellenben a rozsda az imádta a karosszéria acél elemeit. Küszöb, hossztartó, hattyúnyak fogyóeszköz. A gátlók bekötéséről a doblemezbe ne is beszéljünk! Fék az nulla, egyszerűen nem lehetett érezni a fékhatást, de az autó valahogyan mégis csak megállt. Úttartás az viszonylag jó volt.
Egyetlen előnye a kisautóhoz képest tágas beltér, és nagy csomagtartó. Sztem a Trabant - Kispolák versenyben a Trabant csak a viszonylag nagy kasztnija miatt volt nyerő.
Hibalista
- Fékek, gyújtás, gömbfejeket kellett cserélni átlag 5 - 6000 km futás után, kormányművet kellett cserélni. Az alkatrészek viszonylag olcsók voltak hozzá.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szereltem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Skoda 105 | Következő autója? | Zastava 1100 GTL |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
