Kelemen, a büdöske
Szöveges ítélet
Maga volt a csoda, ha valami elromlott, akkor percek alatt lehetett cserélni. Gyertyacsere, légszűrőcsere, izzócsere, apróságok. Akkor még élvezet volt otthon ápolni őkelmét. Meghálálta. Egyszer megállt az országúton, árokszél, gyújtás fedél, -alaplap le, és a röpsúlyfeszítő rugók eltörve lógtak. Enélkül sehova. Volt egy cseh töltőceruzám kivettem a rugóját, kétfelé vágtam, a végeket kihajtottam és feltettem a töröttek helyére. Ezután még vagy harmincezret hajtottam gond nélkül, és így is adtam el. A tarbi nem volt nagy biznisz a márkaszervizeknek, hacsak a garanciális javítások miatt nem, mert egyébként a javítás szerelés hokedlin, árokszélen megoldható volt, különösebb szakértelem nélkül is. Azt szoktam mondani, hogy szebb autót gyártottak, de megbízhatóbbat még nem. Azóta sem. Bejártuk vele egész Európát, csak arra kellett figyelni, hogy mindig legyen nálunk elegendő arol olaj a keverékhez, mert ez a Lajtán túl ismeretlen volt.
Hibalista
- Benyaltam egy jótanácsot: etettem a gépet fimol adalékkal. Pillanatok alatt ki is kellett cserélni a főtengelyt, ami akkor 1700 ft-ba került.
Ide hordtam szervizbe
Ha kellett gyújtást állítani, akkor egy idős szakihoz vittem, mert a márkaszervízben úgy beállították, hogy alíg mozdult a papírjaguár: tehát oda többet soha. Pedig állították, hogy remekeltek. Érdekes világ volt akkor: ha ötven ft-ért tankoltam, már rohantam a gyújtást beállítani, mert ez rendszerint elmozdult.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
saját+haverok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 86000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | trabi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
